×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

پرده های خانه مانند هر وسیله دیگری در معرض کثیفی و انواع لکه ها هستند به خصوص اگر کودک در خانه باشد  . این لکه ها در صورتی که به موقع برطرف نشوند ظاهر پرده های خانه را به طور غیر قابل برگشتی خراب می کنند.
راه حل های مختلفی وجود دارند که با اتکا به آنها می توان لکه های مختلف را از روی پرده پاک کرد . هرچند روش های خانگی می تواند تا حدودی پرده را تمیز کند ، خشکشویی پرده ، بهترین گزینه برای داشتن پرده هایی تمیز ، لطیف و درخشان است.

حذف لکه های چربی از روی پرده

یکی از رایج ترین لکه ها خصوصاً بر روی پرده های آشپزخانه، لکه های چربی است که در حین پخت و پز بر روی این منسوجات ایجاد می شود و یا ممکن است با لمس پرده با دست های چرب‌ این لکه های چربی به روی پرده منتقل شوند، روش های مختلفی برای حذف چربی از روی پرده وجود دارد که عبارتند از:

– استفاده از بنزین یا استون

در صورتی که پرده های شما با لکه های چربی پوشیده شده است ، اگر  لکه تازه است مقداری پودر تالک روی آن بپاشید سپس یک حوله کاغذی روی آن قرار داده و آن را با اتو گرم کنید . این کار به حذف مقداری از چربی ها کمک می کند سپس باقی مانده چربی ها را می توانید با بنزین یا استون پاک کنید. در صورتی که لکه چربی به عمق پارچه پرده نفوذ کرده است در یک لگن مقداری نشاسته گرم شده بریزید و پرده را درون آن قرار دهید با سرد شدن نشاسته چربی از روی پرده جذب می شود.

– استفاده از مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی حاوی موادی است که برای حذف چربی ها طراحی شده است بنابراین نه تنها چربی های روی ظروف بلکه چربی های روی پارچه را نیز از بین می برند کافی است مقداری مایع ظرفشویی را روی لکه بریزید و ناحیه را کمی مالش دهید و سپس طبق معمول پرده را شستشو دهید.

حذف لکه چای و قهوه

در صورتی که به طور تصادفی چای یا قهوه را بر روی پرده خانه ریختید ، نگران نباشید. زیرا می توانید با قرار دادن پرده در آب گرم و افزودن مایع شوینده و آمونیاک (یک قاشق چایخوری آمونیاک در یک لیتر آب) لکه را از بین ببرید. در صورتی که لکه چای یا قهوه بر روی پرده قدیمی است قبل از استفاده از مواد شوینده و آمونیاک ابتدا پرده را با محلول اسید اگزالیک مرطوب کنید.

حذف لکه شکلات از روی پرده

چنین لکه هایی یک مشکل رایج بخصوص در خانه هایی دارای کودکان کوچک است. در این صورت باید سریع عمل کنید و بلافاصله روی لکه را با مخلوط نمک و آمونیاک بمالید. در صورتی که لکه قدیمی بوده و به عمق بافت پارچه نفوذ کرده است پس از انجام راه کارهای بالا توسط سواب پنبه ای پروکسید هیدروژن را به روی لکه اعمال کنید و در انتها پرده را با آب سرد بشویید.

images 1662367087 - چگونه لکه های روی پرده را از بین ببریم؟ - لکه های روی پرده

حذف لکه توت و میوه ها از روی پرده

در صورتی که بر روی پرده لکه های ناشی از آب میوه یا انواع توت مانند شاتوت ایجاد شده است سعی کنید ابتدا لکه را با آب گرم یا خیلی داغ بشویید. این کار معمولاً کافی بوده و باعث حذف لکه از روی پرده می شود اما اگر لکه قدیمی است ابتدا بر روی محل لکه نمک بپاشید و سپس آن را با آب داغ بشویید.

حذف لکه شیر از روی پرده

اگر منسوجات شما به شیر آغشته شده است بلافاصله ناحیه را با آب گرم بشویید. اما اگر لکه تازه نیست می توانید به مقدار مساوی گلیسیرین و آمونیاک را با آب گرم مخلوط کنید و ناحیه لکه شده را توسط پارچه نرم آغشته به این محلول پاک کنید سپس پرده را با آب گرم بشویید.

حذف لکه های ناشی از کپک از روی پرده

کپک، نه تنها ناخوشایند است بلکه یک پدیده بسیار ناسالم است و ممکن است باعث ایجاد بیماری نیز شود . بنابراین باید به محض ظاهر شدن با آن مقابله کنید. در مورد منسوجات می‌توانید مقداری گچ خرد شده را بر روی لکه بپاشید و سپس روی آن را حوله کاغذی بپوشانید و با اتوی گرم پرده را اتو کنید.

حذف لکه زنگ زدگی از روی پرده

در صورت ایجاد لکه زنگ زدگی روی پرده می توانید  لکه را با محلول آب و پروکسیدهیدروژن و آمونیاک کاملا از بین ببرید.

نکات تمیز کردن پرده شامل چیست؟

در صورتی که پرده های خانه شما از منسوجات ظریف ساخته شده اند باید به یاد داشته باشید که برخی از پاک کننده های لکه بر ، ممکن است بر روی آنها تاثیرات منفی بگذارند. بنابراین استفاده از الکل، اسیدها و استون می تواند تا حد زیادی رنگ و حتی الیاف آنها را خورده کند. به عنوان مثال ، پارچه های ابریشمی ، پلی استر و ویسکوز از جمله مواد حساس به لکه برها هستند.
مواد سفید کننده فقط باید روی پارچه های سفید پرده استفاده شوند . برای پارچه های رنگی نیز می توانید از لکه بر مخصوص پارچه های رنگی استفاده کنید.
قبل از اعمال هر روش برای از بین بردن لکه ابتدا یک ناحیه نامحسوس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محصول انتخابی شما به بافت پارچه آسیب نمی رساند .

خشکشویی حباب ، بهترین راهکار شستشوی پرده در تهران

پرده علاوه بر ضرورت و زیبایی ، گران است و هرگونه آسیب ناشی از آلودگی های محیطی و یا روش های خانگی شستشو ، می تواند آن را غیر قابل استفاده کرده و مجبور به هزینه مجدد کند .
خشکشویی آنلاین حباب را می توان یکی از بهترین خشکشویی غرب تهران دانست . زیرا علاوه بر چندین سال سابقه ، به تجهیزات مدرن خشکشویی انواع البسه و پرده مجهز است.
برای درخواست خشکشویی پرده غرب تهران در تمام مناطق از جمله خشکشویی پرده در شهرک غرب و خشکشویی پرده در سعادت آباد و… کافی است با حباب تماس بگیرید.
۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱
www.hobabb.com

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.