پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ایرانیان کانادا، ایرانیکا
    20 شهریور 1401 - 16:22
    شناسه : 206280
    0

    ایرانیکا پلتفرم معرفی و تبلیغات کسب و کار و تجارت بین الملل ایرانیان کانادا می باشد. این وبسایت به منظور کمک به هموطنان ایرانی در کانادا راه اندازی شده است. هدف این وبگاه معرفی کسب و کار ها، متخصصین، کارآفرنان و مالکان کسب و کار و تجار ایرانی در کانادا و در عین حال ارائه خدمات تبلیغاتی، مشاوره بیزنس، کوچ بیزنس در کانادا، و همچنین طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ محلی و محیطی در کانادا به آنها است.

    پ
    پ

    ایرانیکا پلتفرم معرفی و تبلیغات کسب و کار و تجارت بین الملل ایرانیان کانادا می باشد. این وبسایت به منظور کمک به هموطنان ایرانی در کانادا راه اندازی شده است. هدف این وبگاه معرفی کسب و کار ها، متخصصین، کارآفرنان و مالکان کسب و کار و تجار ایرانی در کانادا و در عین حال ارائه خدمات تبلیغاتی، مشاوره بیزنس، کوچ بیزنس در کانادا، و همچنین طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ محلی و محیطی در کانادا به آنها است.

    طبق سرشماری که در سال 2020 انجام شده است، تعداد ایرانیان کانادا170755 نفر محاسبه شده است. و از این جمعیت بیش از 90 درصد گروه ایرانیان مقیم کانادا در انتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا و عمدتا در شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال زندگی می کنند. زندگی اقتصادی جمعیت ایرانیان کانادا از آنجایی که این افراد عمدتا از سطح تحصیلات نسبتا بالایی برخوردارند، شامل فعالیت های اقتصادی متنوعی می باشد. ایرانیان تورنتو نیز مانند سایر بخش های کانادا در فعالیت های اقتصادی و مشاغل آزاد مختلف از کوچک و متوسط تا بزرگ فعالیت می کنند.

    بسیاری از افرادی که از ایران قصد مهاجرت به کانادا دارند، با این سوال مواجه می ‌شوند که گروه ایرانیان مقیم کانادا بیشتر کدام ایالات را برای زندگی انتخاب می ‌کنند. دلیل اصلی وجود چنین دغدغه هایی این است که اکثر ایرانی ‌های متقاضی مهاجرت به کانادا، ترجیح می دهند که در محله ‌های ایرانی‌ نشین زندگی کنند و در واقع این محله ها را به سایر مناطق کانادا ترجیح می ‌دهند. سایت ایرانیان مقیم کانادا می تواند اطلاعات مختلفی در اختیار کاربران خود قرار دهد. در گروه ایرانیان مقیم کانادا تعداد بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی همچون ایرانیان تورنتو امروزه در بازار املاک و مستغلات کانادا در مناطق تورنتو و ونکوور فعالیت می کنند. در سایت ایرانیان کانادا ایرانیکا مطالب مختلفی برای استفاده خواهید یافت.

    word image 206280 1 - ایرانیان کانادا، ایرانیکا -

    زندگی اجتماعی و فرهنگی ایرانیان کانادا

    ایرانی های کانادا و جامعه ی ایرانی ساکن در کانادا را می توان به عنوان یک جامعه ی مهاجر نسبتا جدید به شمار آورد که دارای پیشینه های متنوع طبقاتی، قومی، مذهبی، و سیاسی متفاوتی هستند. گروه ایرانیان مقیم کانادا به فرهنگ و تاریخ خود بسیار افتخار می کنند، و زیرمجموعه های متفاوتی را با یک زبان مشترک تشکیل می دهند. یکی از موضوعاتی که زمینه ساز گردهمایی های ایرانیان تورنتو می شود، ادبیات می باشد. دورهمی های ایرانیان تورنتو آنها را به یکدیگر نزدیکتر نمونه و کمک میکند که اندکی از دلتنگی وطن رها شوند.. باشگاه های کتاب موجود در کانادا به طور منظم نویسندگان ایرانی را از خارج و داخل کانادا دعوت می کنند. سایت ایرانیان مقیم کانادا بر اساس فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مختلف ایرانی های کانادا فعالیت و اطلاع رسانی می کند. این فعالیت های فرهنگی کارهایی همچون برگزاری کنسرت، نمایش، نمایش فیلم، ورزش، نمایشگاه های هنری و سازمان های داوطلبانه است. همان طور که اشاره شد نسبت به سایر مهاجرانی که در کانادا زندگی می کنند، ایرانی ‌ها به نوعی جزو تازه ‌‌واردین می باشند. به عنوان مثال در اواخر جنگ جهانی دوم، تنها چند نفر ایرانی در کانادا زندگی می ‌کردند. اما پس از آن رفته رفته و به آرامی بر این تعداد افزوده شد. بیشترین رشد مهاجرت ایرانی‌ ها به کانادا در سال ۱۹۷۸، اتفاق افتاد و پس از آن مهاجرت ایرانی ها به کانادا تا به امروز ادامه دارد. در سایت کانادا ایرانیکا مطالب متنوعی به زبان فارسی وجود دارد. در کانادا چندین روزنامه ی هفتگی فارسی در دسترس است و با رشد جامعه ایرانیان کانادا ، گروه ایرانیان مقیم کانادا شاهد افتتاح کافه های ایرانی و رستوران های معروفی در چندین شهر بوده اند.

    ایرانیکا سایت ایرانیان مقیم کانادا

    ایرانی های کانادا که در سال ‌های گذشته مهاجرت کرده ‌اند بر اساس هدفی که برای مهاجرت خود داشته ‌اند، به هر ترتیب در یکی از ایالات این کشور که مناسب هدف آنها بوده ساکن شده ‌اند. در بین تمام ایالات، ایالت بریتیش کلمبیا و آنتاریو بیشترین متقاضی را برای اقامت در کانادا داشته است. ایرانیان تورنتو اغلب در حومه ی شمالی این شهر زندگی می‌ کنند و معمولا افراد متخصصی هستند که آخرین دوره ی تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه‌ های کانادا سپری کرده ‌اند. به این ترتیب با استفاده از مدرک تحصیلی خود توانسته اند وارد بازار کار در تورنتو شوند. ایرانیان مقیم در ونکوور اغلب اشخاصی هستند که با تکیه بر تخصص علمی و مدرک تحصیلی، ونکوور را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. ایرانیان در ونکوور از طریق شبکه ‌های اجتماعی و سایت کانادا ایرانیکا ، گروه ایرانیان مقیم کانادا را پیدا می‌ کنند و با برقراری ارتباطی دوستانه، سعی می کنند تا تجربیات خود را از زندگی در ونکوور در اختیار سایرین قرار ‌دهند. تقریبا ۴۶ هزار ایرانی در ونکوور سکونت دارند و عمدتا در شمال و غرب ونکوور سکونت دارند. تعداد قابل توجهی از ایرانیان کانادا نیز در شهر مونترال در ایالت کبک کانادا ساکن هستند. به عنوان مثال محله‌ ویل ماری در مونترال یک منطقه ایرانی ‌نشین می باشد. البته جمعیت ایرانی ‌های ساکن در کبک، نسبت به ایالت بریتیش کلمبیا و آنتاریو کمتر است. کانادا کشوری پیشرفته، خوش آب و هوا و مهاجرپذیر است که شرایط اقتصادی و آموزشی با کیفیت آن، باعث می شود که بسیاری از متقاضیان، مهاجرت به کانادا را انتخاب کنند. زیرا برای بسیاری از مهاجران فضای زندگی کشور مورد نظر و تراکم جمعیت بسیار اهمیت دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.