×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

پروتز مچ پا

ساخت پروتز مچ پا هوشمند به خوبی قادر است نیازهای کاربر خویش را برآورده کند. ساخت این نوع پروتز با توجه به آخرین متدهای روز دنیا صورت گرفته و به همین دلیل؛ قابلیت های زیادی را می توان از آن انتظار داشت. لازم به ذکر است، قیمت پروتزهایی که تحت عنوان پروتز هوشمند ساخته می شوند، از قیمت پروتز مچ پا سیلیکونی بالاتر است. اگر می خواهید بدانید عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز پا چیست و کدام یک از مراجع، این نوع پروتز را با مناسب ترین قیمت می سازد، در ادامه با ما همراه باشید.

چه عواملی روی هزینه ساخت پروتز مچ پا تاثیر دارد؟

اگر به یک کلینیک ارتوپد فنی مراجعه کرده باشید، با لیست قیمت متفاوت پروتزها مواجه شده اید. سوالی که در این میان به وجود می آید این است که چرا قیمت پروتزهایی که قرار است در ناحیه مچ پا نصب شود، با هم تفاوت دارد. برای آنکه به پاسخ این سوال دست پیدا کنید، نکاتی را که در ادامه آورده شده است، مطالعه کنید.

1- نوع پروتز

پروتز مچ پا انواع مختلف دارد. یکی از ارزان ترین انواع پروتزهای موجود، پروتز سیلیکونی است. قیمت پروتز مچ پا سیلیکونی از سایر انواع پروتزهای موجود پایین تر است. نوع دیگری از پروتزها، پروتز مچ پا هوشمند است. ساخت پروتز مچ پا هوشمند با قیمت بالاتری انجام می شود. پروتزهای هوشمند قابلیت های بیشتری دارند و حجم بیشتری از نیازهای کاربر را برآورده می کنند.

2- قطعات به کار برده شده در ساخت

با توجه به نیازهایی که کاربر دارد، قطعات خاصی در ساخت پروتز پا به کار برده می شود. استفاده از قطعات متفاوت باعث تغییر قیمت پروتز می شود. فرقی نمی کند که قطعه هوشمند باشد یا عادی؛ در هر صورت این عامل تاثیری مستقیم بر قیمت پروتز دارد.

ساخت پروتز مچ پا هوشمند کلینیک پایار

3- روش قالب گیری

در گذشته برای آنکه پروتز مچ پا را بسازند، از باند گچی استفاده می کردند، اما جدیدا فرآیند قالب گیری به کمک روش های پیشرفته تری انجام می شود. از جمله روش های مدرن قالب‌ گیری می توان به اسکن پا اشاره داشت. پروتزی که با اسکن سه بعدی پا ساخته می شود، کاربردی تر است و با شرایط جسمانی فرد تطابق و هماهنگی بیشتری دارد.

4- ماده به کار برده شده در ساخت پروتز

از دیگر پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت ساخت پروتز مخصوص مچ پا، ماده ای است که برای ساخت آن به کار برده می شود. هر قدر این ماده، مقاوم تر و سبک تر باشد، طبیعتا قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. امروزه، پروتزهایی ساخته می شوند که هم دوام بالایی دارند و هم بسیار سبک هستند و کاربر در هنگام نصب و استفاده از آنها با هیچ سختی و مشکلی مواجه نیست. اگر فعالیت های زیادی در طی روز دارید بهتر است این نوع پروتز را نصب کنید.

قیمت پروتز مچ پا سیلیکونی

بیمه هزینه ساخت پروتز مچ پا را پرداخت می کند؛ آیا حقیقت دارد؟

موضوعی که خوب است در مورد هزینه انواع پروتز مورد توجه قرار دهید، عدم پرداخت هزینه آن توسط بیمه های دولتی در کشورمان است. هزینه های ساخت پروتز در کشور توسط بیمه های دولتی پرداخت نمی شود. اگر می خواهید هزینه ساخت انواع پروتز توسط بیمه پرداخت شود، باید به بیمه های خصوصی مراجعه کرده و تحت پوشش آنها قرار گیرد. این بیمه ها با دریافت حق بیمه برخی از هزینه های درمان شما را پرداخت می کنند.

قیمت پروتز مچ پا سیلیکونی به دلیل نوع ماده ای که در ساخت آن به کار برده شده است، ارزان تمام شده و افراد می توانند با صرف مناسب ترین هزینه ها، برای ساخت و نصب آن اقدام کنند. سیلیکون یکی از متریال های موجود برای ساخت پروتز مچ پاست و بسیار سبک و کم وزن است. با کمک سیلیکون، این امکان برای سازندگان پروتز فراهم شده است تا اندام مصنوعی شبیه به بدن انسان ساخته شده و در اختیار کاربر قرار گیرد. گرچه قیمت این نوع پروتز پایین است، اما هیچ بیمه دولتی زیر بار هزینه ساخت آن نمی رود.

ساخت پروتز مچ پا هوشمند چند سالی است که در کشورمان رواج پیدا کرده است. همان طوری که اشاره کردیم این نوع پروتز قابلیت های زیادی داشته و فرد به کمک آن می تواند مشکلات ناشی از قطع عضو خویش را به بهترین شکل ممکن حل کند. قیمت این نوع پروتز نیز توسط بیمه های دولتی پرداخت نشده و کسانی که می خواهند برای ساخت آن اقدام کنند، یا می بایست هزینه ساخت را از جیب خود بپردازند و یا تحت پوشش بیمه های خصوصی قرار گیرند.

پروتز مچ پا کدام کلینیک ارتوپد فنی ارزان تر است؟

برای دریافت قیمت پروتز مچ پا سیلیکونی به کلینیک های ارتوپد فنی معتبر در کشور مراجعه کنید. این کلینیک ها با اخلاص تمام، هزینه واقعی و تمام شده ساخت این نوع پروتز را به شما اعلام می کنند. کلینیک ارتوپدی فنی پایار، نام یکی از مطرح ترین و با سابقه ترین کلینیک های کشور است و به خوبی در این حوزه وارد شده است.

این کلینیک علاوه بر ساخت پروتزهای سیلیکونی، در حوزه ساخت پروتز مچ پا هوشمند نیز وارد شده است. ساخت این پروتز به فناوری روز دنیا نیاز دارد که پایار از آن بهره می برد. اگر می خواهید زندگی تان به روال عادی و نرمال خویش باز گردد، توصیه می کنیم برای ساخت و دریافت این نوع پروتز اقدام کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.