شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 5 نکته طلایی قبل از خرید بالابر پله که باید بدانید!
    21 شهریور 1401 - 12:31
    شناسه : 206354
    0

    از آنجا که بالابر پله برای حمل سرنشین دارای مشکلات حرکتی مورد استفاده قرار می گیرد، توجه به فاکتورهای زیر الزامی است. رضایت از خرید پله پیما وابسته به آگاهی دقیق از قابلیت های دستگاه می باشد.

    پ
    پ

    images 1662919932 - 5 نکته طلایی قبل از خرید بالابر پله که باید بدانید! - بالابر پله

    حرکت و جابجایی سالمندان، افراد دچار زانودرد و کمر درد در بین طبقات یکی از مواردی است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از شرکت های تولیدی قرار گرفته است. لازمه زندگی راحت و بدون دردسر برای افراد ناتوان جسمی و یا سالمندان استفاده از دستگاه ها و ابزاری است که بدون نیاز به کمک دیگران بتوانند کارهای خود را انجام دهند و از لحاظ جابجایی مشکلی نداشته باشند.

    این روزها بیمارستان ها، مراکز درمانی و بهداشتی، مراکز خرید و ساختمان های دارای پله های فراوان نیازمند استفاده از وسایل راحت برای جابجایی و حرکت افراد دچار زانودرد یا کمردرد می باشند. بر این اساس در این مطلب خلاصه و مفید به ارائه مهم ترین نکات لازم برای خرید صندلی پله پیما به منظور جابجایی راحت در پله ها می پردازیم.

    ویژگی های یک صندلی پله پیما ایمن

    متقاضیان برای خرید بالابر پله یا صندلی پله پیما باید به ویژگی های استاندارد این وسیله الکترونیکی توجه کنند. از مهم ترین ویژگی های یک صندلی پله پیما ایمن و استاندارد موارد زیر را می توان نام برد:

    • یک صندلی پله پیما ایمن باید دارای سیستم ایمنی برای جلوگیری از سقوط بر روی بالابر باشد.
    • یک صندلی پله پیما ایمن باید با پیچ و مهره (نه جوشکاری) به هم متصل و نصب شود تا بتواند قابل تعمیر باشد.
    • یک صندلی پله پیما ایمن باید دارای سامانه تشخیص مانع خودکار باشد.
    • یک صندلی پله پیما ایمن باید بدون تخریب پلکان روی کف پله قابل نصب باشد.
    • یک صندلی پله پیما ایمن باید دارای شرایط ایمن برای حالت نشسته یا ایستاده کاربر باشد.
    • یک صندلی پله پیما ایمن باید کمترین فضای ممکن از پلکان ها را اشغال کند.

    قبل از خرید صندلی پله پیما توجه به چه نکاتی الزامی است؟

    images 1662919863 - 5 نکته طلایی قبل از خرید بالابر پله که باید بدانید! - بالابر پله

    سالمندان و افراد دچار دردهای حرکتی برای جابجایی در طبقات و یا بالا رفتن و پایین آمدن از پله های یک خانه دوبلکس با مشکل مواجه می باشند. یکی از وسایل کمکی مهم برای جابجایی راحت و ایمن این افراد، صندلی های پله پیما یا بالابر پله است که بدون خطر جانی و با ایمنی کامل کار انتقال آن ها در میان طبقات را انجام می دهد.

    اما برای خرید این وسایل الکترونیکی کاربران باید مواردی را مد نظر قرار دهند و قبل از خرید به آن ها توجه کنند. اگر نیاز به یک صندلی پله پیما ایمن و مطمئن دارید، می توانید با کارشناسان شرکت آلفاتَک مشاوره کنید. کارشناسان این مرکز با دارا بودن اطلاعات لازم در مورد انواع صندلی پله پیما و بالابر پله راهنمایی های لازم را برای خرید یک دستگاه باکیفیت و به صرفه به شما ارائه می دهند. در ادامه به ارائه 5 نکته طلایی قبل از خرید بالابر پله می پردازیم.

    اولین نکته: دارا بودن ایمنی سرنشین

    یکی از موارد مهم برای خرید بالابر پله و صندلی پله پیما اطمینان از امنیت و دارا بودن استانداردهای لازم است. متقاضی قبل از خرید بالابر پله باید وجود کمربندهای ایمنی، ترمز اضطراری، سنسور موانع، سنسور شروع حرکت و سنسور پایان حرکت را بررسی کند و از استاندارد بودن این دستگاه ها اطمینان حاصل کند.

    صندلی های پله پیما چرخ دنده ای دارای امنیت بسیار خوبی می باشند. دارا بودن ترمز ایمنی سقوط یا پاراشوت، دارا بودن صندلی استاندارد و دارا بودن سیستم خودکار تشخیص مانع از موارد ایمنی یک بالابر پله مطمئن است.

    دومین نکته: دارا بودن خدمات پس از فروش و گارانتی

    از دیگر موارد مهم قبل از خرید بالابر پله و صندلی پله پیما دارا بودن خدمات پس از فروش و کارت گارانتی است. همان طور که می دانید قطعات و تجهیزات الکترونیکی به دلیل حساسیت های بالای کاربردی نیاز به تعویض قطعات و بررسی های مداوم توسط کارشناسان متخصص دارند. در واقع این روزها دارا بودن کارت ضمانت و گارانتی و همچنین خدمات پس از فروش برای محصولات و کالاهای الکترونیکی از ضروری ترین موارد است که گاهی عدم ارائه این خدمات موجب دلسردی کاربر از خرید می شود.

    قبل از خرید بالابر پله و صندلی های پله پیما اطمینان از دارا بودن خدمات پس از فروش خیال متقاضی را از بابت خرابی و عدم کارکرد دستگاه و تعویض قطعات و کارکرد مناسب آن راحت می کند.

    سومین نکته: دارا بودن سنسورهای حرکتی

    یکی از موارد مهم برای خرید صندلی پله پیما یا بالابر پله دارا بودن قطعات لازم مانند سنسورهای تشخیص مانع یا کفی مخصوص پا استاندارد می باشد. برخی از شرکت های سازنده بالابر پله در جهت کاهش هزینه های تولید این دو قطعه مهم را حذف می کنند. کفی مخصوص پا یا Foot Plate کمک می کند تا پای متقاضی در محل درست و ایمن قرار گیرد. از دیگر موارد مهم برای خرید بالابر پله دارا بودن کمربند ایمنی صندلی برای سالمندان از لحاظ حس امنیت و سلامتی بیشتر است. توجه به ابعاد بالابر پله به طوری که به راحتی در کنار راه پله یا در پلکان قرار گیرد، از دیگر موارد مهم قبل از خرید بالابر پله است.

    چهارمین نکته: عدم وجود آلودگی صوتی

    به طور کلی در ساخت بالابر پله و صندلی های پله پیما از موتورهای کم صدا و موتورهای گیربکسی استفاده می شود. اما برخی از شرکت های سازنده بالابر پله به منظور کاهش هزینه های تولید از موتورهای بی کیفیت و با صداهای بلند استفاده می کنند. یک صندلی پله پیما با کیفیت و اصل دارای موتور گیربکسی کم صدایی است که صدای موتور آن چندین برابر کمتر از یک جاروبرقی است.

    پنجمین نکته: استفاده راحت از صندلی پله پیما

    از آن جا که استفاده کنندگان از صندلی های پله پیما سالمندان دارای مشکلات حرکتی مانند زانودرد و کمردرد هستند، کاربرد این وسیله باید برای آن ها راحت و ساده باشد. دارا بودن ریموت کنترل ساده، دارا بودن شرایط ایمنی مناسب و استفاده راحت از ریموت کنترل برای شروع حرکت یا توقف آن از جنبه های کاربرد راحت و ساده این دستگاه های الکترونیکی است. صندلی پله پیمای مناسب و راحت باید دارای حرکت هموار و روان بر روی ریل باشد، به طور خودکار با رسیدن به انتهای مسیر توقف کند و در هر نقطه از مسیر با فشار دکمه توقف روی ریموت کنترل متوقف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.