شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا به یک کارت ویزیت حرفه ای و جذاب نیاز داریم؟
    08 شهریور 1401 - 23:08
    شناسه : 205413
    0

    این نکته نیز حائز اهمیت است که طرح کارت ویزیتی که برای یک کسب و کار طراحی می شود، بتواند یکی تصویر کلی و جامع از کسب و کار را در نگاه اول به مخاطب و مشتری انتقال دهد.

    پ
    پ

    چرا به کارت ویزیت نیاز داریم؟

    در دنیای رقابتی امروز، با وجود اینکه مدیران شرکت ها و بنگاه های تجاری از شیوه های مختلف بازاریابی و تبلیغات، نظیر شبکه های اجتماعی، گوگل، ساخت تیرز تبلیغاتی و … برای رونق تجارت و کسب و کارشان استفاده می کنند، در عین حال از اصول اولیه مارکتینگ مانند طراحی و چاپ کارت ویزیت غافل نمی مانند و استفاده از کارت ویزیت را یکی از بهترین و موثر ترین شیوه های تبلیغات برای معرفی کسب و کار شان می دانند و به اهمیت و نقش مهمی که کارت ویزیت در معرفی خصوصیات و نوع فعالیتشان دارد، پی برده اند.

    از این رو ، مدیران شرکت و طراحان، توجه بسیاری به اصول طراحی کارت ویزیت و استاندارد های لازم برای فرآیند چاپ دارند و تلاش می کنند از فضای کوچکی که کارت ویزیت در اختیار شان می گذارد نهایت استفاده را بکنند. چرا که سایز کارت ویزیت کوچک است و نمیتوان محتوای زیادی را در آن درج کرد. این نکته نیز حائز اهمیت است که طرح کارت ویزیتی که برای یک کسب و کار طراحی می شود، بتواند یکی تصویر کلی و جامع از کسب و کار را در نگاه اول به مخاطب و مشتری انتقال دهد. با این تعاریف می توان به این نتیجه رسید که کارت ویزیت همچون دیگر شیوه های تبلیغاتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و زمانی می توان از آن بهره برد که طراحی آن به نحو احسن انجام شود و از جذابیت بصری کافی برای جذب مخاطب برخوردار باشد.

    کارت ویزیت لایه باز

    اصول طراحی کارت ویزیت حرفه ای و جذاب

    مدیران شرکت ها، فروشگاه های بزرگ و کوچک و افرادی که در پی تهیه کارت ویزیت برای کسب و کار شان هستند، همواره با این مشکل مواجه هستند که چگونه می توانند کارت ویزیتی را طراحی کنند که هم کاربردی باشد و هم در ذهن مخاطب ماندگار و همیشگی باشد. طراحانی که سابقه طولانی در این زمینه دارند، به چند نکته کلیدی و اصلی توجه می کنند. اطلاعات و مشخصاتی که از سوی کارفرما برای اشتراک گذاری با مخاطب تعیین می شود را با چیدمان و طراحی شکیل بر روی کارت ویزیت می آورند و از المان های گرافیکی جذاب در تعامل با مشخصات کارت ویزیت استفاده می کند. این مشخصات شامل، نام و عنوان شرکت، برند و آرم شرکت، شماره تماس و آدرس محل، ایمیل و آدرس وبسایت می باشد. مورد دیگری که تاثیر دو چندان بر جذابیت کارت ویزیت دارد، رنگ انتخابی برای المان، تصاویر و پس زمینه طرح می باشد. روانشاسی رنگ در طراحی کارت ویزیت یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین عوامل بر چیرگی بر ذهن مخاطب می باشد، با انتخاب رنگ مناسب در طراحی کارت ویزیت می توان احساسات مخاطب را درگیر کرد و اگر این مهم شکل بگیرد، باعث می شود کسب و کار و تجارتتان جایگاه خوبی در ذهن مخاطب پیدا کند و باعث رونق تجارت و شناخت هر چه بیشتر برند تجاری می شود. بنابراین انتخاب دو یا سه رنگ خاص و یا تعریف رنگ سازمانی مشخص برای کسب و کارتان بسیار کمک کننده است.

    نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کرد، نحوه طراحی فضای سطح کارت ویزیت است، نباید از تمام فضای موجود در سطح کارت ویزیت استفاده کرد و بهتر است چینش اطلاعات، المان و تصاویر به تناسب در دو روی سطح کارت ویزیت صورت بگیرد. به معنای دیگر، نباید اطلاعات زیادی در کارت ویزیت درج کرد و بهتر است طراحی آن ساده و خوانا باشد و باید از شلوغ کاری پرهیز کرد.

    قدم بعدی در داشتن کارت ویزیت خوب، انتخاب جنس مناسب برای کارت ویزیت است، کاغذ و متریالی که برای چاپ کارت ویزیت انتخاب می کنید، در جذب مخاطب بسیار موثر است، امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان چاپ کارت ویزیت بر روی متریال متفاوت، نظیر چوب، فلز، شیشه، کاغذ و مقوا فراهم شده است، شما با انتخاب جنس و فرم متفاوت برای کارت ویزیت، می توانید خود را از رقبایتان در بین مردم متمایز کنید. توجه داشته باشد، جنس کاغذ و متریالی که انتخاب می کنید متناسب با طرح و رنگ بندی کارت ویزیت باشد. اگر بخواهیم توضیح کوتاهی در رابطه با تناسب رنگ بندی طرح و جنس کاغذ بدهیم، کارت ویزیت لمینت مات مثال خوبی است، بهتر است رنگ بندی طرح انتخابی شما برای کارت ویزیت لمینت روشن باشد، چرا که مدیای لمینت مات، پس از چاپ از شفافیت و روشنی طرح می کاهد. بالطبع با رعایت این چند نکته اصلی و چاشنی خلاقیت توام با ایده پردازی، طرحی جذاب و دوست داشتنی برای کارت ویزیت خواهیم داشت.

    اگر بخواهیم بصورت موردی به موارد ذکر شده در بالا اشاره کنیم، به 5 نکته ضروری در طراحی کارت ویزیت دست خواهیم یافت:

    1- درج اطلاعات و مشخصات مهم کسب و کار

    2- خوانا بودن متن و طرح

    3- استفاده بهینه از فضای کارت ویزیت

    4- توجه به روانشناسی رنگ و انتخاب رنگ مناسب

    5- خلاقیت و ایده پردازی در طراحی

    6- استفاده از المان و تصاویر حرفه ای و با کیفیت

    7- چاپ حرفه ای و با کیفیت

    بهترین نمونه های کارت ویزیت لایه باز در ترنج گراف

    طراحان و چاپخانه ها به دلیل بالا بودن حجم سفارش ها و به دلیل نداشتن زمان کافی برای آماده سازی و طراحی سفارش مشتری، از فایل های آماده که توسط مجموعه های گرافیکی تهیه می شود، استفاده می کنند. این فایل ها تحت عنوان طرح لایه باز شناخته می شوند و برای هر طراح و چاپخانه ای واژه ای آشنا و ملموس می باشد. طرح لایه باز به فایل گرافیکی گفته می شود که تمام لایه ها و المان های استفاده شده در آن قابل ویرایش و تغییر باشد، اگر شما یک طرح لایه باز داشته باشید، می توانید تمام لایه های آن را به دلخواه ویرایش و تغییر دهید، در طرح های لایه باز رنگ بندی، چیدمان و متن ها نیز قابل ویرایش می باشد. یکی از پر کاربرد ترین طرح های لایه باز، طرح لایه باز کارت ویزیت می باشد که به دلیل پر استفاده بودن، حجم بالایی از سفارشات از آن دریافت می شود. کارت ویزیت لایه باز، فایلی است که بصورت لایه لایه و با قابلیت ویرایش در برنامه های گرافیکی نظیر فتوشاپ و الاستریتور طراحی شده و در فرمت psd و eps ذخیره شده باشد، گفته می شود. کارت ویزیت لایه باز ویژگی هایی دارد و یکی از این ویژگی ها در دسترس بودن تمام لایه های استفاده شده در طرح می باشد، این خصوصیت به طراح و کاربرانی که حتی دانش فنی لازم را ندارند، کمک می کند که در کوتاه ترین زمان، نام، عنوان و برند کسب و کار، شماره تماس و اطلاعات دسترسی را در لایه های مشخص شده، جانمایی کنند و طرح کارت ویزیت را مطابق با نیاز و سلیقه خود، ویرایش و آماده کنند.

    مجموعه ترنج گراف یکی از برترین و قدیمی ترین مجموعه های گرافیکی است که در این زمینه فعالیت می کند و به کمک طراحان حرفه ای و خلاق خود در زمینه طراحی و تولید انواع فایل های گرافیکی و آماده نظیر کارت ویزیت لایه باز، تراکت تبلیغاتی، بروشور، سربرگ و فاکتور، بنر مشاغل، بنر های ملی و مذهبی و دیگر قالب های تبلیغاتی و چاپی فعالیت می کند و همیشه در نظر داشته است که بروزترین و بهترین طرح های لایه باز در زمینه های مختلف برای مشاغل ایرانی طراحی و تهیه کند. در این مجموعه طرح های متنوع کارت ویزیت لایه باز برای مشاغل مختلف طراحی و ارائه شده است و شامل کارت ویزیت مشاور املاک، کارت ویزیت وکالت، کارت ویزیت آرایشگاه زنانه، کارت ویزیت موبایل فروشی، کارت ویزیت فست فود می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.