×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص جک سقفی و مشخصات آن اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. مشخصات جک سقفی به شرح ذیل می باشد:

در قسمت بالایی جک سقفی از تیغه های مانند U و یا T استفاده می شود.

جک سقفی استقامت زیادی در برابر تحمل وزن های سنگین دارد. به راحتی می توانید به آن اطمینان کنید و با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

نباید از لوله های دارای درز برای استفاده از جک سقفی استفاده کرد.

برترین نوع از رزوه ها برای تولید جک سقفی جنس چدن داکتیل می باشد.

پیشنهاد می شود در ارتفاع بالای ۴ متر از جک سقفی استفاده نشود و به جای آن از داربست های مدولار استفاده شود.

جک سقفی

جک سقفی

پیچ های استفاده شده برای جک سقفی در اندازه های مشخص تولید می شوند. اندازه پیچ های سقفی به طول ۱۷ و ۲۰ سانتی متر می باشند.

این دو نوع از لحاظ کیفیت با هم تفاوتی ندارند اما این که هر کدام از این پیچ ها در کجا استفاده شوند، بحثی تخصصی است. به طور کلی می توان گفت برای جک هایی که در داخل کشور تولید می شوند، باید از پیچ های ۱۷ سانتی متری استفاده کرد و برای جک هایی که وارداتی می باشند از پیچ های ۲۰ سانتی متری استفاده شود.

وزن جک سقفی

وزن جک سقفی معمولا به ضخامت لوله و ابعاد و اندازه های آن بستگی دارد. یکی از سوالات پر تکرار شما عزیزان هنگام برقراری ارتباط با مشاورین ما میزان فاصله جک های سقفی در هنگام نصب از هم می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید این گونه گفت که میزان فاصله جک سقفی از هم بستگی به ضخامت و سنگینی سقف دارد. اگر بخواهیم به این سوال پاسخی کلی دهیم می توان گفت معمولا فاصله بین جک های سقفی از هم بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر می باشد؛ اما اگر سقف تحمل بار این وزن را نداشته باشد فاصله تغییر پیدا می کند.

تولید جک سقفی

جک

جک سقفی

جک های سقفی به همان جک هایی گفته می شود که به واسطه سنگین بودن سقف، از آن ها استفاده می شود. در هنگامی که یک ساختمان ساخته می شود و سقف آن جایگذاری می شود، نیاز است که یک نگه دارنده آن را در بالا و سر جای خود نگه دارد. این کار مانع فرو ریختن سقف می شود. جک های ساختمانی تنها مختص به یک نوع از سقف نمی باشند، بلکه در تمامی سقف های سیمانی، تیرچه بلوک، طاق ضربی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. حتی در سقف های بتنی باید از جک های سقفی با حساسیت بالا استفاده کرد.

تولید جک سقفی

جک های سقفی در دو نوع سبک و سنگین تولید می شوند. جک های سقفی که در اصطلاح به آن ها سنگین گفته می شود میزان تحمل بار بیش تری را دارند و مقاوم تر هستند. در جک های سنگین از لوله هایی با ضخامت ۵/۲ میلی متری استفاده شده است این در حالی است که در هنگام ساخت جک های سبک برای لوله های بالا از اندازه ۲ و برای لوله های پایین از اندازه ۵/۲ استفاده می شود. توجه به این نکته مهم می باشد که ارتفاع استاندارد برای جک های ساختمانی ۵/۳ متر می باشد. این نوع از ارتفاع برای سقف هایی مناسب می باشد که دارای ارتفاع ۳ متر می باشند و برای سقف هایی که بیشتر از ۳ متر ارتفاع دارند، باید سفارش ساخت داد تا به اندازه دلخواه و مد نظر ساخته شوند. قطعا می دانید که تولید جک سقفی به سفارش مشتری از جک های پیش ساخته شده بیش تر می باشد.

جک سقفی U شکل

جک سنگین

مزیت ما نسبت به رقبا

تولید جک های سقفی در مجموعه ما زیر نظر متخصصین و با بالاترین کیفیت انجام می شود.

جک های سقفی را می توان بر اساس نیاز مشتری در ارتفاعات مختلف سفارش داد.

کلیه لوله هایی که در جک های سقفی استفاد شده است از بهترین برند های موجود در بازار می باشد.

رزوه هایی که در جک های سقفی تولید شده در مجموعه ما ساخته می شود از جنس چدن داکتیل می باشد. این چدن از بهترین مواد موجود در بازار می باشد.

کاربرد جک سقفی

جک های سقفی دارای کاربردهای فراوانی می باشند اما بیشترین کاربرد آن در پروژه های عمرانی می باشد. جک های سقفی لازمه هر ساخت و سازی است و تفاوتی ندارد شما یک خانه یک طبقه ساخته اید یا یک برج چند طبقه. جک های سقفی برای نگهداری سقف و تحمل وزن سقف در هنگام ساخت و ساز استفاده می شوند. شاید بتوان جک های سقفی را به این گونه تعریف کرد: جک های سقفی، نگه دارنده های سقفی موقتی هستند که در ساخت و ساز استفاده می شوند. جک های سقفی در اندازه و سایز های مختلف ساخته و روانه بازار می شوند. با توجه به میزان سنگین بودن سقف و موارد این چنینی باید انتخابی درست برای جک های سقفی داشته باشید. جک های سقفی با ضخامت بالا دارای تحمل وزن بیش تری می باشند. قبل از این که اقدام به خرید جک سقفی نمایید، بهتر است یک تخمین کلی از میزان وزنی که جک باید تحمل کند داشته باشید.

مهم ترین ویژگی جک سقفی کیفیت و متریال استفاده شده در آن می باشد. مهم ترین مزیت یک جک استقامت و ثابت بودن در سطح های سست با قابلیت تحمل وزن بالا می باشد. در هنگام خرید جک سقفی دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید چرا که یک انتخاب اشتباه باعث نابودی سرمایه شما می شود.

جک سقفی شهرقالب

نگه دارنده

اجزای اصلی جک های سقفی

اجزای اصلی جک های سقفی شامل موارد ذیل می باشند:

  • قسمت نری
  • قسمت مادگی
  • قسمت رزوه

انواع جک های سقفی

جک سقفی دارای صلیب ثابت: این نوع جک جزء ساده ترین نوع جک ها میباشد. در عین سادگی جزء پر مصرف ترین سازه های در هنگام ساخت و ساز نیز به شمار میرود. در این نوع از جک ها قسمت صلیب ثابت باقی می ماند و به کمک رزوه که در قسمت میانی جک قرار دارد، ارتفاع جک تنظیم می شود. یکی از مزیت های این نوع از جک های صلیبی پهن بودن قسمت صلیب این جک می باشد؛ چرا که به واسطه پهن بودن صلیب می توان آن را در قسمت های بیش تری استفاده کرد. با استفاده از جک های صلیبی می توان یک فضای بزرگ مانند تیرچه و سقف را پوشش داد. این مورد ویژگی بارز جک سقفی صلیبی میباشد.

جک سقفی تی شکل مدل سیار: این مدل از جک های سقفی تی شکل متحرک هستند و می توان این جک ها را در زوایای مختلف چرخاند و از آن استفاده کرد. به دلیل سیار بودن، این نوع جک ها انعطاف بیش تری نسبت به سایر جک های موجود دارند. عده ای از کارشناسان معتقدند که منعطف بودن این نوع جک باعث تضعیف عملکرد جک در هنگام تحمل سقف می باشد. در این مدل از جک هم رزوه در قسمت میانی جک قرار گرفته است تا بتواند به وسیله آن ارتفاع جک را تعیین کرد.

جک سقفی به شکل یو: این مدل از طراحی از دو مدل قبلی که بالا تر توضیح دادیم کاربرد کمتری دارد. از این نوع از جک در مواردی خاص نظیر نگهداری تیرچه و یا پل استفاده می شود. دهاینه ی این پل در مقایسه با مدل های دیگر بسیار کوچک می باشد در نتیجه در فضای کمتری می توان از آن استفاده کرد. این مدل برای سازنده هایی که به فکر ایجاد تیر سقفی هستند بهترین گزینه میباشد.

بهترین انتخاب در هنگام خرید جک های سقفی

انتخاب بهترین نوع جک سقفی تابع شرایط ساخت و ساز می باشد و بسته به شرایطی که بالا تر ذکر کردیم باید بهترین انتخاب را انجام داد.

در هنگام خرید جک سقفی به این نکته توجه داشته باشید که در ساخت آن از لوله های با کیفیت استفاده شده باشد. فهمیدن این امر کار آسانی نیست اما یکی از مواردی که می تواند شما را در هنگام خرید مطمئن کند، خرید از مجموعه ای با کیفیت همراه با کارشناسانی متخصص می باشد. این یک راه قطعی برای خریدی مطمئن می باشد.

سایز لوله جک های سقفی معمولا در قسمت پایین لوله شماره ۶ و در قسمت بالای لوله شماره ۵ می باشد.

قیمت جک سقفی

قیمت جک سقفی با توجه به متریالی که در آن استفاده می شود، متغیر می باشد. موارد دیگری هم در تعیین قیمت جک ساختمانی دخیل می باشند مواردی نظیر:

ضخامت

قطر

وزن جک ساختمانی.

از آنجایی که جک ساختمانی از فلزات و فولاد ساخته می شوند، افزایش قیمت و یا کاهش قیمت فولاد در قیمت جک های سقفی موثر می باشد. بسیاری از سازنده ها برای صرفه جویی در هزینه ها از جک های دسته دو استفاده می کنند. درست است که جک های نو و دست دوم تفاوت قیمتی زیادی دارند اما به این نکته هم توجه کنید که جک های دسته دو دارای استهلاک می باشند و ممکن است در حین کار با آن ها با مشکل مواجه شوید. در هنگام خرید جک های سقفی حتما از مشاورین و متخصصین خبره در این زمینه بهره بگیرید.

مفتخریم اعلام کنیم مجموعه ما با داشتن متخصصین این امر در کنار شماست تا بتوانید با خیالی آسوده خریدی مطمئن را انجام دهید.

قیمت جک سقفی

جک سبک

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.