پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مهاجرت به ترکیه از طریق کار
    09 شهریور 1401 - 11:11
    شناسه : 205424
    0

    مهاجرت به ترکیه از طریق کار و کسب ویزای کاری ترکیه چگونه است؟ در صورتی که می‌خواهید ویزای کاری ترکیه را دریافت کنید اما اطلاعاتی در این خصوص ندارید، با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    کشور ترکیه به عنوان یکی از کشور‌های همسایه ایران، سالانه مقصد بسیاری از مهاجرین ایرانی است که به روش‌های مختلف اقدام به مهاجرت به ترکیه می‌کنند. یکی از راه‌های دریافت ویزا و اقامت و مهاجرت به ترکیه، از طریق کاریابی در این کشور می‌باشد. با اینکه نرخ بی‌کاری در کشور ترکیه 12% محاسبه شده است، اما مشاغل بیشماری در این کشور وجود دارد که نیازمند جذب نیروی کار ماهر و افراد با تجربه و دارای تحصیلات عالی است.

    ویزای کاری ترکیه

    ویزای کار ترکیه، مجوزی است که افراد برای ورود به ترکیه و اشتغال به آن نیاز خواهند داشت. قوانین مهاجرتی کشور ترکیه، با وضع قوانین مختلف، مانع از ورود و اشتغال افراد بدون مجوز به خاک این کشور می‌شود. در این متن، به بررسی روش‌های دریافت ویزای کاری ترکیه و کسب اقامت کشور ترکیه خواهیم پرداخت.

    روند درخواست ویزای کاری ترکیه

    به منظور دریافت ویزای کاری ترکیه، باید قبل از سفر به این کشور، درخواست دریافت ویزای کاری ثبت شود. این روند ممکن است مدتی طول بکشد در نتیجه باید چند ماه قبل از سفر، در جهت ثبت درخواست اقدام کرد. در طی این فرآیند، فردی که می‌خواهد ویزای کاری دریافت کند باید پیشنهاد شغلی از کشور ترکیه داشته باشد. در این صورت می‌تواند با مراجعه به سفارت کشور ترکیه، تقاضای ویزای کاری خود را ثبت کند.

    مهاجرت به ترکیه از طریق کار

    به همین منظور، فرد متقاضی باید به صورت اینترنتی فرم‌های مربوطه را تکمیل کند و سپس تاریخ مصاحبه خود را دریافت کند و برای مصاحبه، به سفارت ترکیه مراجعه کند.

    انواع ویزای کاری ترکیه

    بسته به حوزه فعالیت فرد متقاضی و کارفرما، نوع ویزای کاری می‌تواند متفاوت باشد و در هنگام درخواست ویزای کاری، باید این موارد در نظر گرفته شود. ویزا‌های کاری کشور ترکیه به صورت زیر، دسته بندی می‌شوند:

    • ویزای اساتید و دانشگاهیان
    • ویزای ورزشکاران
    • ویزای هنرمندان
    • ویزای شغل‌های مناطق آزاد
    • ویزای خبرنگاران
    • ویزای تعمیرکاران و گروه مونتاژ
    • ویزای استخدام با شرایط خاص

    مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار ترکیه

    به محض آنکه موعد حضور در سفارت خانه و مصاحبه فرد متقاضی رسید، او باید مدارکی را برای اثبات درخواست خود به همراه داشته باشد، که این مدارک به شرح زیر است:

    • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
    • پاسپورت معتبر
    • گواهی عدم سوء پیشینه
    • ترجمه رسمی و تایید شده دیپلم یا گواهی موقت تحصیلی

    مدارک دیگری نیز برای حضور در سفارت مورد نیاز خواهد بود که نشان دهنده محل اقامت فرد در کشور ترکیه و نحوه ورود به خاک این کشور می‌باشد که باید ارائه شود.

    بعد از آن، کارفرما باید مراحل درخواست نیروی کار ماهر را طی کند و مدارک مختلفی را از جمله نامه درخواست اجازه کار و ترازنامه سود و زیان سال‌های اخیر را فراهم کند. همان طور که قبل‌تر اشاره شد این فرایند ممکن است حدودا یک ماه به طول بیانجامد و در صورتی که تمامی مدارک کامل باشد، وزارت خانه ترکیه ظرف مدت حداکثر 30 روز، نتیجه را اعلام می‌کند.

    هزینه‌های اخذ ویزای کاری و زندگی در ترکیه

    بعد از آنکه درخواست ویزا با موفقیت همراه شد و ویزای کارت ترکیه برای فرد متقاضی صادر شد، او فرصت دارد تا ظرف 180 روز وارد خاک کشور ترکیه شود و بعد از آن باید ظرف مدت حداکثر 30 روز، مجوز اقامت کاری خود را دریافت کند. بسته به مدت زمانی که فرد می‌خواهد در کشور ترکیه مشغول به کار باشد، میزان هزینه‌های دریافت مجوز کار متفاوت خواهد بود که بین بازه حدودا 14 هزار لیر تا یک میلیون و چهارصد هزار لیر خواهد بود.

    دریافت ویزای کاری ترکیه

    قرارداد کاری که بر اساس قوانین ترکیه منعقد می‌شود به فرد درخواست کننده حق دریافت e-ikamet را می‌دهد که مجوز سکونت و اقامت در کشور ترکیه است.

    اجازه کار موقت و دائم

    باید در نظر داشت که مجوز‌های کار صادر شده در کشور ترکیه، به صورت موقت می‌باشد. به این صورت که در درخواست اولیه، حداکثر مدتی که فرد مجاز به کار در کشور ترکیه است، یک سال می‌باشد که با درخواست مجدد قابل تمدید خواهد بود.

    در صورتی که مدت زمان حضور فرد در کشور ترکیه از حداقل 5 سال فراتر رود، نقش او در کشور ترکیه یک نقش کلیدی تلقی می‌شود و او می‌تواند درخواست مجوز کار دائم دهد. اما لازمه دریافت مجوز کار دائم، حضور موثر و مداوم و پیوسته فرد متقاضی برای کار در کشور ترکیه به مدت حداقل 5 سال می‌باشد.

    منبع: کارت سبز

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.