سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ترشی کلم بادمجان پخته شکم پر
    13 شهریور 1401 - 5:52
    شناسه : 205699
    0

    در این مقاله می خواهیم از خواص کلم قرمز به صورت پخته و خام صحبت کنیم و توضیحاتی در مورد خواص و اثرات آن در وعده غذایی بدهیم. طبع کلم گرم و خشک است، کسانی که طبع سردی بر بدن شان حاکم است می توانند از کلم قرمز به صورت پخته شده در کنار غذا های خود استفاده کنند تا سردی بدن شان از بین برود.

    پ
    پ

    در این مقاله می خواهیم از خواص کلم قرمز به صورت پخته و خام صحبت کنیم و توضیحاتی در مورد خواص و اثرات آن در وعده غذایی بدهیم. طبع کلم گرم و خشک است، کسانی که طبع سردی بر بدن شان حاکم است می توانند از کلم قرمز به صورت پخته شده در کنار غذا های خود استفاده کنند تا سردی بدن شان از بین برود.

    کلم دارای کالری بسیار کمی می باشد و برای افراد دیابتی بسیار خوب و مفید است و همچنین به دلیل داشتن ویتامینC , K پوستی شاداب را به شما هدیه می دهد. کلم قرمز به دلیل داشتن فواید زیاد از کلم سبز بهتر است. در بدن آدم ها رادیکال های آزادی وجود دارد که عامل اصلی سرطان ها و بیماری های ریشه ای می باشد؛ کلم قرمز این رادیکال ها را در بدن از بین می برد و بدن شما را در برابر بیماری های سرطانی مقاوم می کند.

    word image 205699 1 - ترشی کلم بادمجان پخته شکم پر - ترشی کلم

    اغلب افراد وقتی اسم ترشی کلم پخته می آید همه به رنگ قرمز آن که در اثر پخته شدن به دست آمده فکر می کنند این نوع ترشی مهمان بسیاری از سفره های ایرانی است؛ چون به دلیل داشتن طبعی گرم باعث می شود آن را با همه غذا ها مصرف نمود. کلم خود دارای خاصیت های زیادی است که در متن های بالا به آن اشاره کردیم، اما می خواهیم تاثیر کلم را بر سلامت اجزای بدن بیشتر توضیح دهیم. همان طور که گفتیم کلم قرمز دارای ویتامین K می باشد که می خواهیم کاربرد آن را در بدن توضیح دهیم. در استخوان ها ماده ای وجود دارد به نام ستئوکالسین که برای تقویت این ماده نیاز است که ویتامین K در بدن زیاد باشد. خبر ما به شما این است که بدون اینکه قرص های شیمیایی مصرف کنید می توانید این نوع ویتامین را فقط با خوردن کلم قرمز به دست بیاورید و بدون هیچ آسیبی از خوردن آن لذت ببرید.

    ترشی کلم سفید شکم پر

    در این قسمت از مقاله با طرز تهیه ی ترشی کلم سفید شکم پر آشنا خواهید شد برای تهیه ی این ترشی توجه داشته باشید که این ترشی در چند مرحله حاضر می شود مرحله ی ابتدایی به این صورت است که مقداری آب، نمک و سرکه را داخل یک قابلمه ریخته و اجازه می دهید تا کمی بجوشد پس از آن برگ های کلم را به محلول در حال جوش بیافزاید تا نرم بشوند سپس برگ های کلم را آبکشی کرده وکنار بگذارید.

    word image 205699 2 - ترشی کلم بادمجان پخته شکم پر - ترشی کلم

    مرحله ی بعد حاضر کردن ترشی کلم شکم پر موادی است که مابین برگ های کلم قرار می گیرند این مرحله به این شکل است که ابتدا مقداری بادمجان را داخل محلول آب نمک و سرکه بجوشانید و پس از آن آبکشی کرده وچرخ کنید. درمرحله ی بعدی مقداری هویج را به همراه فلفل دلمه ای، برگ کلم و فلفل تند را به ریز ترین شکل ممکن خورد کرده و مقداری سرکه، نمک و ادویه ترشی به آن می افزاییم. اکنون زمان آن رسیده است که این مواد را روی برگ کلم هایی که در مرحله ی اول آماده کرده اید قرار دهید و این برگ ها را مانند دلمه بپیچید و برای محکم نگه داشتن این برگ ها می توانید مقداری سبزی تره را به مدت یک دقیقه داخل آب بجوشانید و بعد با استفاده از این تره ها برگ های کلم را محکم کنید. به عنوان آخرین مرحله کلم های پیچیده شده را داخل یک ظرف شیشه ای مناسب قرار دهید و سرکه ی سفید را به آن بیافزاید سپس این ترشی باید به مدت ده روز در یک مکان تاریک و خنک قرار بگیرد پس از ده روز ترشی برای مصرف حاضر است. این نکته را درنظر داشته باشید که این ترشی باید داخل یخچال قرار بگیرد.

    ترشی فوری بادمجان

    گاهی اوقات انسان هوس استفاده از انواع ترشی مانند لیته و بادمجان را کرده و برای مصرف فوری آن نمی تواند یک شیشه کامل را خریداری نماید که در اکثر مغازه های ترشیجات در ظروف یکبار مصرف برای این دسته افراد در مقداری کم می ریزد.

    اولین ترشی درست شده سیر بود و بسیار طرفدار و درخواست کننده را داشت که بهترین ویتامین را برای بدن داشته و نوع خام آن نیز درمان فوری را ایجاد می کرد.

    word image 205699 3 - ترشی کلم بادمجان پخته شکم پر - ترشی کلم

    به مرور زمان بشر تصمیم به ادغام میوه جات با هم نموده و با ادغام چندین میوه به سیر همدان و انجام آزمایش بر روی ترشی کلم بادمجان به نتیجه ایی رسیدن که از طریق این مواد می توانند بیماری مردم را کاهش و کنترل نمایند، زیرا ویتامینهای بی، ای و سی را تقویت نموده و به راحتی باعث بالا رفتن سیستم ایمنی و افزایش گلبولهای قرمز بدن شده است.

    پزشکان از خواص بی شمار ترشیجات مطلع بوده و به آشپزخانه های بیمارستان دستور اضافه نمودن مقداری ترشی در پخت غذا شده اند تا در زمان میل نمودن بیمار فشار را کاهش داده تا باعث خارج شدن عفونت و خلط از ریه گردد، برای همین غذاهای امروزه بیمارستان ترش است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.