×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبت از پوست را با چه ترتیبی استفاده کنم؟ اصول اولیه هر روتین مراقبت از پوست چیست؟ چگونه محصولات مراقبت از پوست خود را لایه بندی کنید؟

ما از متخصصان پوست این سوال را پرسیدیم که هر بار که یک محصول مراقبت از پوست جدید می‌خریم، یا مرحله‌ای به روال خود اضافه می‌کنیم. این سوال برایمان به وجود می آید : که ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست خود را چگونه انجام دهیم و آیا این مهم است؟

چرا ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست شما مهم است؟

به گفته دکتر هدر راجرز، متخصص پوست و جراح پوست دارای گواهی هیئت مدیره، ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست به صورت مناسب تضمین می کند. که پوست شما از مزایای کامل هر محصول برخوردار می شود.

ترتیب کاربرد فوق العاده مهم است. “وظیفه پوست دور نگه داشتن همه چیز است. اما بسیاری از محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می کنیم دارای موادی هستند که می خواهیم وارد آن شوند. فقط مقدار بسیار کمی از این مواد کلیدی می توانند به پوست نفوذ کنند. حتی زمانی که فرمولاسیون کامل و عالی استفاده شود. اگر محصولات را به ترتیب درست استفاده نکنید. بهترین نتایج را از رژیم مراقبت از پوست خود نخواهید دید.

word image 206838 1 - ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست - پاکسازی پوست

اصول اولیه هر روتین مراقبت از پوست :

جدای از ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست ، برخی از کارشناسان معتقدند که در نظر گرفتن زمان لازم برای جذب محصولات پوست شما نیز مهم است. روال مراقبت از پوست خود را ساده نگه دارید.

بسیاری از محصولات می گویند که برای اطمینان از جذب مناسب باید بین ۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از مرحله بعدی صبر کنید.اماچه کسی برای این کار وقت دارد؟ اگر آن را خیلی پیچیده کنید، آن را انجام نمی دهید. «اگر مراحل زیادی دارید. کمی (یک دقیقه) مکث کنید تا به هر محصول زمان بدهید تا با پوست واکنش نشان دهد.

یه نصیحت دیگه؟ به پوست خود گوش دهید. به یاد داشته باشید که شما منحصر به فرد هستید و هیچ کس دیگری پوست شما را ندارد. مهم نیست که کارشناسان چه می گویند. مهم است که آنچه را که برای شما مفید است پیدا کنید و همیشه با پوست خود مهربان باشید.

چگونه محصولات مراقبت از پوست خود را لایه بندی کنید؟

بنابراین، شما می‌پرسید که کدام محصول روی چه چیزی قرار می‌گیرد؟ یک قانون ساده برای پیروی این است که محصولات خود را با نازک ترین قوام به غلیظ ترین یا از مایع به کرم استفاده کنید. به طور کلی، نازک تا ضخیم استفاده کنید. اما همچنین می‌خواهیددر ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست ابتدا از محصولاتی با موادی که برای نفوذ به پوست مهم‌تر هستند. (مانند آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سرم‌ها) استفاده کنید و با محصولاتی که باید روی پوست قرار گیرند، کار را پایان دهید.

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست در طول روز:

راهنمای گام به گام : روال صبحگاهی کاملاً در مورد محافظت در برابر آفتاب، آلودگی و عناصر است. بنابراین پدهای لایه بردار و محصولات درمانی خود مانند رتینول را برای شب بگذارید.

۱.مرحله اول : پاک کننده

صبح، با شستن صورت خود با آب گرم شروع کنید. یا در صورت لزوم، با یک پاک کننده ملایم صورت که برای نوع پوست شما طراحی شده است بشویید.

۲.مرحله دوم در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست : تونر

اکثر مردم از تونرها صرفنظر می کنند.تاحدی به این دلیل که این فرض وجود دارد که بیشتر تونرها خشن هستند و پوست را تحریک می کنند. خوشبختانه، دیگر اینطور نیست. در حالی که آنها از نظر فیزیکی منافذ را “کوچک نمی کنند”.‌‌ نژاد جدید تونرها می توانند اهداف متعددی داشته باشند. مانند عمل به عنوان یک سیستم انتقال آنتی اکسیدان ها، مشتقات ویتامین B و حتی اسیدهای تقویت کننده. علاوه بر این، هر نوع تونر برای یک مشکل پوستی متفاوت در نظر گرفته شده است. بنابراین مهم است که از نوع مناسب برای نگرانی پوست خود استفاده کنید.

۳.مرحله سوم : سرم آنتی اکسیدان

سرم ها درمان های فوق غلیظ و غنی از مواد مغذی هستند که نگرانی های خاصی را برطرف می کنند. بنابراین بهتر است آنها را تا حد امکان نزدیک به پوست نگه دارید. امروزه سرم‌های مختلفی در بازار موجود است.اما دکتر راجرز سرم‌های آنتی‌اکسیدان را برای روز توصیه می‌کند. که فواید مختلفی را ارائه می‌کند، از کم‌رنگ کردن پاسخ التهابی پوست گرفته تا خنثی‌کردن آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش و آلاینده‌های محیطی.

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوست

۴.مرحله چهارم : کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم حداقل هر شب – اگر نه دو بار در روز – از دهه ۲۰ زندگی شما ضروری است. «این در مورد حفظ سلامت و ضخامت پوست پلک است. بهبود کیفیت پوست در این ناحیه در مراحل اولیه تضمین می کند که پوست پلک به راحتی شلی و ظاهر صاف خود را بعداً از دست نمی دهد.

برای بهترین نتایج، ثبات کلیدی است. استفاده منظم از کرم دور چشم به مرور زمان پوست پلک را حالت ارتجاعی نگه می‌دارد. می‌تواند باعث بهبود یا جلوگیری از برخی خطوط ریز یا از دست دادن کلاژن شود. به یاد داشته باشید: هیچ چیز جادو نیست. نتایج یک شبه به دست نمی آیند.

می‌توانید با انتخاب کرم دور چشم با SPF یا استفاده روزانه از کرم‌های ضدآفتاب از پوست ظریف اطراف چشم‌هایتان محافظت کنید.توصیه می‌ شود که هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی استفاده کنید. تادر برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و خطوطی که می‌توانند در گوشه‌های چشم شما در اثر چروکیدگی به وجود بیاید، محافظت کنند.

۵.مرحله پنجم : درمان لکه

داروهای تجویزی و درمان‌های لکه‌های آکنه باید تا حد امکان نزدیک به پوست اعمال شوند تا فواید آنها به حداکثر برسد.

از آنجایی که درمان‌های لکه‌های آکنه از نظر ترکیبات فعال متفاوت هستند. بسته‌بندی محصول خود را بررسی کنید یا برای بهترین روش استفاده از آن با متخصص پوست خود مشورت کنید. بنزوئیل پراکسید قوی، یک ترکیب رایج برای درمان لکه‌های آکنه، یک تا سه ساعت کار می‌کند. “هر کرمی که قبل از اتمام کار با آن در تماس باشد احتمالاً از عملکرد صحیح ماده موثره جلوگیری می کند.”.

به یاد داشته باشید که درمان لکه های آکنه می تواند پوست شما را خشک کند. بنابراین همیشه فقط روی نقاطی که به آن نیاز دارید استفاده کنید.

۶.مرحله ششم در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست : مرطوب کننده

بله، همه افراد نیاز به مرطوب کننده دارند. حتی اگر پوست چرب داشته باشید. اگرچه بدن شما سیستم روان‌کاری طبیعی خود را دارد که متشکل از غده‌هایی است که روغن (یا سبوم) ترشح می‌کنند.تا یک پوشش محافظ در برابر شرایط سخت بیرونی و عفونت‌ها حفظ کنند. بسیاری از ما پس از آسیب‌های ناشی از آفتاب، آب و هوا و مواد شیمیایی خشن به هیدراتاسیون اضافی نیاز داریم.

اکثر متخصصان توصیه می کنند که در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست ؛ بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده زمانی است که پوست هنوز مرطوب است. بنابراین هر چه زودتر از سرم و درمان خود استفاده کنید. زودتر می توانید رطوبت مورد نیاز خود را با مرطوب کننده خود حفظ کنید.
اگر از درمان لکه‌های آکنه استفاده می‌کنید. ممکن است بخواهید هنگام استفاده از مرطوب‌کننده‌تان از آن نواحی چشم پوشی کنید تا مطمئن شوید که مواد موجود در آن با مواد فعال در درمان لکه‌های شما تداخل نمی‌کنند.

۷.مرحله هفتم : ضد آفتاب

اگر از ضد آفتاب فیزیکی یا معدنی استفاده می کنید که با مسدود کردن فیزیکی اشعه ماوراء بنفش عمل می کند. ضد آفتاب باید آخرین مرحله در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست شما در طول روز باشد. این مرحله زمانی که از ضد آفتاب شیمیایی استفاده می کنید دشوار می شود.
ضدآفتاب‌های شیمیایی باید جذب پوست شوند تا اثربخش باشند. بنابراین استفاده از مرطوب‌کننده‌تان آن را به تأخیر می‌اندازد و مانع می‌شود.

با این حال، اگر کرم ضد آفتاب شیمیایی خود را قبل از مرطوب کننده استفاده کنید، مرطوب کننده شما نیز به خوبی کار نخواهد کرد زیرا پوست با ضد آفتاب شیمیایی پوشیده شده است.

برای رفع این مشکل، استفاده از ضد آفتاب فیزیکی حاوی روی و استفاده از آن را بعد از مرطوب‌کننده توصیه میشود. روی بی‌خطر، مؤثر است و وسیع‌ترین محافظت را در برابر اشعه‌های UVA و UVB ایجاد می‌کند.
در مورد کسانی که دوست دارند از ضدآفتاب های شیمیایی استفاده کنند. سعی کنید به دنبال فرمولی باشید که فواید مرطوب کنندگی ارائه می دهد. تا بتوانید نیاز روزانه خود را به آبرسانی و در عین حال محافظت از پوست خود تامین کنید.

_ روتین مراقبت از پوست شبانه شما :

راهنمای گام به گام : از آنجایی که پوست شما به طور طبیعی در شب ترمیم می شود. روال شبانه شما باید تماماً در مورد درمان و دادن آنچه به پوست شما نیاز دارد باشد. اگر پوست شما کدر به نظر می رسد، لایه برداری کنید. اگر تحریک شده است، هیدراته و محافظت کنید.» در اینجا بهترین سفارش محصولات مراقبت از پوست وجود دارد تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از آنها می برید:

۱.مرحله اول در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست  : پاک کننده

برای از بین بردن کثیفی، چربی و آرایش روزانه، برخی از متخصصان توصیه می کنند. قبل از شستن صورت با یک پاک کننده ملایم، ابتدا آرایش خود را با پاک کننده آرایش اختصاصی پاک کنید. بهتر از این، پاکسازی مضاعف را امتحان کنید. که شامل استفاده از روغن پاک کننده برای حل کردن آرایش شما و سپس شستن مجدد صورت با پاک کننده معمولی است.

۲.مرحله دوم : تونرها، اسانس ها و تقویت کننده ها

اگر در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست در شب از تونر استفاده می کنید، آن را مانند صبح بمالید.
در شب، برخی از افراد همچنین دوست دارند انواع مختلفی از تقویت‌کننده  مراقبت از پوست را لایه‌بندی کنند.که به صورت مه، اسانس، آب‌های زیبایی یا سرم‌های آبرسان (اسید هیالورونیک) می‌بینید. اینها با مواد فعال مختلف تزریق می شوند. اما در بیشتر موارد، هدف عمدتا آبرسانی و تغذیه پوست است.

از آنجایی که اینها فرمولهای سبک و تقریباً آب مانند هستند. آنها را پس از شستن صورت خود مانند یک تونر بمالید. اگر در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست در شب از هر دو استفاده می‌کنید از تونر و سپس سرم استفاده کنید. تونر بیشتر برای تمیز کردن است و سرم بیشتر در مورد ارائه یک درمان است. در صورت استفاده از تقویت کننده های متعدد، قوانین یکسانی اعمال می شود: از نازک ترین به ضخیم ترین اعمال شود.

۳.مرحله سوم : کرم دور چشم

علاوه بر رفع سیاهی دور چشم، کرم‌های دور چشم می‌توانند از ناحیه ظریف چشم شما در برابر سایر محصولات مراقبت از پوست محافظت کنند.

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست

۴.مرحله چهارم : درمان، سرم و لایه برداری

مانند بقیه بدن، پوست بخش عمده ای از ترمیم و بازسازی خود را در هنگام خواب انجام می دهد. به همین دلیل است که اکثر درمان‌های مراقبت از پوست هدفمند مانند داروهای تجویزی (ترتینوئین، کرم‌های آکنه و روزاسه)، کرم‌های رتینول، درمان‌های لایه‌بردار (پدها و ماسک‌های لایه‌بردار). و سرم‌های ضد پیری (تزریق شده با پپتیدها، فاکتورهای رشد و سایر مواد فعال بیولوژیکی). بهتر است در شب استفاده شود. با این حال، به جای لایه‌بندی همه سرم‌ها و کرم‌های درمانی، توصیه می‌شود که درمان عصر خود را بسته به نیازهای لحظه‌ای پوستتان انتخاب کنید.

در اینجا ملاحظات دیگری وجود دارد :

_ بین داروهای تجویزی (برای آکنه یا روزاسه) یا درمان های لایه بردار (مانند پدهای AHA/BHA، لایه بردارها یا ماسک های سم زدا) یکی را انتخاب کنید. اگر هر دو را در یک شب استفاده کنید، خطر تحریک پوست خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهید.”
_ از کرم های رتینول (بدون نسخه یا نسخه پزشک) در همان شب با درمان های لایه بردار استفاده نکنید.
_ درمان‌های لایه‌برداری: از این روش‌ها به مقدار کم، یک تا سه بار در هفته استفاده کنید.

۵.مرحله پنجم : مرطوب کننده یا کرم شب

برخی افراد از همان مرطوب کننده برای روز و شب استفاده می کنند. با این حال، مرطوب کننده های شب یا کرم های شب به طور کلی غلیظ تر و سنگین تر هستند و طوری طراحی شده اند که در طول چند ساعت جذب شوند.

مرطوب‌کننده‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که سنگین‌تر در شب استفاده می‌شوند. یک پوشش محافظ روی پوست ایجاد می‌کنند تا از تبخیر آب در هنگام خواب جلوگیری کند. “حفظ محتوای آب بالا در پوست برای بهبود و حفظ سلامت پوست کلیدی است. اگر از مرطوب کننده مناسب استفاده می کنید. این باید آخرین قدم شما باشد زیرا هیچ چیز از آن عبور نمی کند. اگر پوست شما در سمت خشک است. ممکن است در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست در شب ؛ بخواهید قبل از استفاده از کرم شب، یک روغن صورت اضافه کنید.

پیشنهاد خوب برای مراقبت از پوست

استفاده از ماسک هارا در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست روزانه و حتی شبانه ی خود فراموش نکنید. زیرا ماسک ها کمک بسیاری به تغذیه پوست شما می کنند. ماسک های ورقه ای جزو ماسک های پرطرفدار با خاصیت بالا است. زیرا هنگامی که ورقه های ماسک را روی صورت خود قرار می دهید. باعث میشود که مواد به خوبی جذب پوست شما شده و ورقه ی آن از تبخیر شدن آب و مواد دیگر جلوگیری می کند. ماسک های ورقه ای مروزه طرفداران بسیاری در دنیا و دوستداران لوزم مراقبت پوستی دارد. زیرا نیسبت به قیمت آنها بسیار کارآمد بوده و نتایج مطلوبی از خود به جا خواهد گذاشت.

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوست

شما میتوانید انواع ماسک های ورقه ای را در انواع فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید.
همچنین میتوانید با مراجعه به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی انواع ماسک های ورقه ای را تهیه کرده و استفاده کنید. کمند بیوتی در تلاش است تا انواع ماسک ورقه ای رادر کوتاه ترین بازه زمانی به شما علاقمندان به محصولات مراقبت پوست برساند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.