×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

هنگامی که خودرو حرکت می کند مواد حاصل از احتراق از اگزوز خارج می شود و این فرآیند همیشه با تشکیل دود همراه است . اگر موتور هنوز سرد باشد یا هوا مرطوب یا یخ زده باشد دود غلیظ تر می شود ، زیرا حاوی مقدار زیادی میعانات است.
با این حال ممکن است رنگ دود اگزوز خودرو تغییر کند که توسط آن می توانید وضعیت موتور را تعیین کنید به عنوان مثال ممکن است دود اگزوز خودرو آبی رنگ باشد.
محتمل ترین دلیلی که باعث ایجاد دود آبی رنگ از اگزوز خودرو می شود ، احتراق روغن موتور در سیلندر است . اغلب این مشکل با نقص موتور همراه است. در صورتی که دود آبی به طور مداوم مشاهده شود نشان دهنده این است که روغن همیشه در حجم زیادی وارد محفظه احتراق می شود .
سایش قطعات سیلندر و پیستون با از دست دادن تراکم و افزایش فشار همراه است .
در اتومبیل های تقریباً جدید دود آبی-سفید ممکن است از اگزوز بیرون بیاید و تنها زمانی که موتور گرم می شود این دود قابل مشاهده است که به تدریج کاهش یافته و حتی ناپدید می شود.

کدام خرابی ها در اتومبیل باعث خارج شدن دود آبی از اگزوز خودرو می شوند؟

یک گروه خرابی های رایج که باعث ایجاد دود روغنی آبی از اگزوز و مصرف بیش از حد روغن می‌شوند با سایش سوپاپ ها و بوش ها و فرسودگی مهر و موم ساقه سوپاپ مرتبط هستند. این امر باعث افزایش قابل توجه دود موتور هنگام گرم شدن می شود ، زیرا روغن داغ رقیق شده بسیار راحت تر از شکاف بین قطعات فرسوده عبور می کند.
در حین رانندگی با خودرو ، دود آبی و مصرف بیش از حد روغن اغلب به دلیل خرابی احتراق یا نشت سوپاپ ها رخ می دهد در مورد دوم ، دود به رنگ آبی-سفید مشاهده می شود.

images 1661800791 - دود آبی اگزوز نشانه چیست؟ - دود آبی اگزوز

دلایل غیر معمول ایجاد دود آبی از اگزوز خودرو چیست؟

در صورتی که موتور خودروی شما توربوشارژ است ایجاد شدن دود آبی از لوله اگزوز خودرو به طور خاص ، به احتمال زیاد شامل فرسایش مهر و موم ها و یاتاقان های روتور کمپرسور است . اگر مهر و موم توربین آسیب دیده باشد تشخیص مشکل است ، زیرا روغن وارد سیستم اگزوز می شود و در آنجا می سوزد .
برای تشخیص، کافی  است لوله ورودی توربو شارژر را برداشته و به داخل آن نگاه کنید ، اگر مهر و موم آسیب دیده باشد با یک حفره پر روغن مواجه خواهید شد.
اگر خودروی شما دارای گیربکس اتوماتیک باشد در صورت وجود سنسور بار خلاء ممکن است دود مایل به آبی به دلیل نقص غشای تنظیم کننده آن ایجاد شود. در این مورد یک نقص را می توان با دود قابل توجهی روی شمع ها تشخیص داد.
شما نیز به راحتی روغن را تشخیص خواهید داد، زیرا روغن گیربکس اتوماتیک دارای رنگ قرمز یا زرد و با بوی خاصی است.
خرابی های جدی تری نیز وجود دارند که تشخیص آنها آسان تر است. این خرابی ها شامل موارد زیر می باشند:
– شکستن جامپر های بین رینگ های روی پیستون یا خود رینگ ها.
– اگر موتور به شدت گرم شود ممکن است تغییر شکل پیستون رخ دهد. به همین دلیل یک شکاف بزرگ بین پیستون و سیلندر ظاهر می شود و بنزین می تواند در آن نفوذ کند.
معمولاً عیوب شرح داده شده در بالا در همه سیلندر ها رخ نمی دهند بلکه فقط در یک یا چند سیلندر ایجاد می شوند . ساده ترین راه برای شروع تشخیص، ارزیابی وضعیت شمع ها و همچنین اندازه گیری سطح تراکم است.

دلایل زیادی برای خروج دود آبی از اگزوز خودرو وجود ندارد. به عنوان یک قاعده مشکلاتی در مهر و موم ساقه سوپاپ، حلقه ها و سیلندر ها ایجاد می شود که باعث ایجاد دود آبی از لوله اگزوز خودرو می گردند. به یاد داشته باشید که درست است که در این هنگام می توانید از خودرو استفاده کنید اما نامطلوب است، زیرا این چنین عملکرد موتور ، منجر به افزایش مصرف سوخت و روغن و همچنین کاهش قدرت به دلیل افزایش لایه دوده روی سوپاپ ها می شود.
در صورتی که نیاز به استفاده از خودروی خود دارید باید این کار را با دقت انجام داده و از فشار به موتور جلوگیری کنید از این گذشته استفاده از خودرو در چنین شرایطی باعث فرسودگی بیشتر موتور شده و زمان تعمیرات اساسی آن را نزدیک تر می کند. بنابراین هنگامی که دود آبی از لوله اگزوز خودرو خارج شد، در عیب یابی و تعمیر خودروی خود معطل نکنید تعمیر به موقع می‌تواند از تعمیرات پر هزینه اجزای پیچیده تر موتور ماشین جلوگیری کند.

تعمیر تخصصی موتور رنو را به رنواتوماتیک بسپارید

انواع مدلهای خودروهای رنو در حال عبور و مرور در خیابان ها و جاده هستند که معروف ترین آنها ال نود است . برای تعمیر انواع خودروهای رنو در تهران ، تعمیرگاه ال نود در تهران ، تعمیر گیربکس دنده ای مگان ۱۶۰۰ و تعمیر تقه زدن گیربکس اتومات ساندرو کافی است با مراجعه به رنوانوماتیک ، خودروی خود را در کمترین زمال سالم و پرشتاب تحویل بگیرید .
تلفن : ۰۹۱۹۸۸۳۳۰۸۸
www.renoautomatic.com

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.