چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین روش لیفت پلک کدام است؟
    10 شهریور 1401 - 12:07
    شناسه : 205479
    0

    به طور کلی برای درمان افتادگی پلک، روش­های زیادی وجود دارد؛ راهکارهای خانگی مثل ورزش و داروهای گیاهی کمک­ کننده است و روش­های دیگری مانند: لیزر و عمل بلفاروپلاستی هم می­تواند سبب رفع این مشکل شود.

    پ
    پ

    word image 205479 1 - بهترین روش لیفت پلک کدام است؟ -

    یکی از اعضای مهم در صورت که حالات مختلف روحی و احساسات درونی فرد را بیان می­کند، چشم است. هنگامی که شما پرانرژی و سرحال هستید چشم­هایتان برق شادی می­زند و در مقابل، هنگام خستگی و ناراحتی حالت غمگین و افتاده می­گیرد. اما گاهی­ اوقات با وجود حال روحی مساعد و خوبی که دارید، دیگران این گونه استنباط می­کنند که از موضوعی غمگین هستید! این مسئله می­تواند به افتادگی پلک و یا پف چشم­های شما مربوط باشد؛ چرا که در این حالت چهره شما خسته و بی­حوصله به نظر می­رسد!

    روش های درمان افتادگی پلک

    به طور کلی برای درمان افتادگی پلک، روش­های زیادی وجود دارد؛ راهکارهای خانگی مثل ورزش و داروهای گیاهی کمک­ کننده است و روش­های دیگری مانند: لیزر و عمل بلفاروپلاستی هم می­تواند سبب رفع این مشکل شود. سوال مهمی که با آن مواجه هستیم این است که بهترین روش لیفت پلک چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مهم­ترین روش­های درمان افتادگی پلک بپردازیم تا در نهایت با داشتن اطلاعات جامع و کامل در این زمینه بتوانید بهترین راهکار را انتخاب نمایید. پس با ما همراه باشید.

    چرا پلک­ها دچار افتادگی می­ شوند؟

    همه ما می­دانیم که در گذر زمان و با افزایش سن، تولید کلاژن پوست کاهش می­یابد که این امر در نهایت سبب ظاهر شدن چین وچروک و شل شدن پوست می­گردد. پس از سی سالگی به تدریج، شاهد چین وچروک و افتادگی پوست خود خواهیم­ بود. از آنجایی که قسمت پلک و ابروها در قیاس با سایر بخش­های صورت نازک­تر هستند، بنابراین افتادگی پلک دور از انتظار نیست! هم­چنین گاهی اوقات بنا به دلایل دیگری از جمله : سکته، بیماری­های عصبی، دیابت و ژنتیک افتادگی پلک اتفاق می­افتد.

    عمل بلفاروپلاستی

    word image 205479 2 - بهترین روش لیفت پلک کدام است؟ -

    لیفت پلک به روش بلفاروپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که سبب رفع افتادگی پلک و لیفت  آن می­گردد. در این روش، پزشک پس از ایجاد برش در پلک، چربی و یا پوست اضافی را برداشته و سپس اقدام به بخیه زدن می­کند. نکته قابل توجه در این شیوه درمانی که آن را از سایر روش­ها متمایز می­کند این است که برش و بخیه در میان خطوط طبیعی پلک صورت ­می­گیرد؛ بنابراین نگرانی از بابت به جا ماندن جای زخم نخواهید­ داشت.

    مزایا و معایب بلفاروپلاستی

    مزیت مهم این روش نسبت به سایر روش های درمانی این است که دائمی بوده و نیازی به ترمیم آن نیست. همچنین طول دوره نقاهت آن حداکثر تا دو هفته بوده و حداقل تا 7 سال می­توانید از بابت ماندگاری این روش اطمینان داشته باشید.

    درمان افتادگی پلک با ورزش

    گاهی اوقات دلیل افتادگی پلک می­تواند ضعیف شدن عضلات آن قسمت باشد که در این گونه مواقع، به کمک ورزش­های مختلف مانند: پلک­ زدن، تمرین­هایی برای افزایش مقاومت عضله­ چشم، تمرین­های کششی ابرو و پلک، تکنیک تراتاکا( حالتی از مراقبه است و در این روش بدون اینکه پلک بزنید، به نقطه ای خیره می­شوید) می­توان به رفع این مشکل پرداخت. لازم است تمرین­هایی که به آن اشاره شد روزانه به مدت 20 تا 30 دقیقه انجام دهید.

    مزایا و معایب درمان افتادگی پلک با ورزش

    از مهم­ترین مزایای این روش، عدم نیاز به برش پلک و جراحی می­باشد؛ در واقع به کمک ورزش، می­توان میزان گردش خون را در اطراف چشم افزایش داد و به این ترتیب، سبب کاهش افتادگی پلک شد. اما نکته­ای که باید در نظر داشته باشید این است که این تمرین­ها برای انواع مختلف افتادگی مناسب نبوده و حتی در مواردی ممکن است سبب تشدید افتادگی پلک گردد!

    از دیگر مزایای تمرین­های کششی پلک این است که شما هزینه­ای بابت آن نمی­پردازید. لازم به ذکر است که این روش تنها برای افتادگی­های خفیف می­تواند موثر باشد که آن هم منوط به انجام مداوم تمرین­ها در طول هفته و به صورت روزانه 30 دقیقه می­باشد.

    انواع داروهای گیاهی

    به طور معمول گیاهانی که دارای خواص ضد­التهاب و لایه­ برداری هستند مانند: زنجبیل، آلوئه‌ورا، عسل و خیار به شکل ماسک بر روی پلک قابل استفاده هستند. می­توانید دو یا سه بار در هفته از این مواد آبرسان بر روی پلک خود بگذارید و به این ترتیب ورم و پف چشم خود را کاهش دهید. در صورتی که افتادگی پلک شما خفیف باشد می­توانید به این روش درمانی اکتفا کنید و به رفع آن امیدوار باشید؛ البته قبل از استفاده حتما تست حساسیت بگیرید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود.

    word image 205479 3 - بهترین روش لیفت پلک کدام است؟ -

    مزایا و معایب انواع داروهای گیاهی

    یکی از مزیت های مهم استفاده از داروهای گیاهی این است که نیاز نیست متحمل هزینه­های زیادی شوید و تقریبا همه جا در دسترس شماست. همچنین این روش تنها برای افتادگی­های خفیف پلک و قبل از تشدید این عارضه موثر خواهد­ بود.

    لیفت با قطره چشمی

    از مهم­ترین قطره­ های چشمی می­توان به آپراکلونیدین که باعث کاهش فشار چشم و رفع افتادگی پلک می­گردد و قطره آلفاگان اشاره نمود که باید با مشورت پزشک، سه بار در روز یک یا دو قطره از آن مورد استفاده قرار بگیرد.

    مزایا و معایب لیفت با قطره چشمی

    به کمک این قطره­ها، عضلات پلک منقبض شده و در نهایت افتادگی برطرف می­گردد اما استفاده از آن­ها عوارضی مانند: خشک شدن چشم، تاری دید و ورم پلک را به دنبال خواهد داشت.

    بر اساس اطلاعاتی که از سایت pubmed، (راهنمای جامع علوم پزشکی و زیست شناسی) دریافت نمودیم، تاثیرگذاری قطره آپراکلونیدین بسیار بالا بوده و در طول دوره ده روزه، شاهد بالا رفتن پلک به اندازه یک تا سه میلی­متر خواهید بود.

    لیفت پلک با نخ

    در این روش، پزشک پس از بی­حسی اقدام به برش­های ریز و سپس بخیه­ زدن می­کند که این کار در نهایت سبب تحریک کلاژن می­گردد و باعث می­شود تا پوست پلک سفت شود. لازم به ذکر است که نیاز به کشیدن بخیه­ها نیست چرا که جذب پوست می­شوند.

    مزایا و معایب لیفت پلک با نخ

    از مهم­ترین مزیت این روش، سهولت انجام آن می­باشد و تقریبا در مدت زمان کمتر از یک ساعت به اتمام می­رسد. همچنین از به صرفه ترین و ارزان ترین روش های زیبایی است که به کمک آن خیالتان از بابت به جا نماندن آثار زخم و جای بخیه راحت خواهد­ بود. اما از جمله مهم­ترین معایب این روش، بی­حس شدن، احتمال ایجاد حساسیت و در مواردی هم، متقارن نبودن پلک­ها می­باشد.

    هر چند این روش، راهی آسان و سریع برای رسیدن به نتیجه دلخواه می­باشد اما موقتی بوده و با گذشت 6 تا 9 ماه پس از لیفت پلک، با جذب نخ در پوست مجددا پلک­ها به حالت عادی بر­ می­گردند!

    درمان افتادگی پلک با لیزر

    لیزر با بازسازی کلاژن و از بین بردن سلول­های قدیمی پوست، به مرور زمان سبب از بین بردن چین و چروک و روشن­تر شدن پوست می­گردد.

    مزایا و معایب درمان افتادگی پلک با لیزر

    لیزر با تحریک پوست در ناحیه درمان و کمک به تولید کلاژن در نهایت سبب رفع افتادگی پلک و تغییر چشمگیر رنگ پوست می­گردد؛ البته لازم به ذکر است که پس از درمان با لیزر ممکن است دچار قرمزی، تورم و کبودی پلک­ها شوید و این علایم تا چند هفته ادامه داشته­ باشند.

    در مورد میزان تاثیرگذاری این روش هم باید بگوییم که به طور معمول، سه تا شش ماه پس از انجام لیزر، درمان افتادگی پلک قابل مشاهده خواهد بود.

    بهترین روش برای رفع افتادگی پلک کدام است؟

    در این مقاله به انواع روش­ های رفع افتادگی پلک پرداختیم و با مزایا و معایب هر کدام آشنا شدید. همان طور که دیدید اغلب روش های غیرجراحی، دارای نتایج موقت بوده و نمی توان در طولانی مدت انتظار ماندگاری آن را داشت. در نهایت می­توان بهترین روش برای لیفت پلک را بلفاروپلاستی دانست؛ چرا که دارای درصد بالایی از رضایت بیماران بوده و دارای عوارض کمتری نسبت به سایر روش­ ها است برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوران کلینیک مدیکال تهران به صورت رایگان سوالات خود را بپرسید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.