×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

126220 - چطور تاریخچه جستجو در گوگل را به صورت کامل حذف کنیم؟ - جستجو در گوگل

به گزارش ثریا هر بار که جستجوی آنلاین انجام می‌دهید، وب سایت‌هایی که در آن حساب کاربری دارید می‌توانند آن اطلاعات را ثبت کنند. این داده‌ها که توسط موتور‌های جستجو مانند گوگل، شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و غول‌های خرده‌فروشی مانند آمازون جمع‌آوری و ذخیره می‌شوند، وقتی تاریخچه جستجوی مرورگر خود را پاک کنید، ناپدید نمی‌شوند.

ظاهرا، این سایت‌ها از سابقه جستجوی شما برای جمع‌آوری نمایه‌ای از افرادی که فکر می‌کنند شما هستید، استفاده می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند محتوا یا محصولاتی را به شما نشان دهند که امیدوارند برای علایق شما جذاب باشد. برای این شرکت‌های فناوری، درک اولویت‌های شما به راحتی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تبلیغات هدفمند را به شما ارائه دهند، از طرف دیگر یک سرویس فقط می‌تواند این اطلاعات را در زمانی که به حساب خود برای آن سایت وارد شده اید جمع آوری کند. با این حال اگر از سابقه جستجو‌های گذشته خود ناراحت هستید، یا نمی‌خواهید آن‌ها بر مرور آتی شما تاثیر بگذارند، می‌توانید آن‌ها را پاک کنید.

برای انجام این کار، باید حساب‌های خود را یکی یکی مرور کنید. در اینجا نحوه پاک کردن تاریخچه جستجوی خود در برخی از بزرگترین و محبوب‌ترین موتور‌های جستجو، شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های خرده فروشی آورده شده است.

چگونه تاریخچه اکانت گوگل خود را پاک کنیم؟

هنگامی که چیزی را با یکی از سرویس‌های گوگل جستجو می‌کنید که شامل ایمیل، نقشه‌ها، تقویم‌ها، پیام‌رسانی، ذخیره‌سازی فایل، ویدیو‌ها و موارد دیگر می‌شود، این سرویس آن اطلاعات را ثبت می‌کند. سابقه جستجوی شما به شرکت فناوری کمک می‌کند تا نتایج جستجوی شما را تنظیم کند، داده‌های شما همچنین به گوگل می‌گوید که کدام آگهی‌ها بیشتر شما را وادار به کلیک کردن می‌کنند.

برای پاک کردن این اطلاعات، به صفحه حساب من گوگل بروید و وارد شوید. در میان گزینه‌های متعدد، صفحاتی در مورد حریم خصوصی، اشتراک‌گذاری و امنیت خواهید یافت. Data & privacy را یافته و به گزینه تنظیمات History بروید. در اینجا، می‌توانید تمام سابقه فعالیت خود را مشاهده کنید یا فقط به سابقه موقعیت مکانی یا سابقه YouTube نگاهی بیندازید. یکی از این دسته‌ها را انتخاب کرده و حذف را در زیر نوار جستجوی فعالیت کلیک کنید. گوگل در مورد بازه زمانی که می‌خواهید حذف کنید سؤال می‌کند، اما فقط در صورتی که «همه زمان» را انتخاب کنید یا یک محدوده سفارشی تنظیم کنید، «حذف» را به عنوان مرحله تایید اضافی فشار دهید. برای حذف موارد منفرد یا تمام تاریخچه برای یک روز، روی X در کنار آن ورودی‌ها نیز کلیک کنید؛ و اگر نمی‌خواهید این کار را ادامه دهید، می‌توانید به سرفصل تنظیمات History برگردید، روی یک دسته کلیک کرده و Turn off را در تنظیمات آن انتخاب کنید.

چگونه تاریخچه جستجوی Bing خود را پاک کنیم؟

همه برای جستجوی وب به گوگل متکی نیستند. اگر به جای آن از موتور جستجوی مایکروسافت، بینگ استفاده می‌کنید، همچنان می‌توانید تاریخچه خود را پاک کنید.

ابتدا به وب‌سایت بروید و روی Sign in کلیک کنید. سپس روی دکمه منو (سه خط افقی) در بالا سمت راست و به دنبال سابقه جستجو کلیک کنید. سپس عنوان Activity را پیدا کنید، جایی که می‌توانید کادر‌های کنار آیتم‌های جداگانه یا کادر «انتخاب همه» را علامت بزنید و به دنبال آن «پاک کردن» را انتخاب کنید تا هر چیزی را که علامت زده‌اید، حذف شود.

اگر حساب مایکروسافت دارید، می‌توانید عنوان مدیریت یا پاک کردن سابقه جستجوی خود را پیدا کنید و روی پاک کردن همه کلیک کنید تا تمام سابقه جستجو در دستگاهی که استفاده می‌کنید حذف شود. برای گسترش آن روی یکی کلیک کنید، و اگر داده‌های ذخیره‌شده‌ای وجود دارد، باید گزینه‌ای برای پاک کردن همه آن‌ها ببینید.

چگونه تاریخچه جستجوی فیسبوک خود را پاک کنیم؟

در حالی که در فیسبوک در حال گشت و گذار هستید، ممکن است صفحه مورد علاقه خود، نام دوست یا رویدادی را جستجو کنید. برای مشاهده تمام درخواست‌های اخیر خود، وب سایت فیسبوک را باز کرده و روی کادر جستجو در بالای صفحه کلیک کنید. اگر می‌خواهید این جستجو‌ها را پاک کنید، روی دکمه ویرایش در سمت راست نتایج کلیک کنید.

با این کار صفحه‌ای ظاهر می‌شود که گزارش کاملی از همه چیز‌هایی را که تا به حال در فیسبوک جستجو کرده‌اید، نشان می‌دهد. برای حذف یک ورودی، روی سه نقطه سمت راست ورودی کلیک کنید، سپس Delete را انتخاب کرده و با زدن دوباره Delete تایید کنید.

برای اینکه همه چیز را در تاریخچه جستجوی فیسبوک خود به طور همزمان انجام دهید، روی پاک کردن جستجو‌ها در بالا سمت راست کلیک کنید. با این کار تمام جستجوهای گذشته شما از سرور‌های فیسبوک پاک می‌شود.

چگونه تاریخچه جستجوی توئیتر خود را پاک کنیم؟

مانند فیسبوک، توئیتر جستجو‌های اخیر شما را ضبط می‌کند تا بتوانید دوباره به آن‌ها دسترسی داشته باشید، همچنین به شما امکان می‌دهد آن‌ها را حذف کنید.
از وب سایت توئیتر را باز کرده و روی کادر جستجوی توئیتر در بالای صفحه کلیک کنید. با این کار جدیدترین جستار‌های شما و همچنین جستجو‌های ذخیره شده ظاهر می‌شود. برای ذخیره جستجوی فعلی، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای نتایج جستجوی خود کلیک کرده و ذخیره جستجو را بزنید.

با این حال اگر ترجیح می‌دهید جستجو‌های خود را پاک کنید، این روند آسان است. به سادگی روی دکمه X در سمت راست هر جستجوی اخیر یا ذخیره شده کلیک کنید تا آن را از لیست حذف کنید، نیازی به صفحه تایید نیست. برای پاک کردن همه جستجو‌های اخیر یکباره، روی پاک کردن همه کلیک کنید و با انتخاب گزینه حذف، آن را تایید کنید. با این حال این تنها جستجو‌های اخیرا اجرا شده شما را حذف می‌کند، جستجو‌های ذخیره شده شما دست نخورده باقی می‌مانند.

چگونه تاریخچه جستجوی آمازون خود را پنهان کنیم؟

برخلاف سایر سایت‌های موجود در این فهرست، آمازون گزارشی از عبارات جستجوی شما را نگه نمی‌دارد، اما هر موردی را که در سایت نگاه می‌کنید، ثبت می‌کند. این رکورد بر توصیه‌های شما و همچنین تبلیغاتی که ظاهر می‌شوند تاثیر می‌گذارد.

برای دیدن همه چیز‌هایی که روی سایت کلیک کرده‌اید، به وب سایت آمازون بروید، به نوار ابزار بالای صفحه نگاه کنید، نشانگر را روی نام حساب خود نگه داشته و بر روی تاریخچه مرور زیر عنوان حسابتان کلیک کنید. نتایج به ترتیب زمانی معکوس، از جدیدترین تا قدیمی‌ترین مورد ظاهر می‌شوند.

حالا برای پاک کردن آن‌ها روی «حذف از نمای زیر هر موردی» کلیک کنید تا خوب آن را از دید حذف کنید. قبلا می‌توانستید همه موارد را یکجا حذف کنید، اما به نظر می‌رسد که آمازون این گزینه را حذف کرده است، همچنین مشخص نیست که آیا آمازون سوابق خود را از این جستجو‌ها پاک می‌کند یا نه یا اینکه برای شما و هر کسی که به سابقه حساب شما نگاه می‌کند، نامرئی می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید آمازون ردیابی سابقه مرور شما را متوقف کند، روی Manage history کلیک کرده و سوئیچ جابجایی را خاموش کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.