×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

1401051912324116025869123 - درآمد ۴۰۰ میلیون یورویی آلمان از "مالیات صاحبان سگ" - مالیات صاحبان سگ

به گزارش تسنیم؛ موضوع اخذ مالیات از صاحبان سگ‌های خانگی در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا دیده می‌شود و به دلیل اینکه نگهداری از سگ به عنوان حیوان خانگی در این کشورها رواج بیشتری دارد، کسب مالیات درآمدزایی زیادی را نصیب کشورهای پیشرفته می‌کند. یکی از این کشورها، آلمان است که هر ساله مبلغ زیادی را از مالیات سگ‌های خانگی کسب می‌کند.

بنا بر داده‌های اداره آمار فدرال کشور آلمان، این کشور در سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) از صاحبان سگ ۴۰۱ میلیون یورو مالیات اخذ کرده است که این رقم در قیاس با سال ۲۰۲۰ افزایشی ۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد. سال ۲۰۲۰ میزان مالیات اخذ شده ۳۸۰ میلیون یورو بوده است.

دویچه‌وله نوشت، در مجموع در دو سال گذشته به سبب بروز پاندمی کرونا که کار در منزل و خانه‌نشینی شمار بیشتری از شهروندان را به دنبال داشته، نگهداری سگ در خانه هم رواج بیشتری یافته است. البته قبل از بروز پاندمی هم این روند کم و بیش صعودی بوده، به گونه‌ای که مالیات اخذ شده از ۲۷۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۱، ده سال بعد به ۴۰۱ میلیون یورو رسیده است.

اخذ مالیات بر سگ در حوزه حقوق و اختیارات شهرها و بخش‌ها است و خود آن‌ها هم مبلغ آن را تعیین می‌کنند. مبنای اخذ مالیات هم اغلب به تعداد سگ‌های موجود در یک خانه و نژاد آن‌ها برمی‌گردد. البته افزایش مالیات اخذ شده صرفاً به گرایش بیشتر شهروندان به داشتن سگ برنمی‌گردد، بلکه تصمیم شهرها و بخش‌ها در بالا بردن رقم مالیات هم در این افزایش مؤثر بوده است.

با این همه، روند افزایش تمایل به داشتن حیوان خانگی در مورد برخی دیگر از حیوانات هم قابل مشاهده است. داده‌های اتحادیه صنایع مرتبط با نیازهای حیوانات خانگی و نیز اتحادیه مرکزی باغ‌وحش‌ها که آوریل امسال منتشر شد، حاکی از این بود که درآمدهای این رشته‌ها با افزایشی ۱۰ درصدی به حدود ۶ میلیارد یورو رسیده است.

اخیراً اتحادیه حفاظت از حیوانات نیز در گزارشی از فشار کم‌سابقه روی مراکز نگهداری حیوانات خانگی در تابستان امسال خبر داده است. شمار قابل توجهی از شهروندان سگ‌های جوان خود را برای نگهداری به این مراکز سپرده‌اند. یک دلیل این اقدام می‌تواند پایان دورکاری به سبب کرونا باشد که شماری از شاغلان را به بازگشت به سر کار سوق داده؛ وضعیتی که امکان نگهداری سگ در خانه را با دشواری روبه‌رو می‌کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.