×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

WhatsApp Image 2022 09 10 at 15.43.37 - آمادگی شهرداری بندر کیاشهر برای سرمایه‌گذاری و ایجاد امکانات بهتر در ساحل با رعایت ضوابط زیست محیطی/انتقاد از عدم تدوین طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق و ساحل/ تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر حریم ۶۰‌ متری ساحل -
به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر کیاشهر، «مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر در نشست کمیته حفظ و صیانت از اراضی ملی جنگل‌ها و مراتع شهرستان آستانه اشرفیه که این‌بار در شهرداری بندر کیاشهر برگزار شد اظهار داشت: شهرداری هم اینک ساحلی را در اختیار دارد که اجازه به‌سازی تجهیزات و امکانات آن را نداشته و مردم در بدترین شکل ممکن از آن استفاده می‌کنند.
این مقام مسئول ضمن اشاره به امکانات رفاهی فرسوده، بسیار اندک و غیر قابل استفاده ساحل اذعان کرد: مجموعه مدیریت شهری قادر است امکانات بهتر و درخور شان مردم را با رعایت ضوابط محیط زیستی فراهم کند اما متاسفانه به دلایلی اجازه هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری روی ساحل را ندارد.
شهردار بندر کیاشهر با بیان اینکه شهرداری در صورت تعیین تکلیف ساحل آماده سرمایه‌گذاری در آن است تصریح کرد: طرح سرمایه‌گذاری هم‌اینک آماده است و دقیقا با الزامات محیط زیستی هم مطابقت دارد.
وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم اگر ساحل بندر کیاشهر منطقه حفاظت شده است متولیان ورود کرده و در مورد آن بر مبنای منطقه حفاظت شده عمل نمایند همچنین اگر خود محیط زیست مایل به اداره آن است هم اقدام نماید وگرنه باید این ساحل تعیین تکلیف شود زیرا طرح سالم‌سازی فعلی در شأن مردم بندر کیاشهر و گردشگران نیست.
عاطفی همچنین انعقاد قرارداد با شهرداری بندر کیاشهر با هدف به‌سازی و تجهیز ساحل برای استفاده عموم مردم را هم به عنوان یک پیشنهاد مطرح کرد و افزود: هدف شهرداری بندر کیاشهر از تشکیل طرح‌های ساماندهی ایجاد محیطی امن برای خانواده‌ها و مدیریت بهینه شناگاه‌هاست تا از این طریق قدمی در راستای افزایش فرصتهای گردشگری شهر برداشته شود.
شهردار بندر کیاشهر در مورد طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق توضیح داد: در چند سال اخیر مرتبا بحث آماده شدن طرح تفصیلی این پارک ملی و تعیین زون‌های گردشگری آن مطرح بوده، اما تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است. در آخرین نشستی که به اتفاق مدیران سازمان محیط زیست در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس برگزار کردیم مقرر شد نهایتا ظرف مدت دو ماه طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق آماده و تصویب شود تا بر مبنای آن ساحل هم تعیین تکلیف گردد. تاکنون، ۳۵ روز از مهلت دوماهه کمیسیون کشاورزی مجلس گذشته است.
او ضمن اشاره به پیگیری‌های مداوم شهرداری بندر کیاشهر برای تعیین تکلیف طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق یادآور شد: در آخرین گفتگویی که با مشاور تهیه این طرح انجام دادم مشخص شد، هنوز به محیط زیست استان ارائه نشده است.
وی در ادامه به دیگر معضل پیش روی شهرداری بندر کیاشهر در حوزه ساحل اشاره و بیان داشت: طبق دستورالعمل صادره از مقامات استان که در همه شهرهای ساحلی گیلان اجرا شد باید فاصله ۶۰ متری از دریا به سمت ساحل جهت ممانعت از ورود خودرو به این محدوده محصور می‌شد که شهرداری بندر کیاشهر این دستورالعمل را اجرایی کرد.
شهردار بندر کیاشهر با تاکید بر اینکه بعد از مدتی در بعضی از سواحل استان حریم ۶۰‌ متری برداشته شد اظهار داشت: در حال حاضر حریم ساحلی بندر کیاشهر همچنان به قوت خود باقی است و این نارضایتی عمومی در بین مردم ایجاد کرده بنابراین خواستاریم این موضوع نیز آن طور که به صلاح است هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.