پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رایتینگ آیلتس را قورت دهید…
    29 شهریور 1401 - 11:07
    شناسه : 206960
    0

    نکات طلایی رایتینگ ایلتس | رایتینگ IELTS با نمره ۹ | بهترین مسیر گگرفتن مدرک آیلتس رایتینگ

    پ
    پ

    معرفی رایتینگ آزمون ایلتس 

    همانطور که میدانید، یکی از بخش های آزمون آیلتس، بخش رایتینگ می باشد که مهارت نوشتاری شما را ارزیابی می کند. این بخش آزمون یک ساعت زمان دارد. در این ۱ ساعت شما باید ۲ رایتینگ بنویسید. رایتینگ آیلتس همانطور که گفته شد، دارای دو نوع است. نوع اول رایتینگ آکادمیک و نوع دوم رایتینگ جنرال. همانطور که گفته شد هنگام ثبت نام شما نوع ماژول آزمون را انتخاب کرده اید که آکادمیک میخواهید یا جنرال. همچنین مهارت رایتینگ آیلتس دارای دو task می باشد. در ادامه تمامی توضیحات در خصوص هر دو تسک ایلتس رایتینگ را توضیح خواهیم داد.

    images 1663588473 - رایتینگ آیلتس را قورت دهید... -

    معرفی تسک یک رایتینگ IELTS

    بنابر اصول آزمون، در Task1 آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک از شما خواسته می شود تا برخی از اطلاعات بصری در مورد انواع نمودار، جدول، فرایند و مقایسه را در ۱۵۰ کلمه و در ۲۰ دقیقه توصیف، و به سبک رسمی در برگه پاسخ نامه وارد نمایید. رایتینگ شما نباید کمتر از ۱۵۰ کلمه باشد. زیرا باعث جریمه و کسر نمره می شود. ولی تا ۲۰ لغت بیشتر از حد مجاز مشکلی ندارد. با توجه به اینکه شما برای نوشتن بیش از ۱۵۰ کلمه جریمه نمی شوید، ولی حتما دقت کنید تا میزان تایم زیادی برای این بخش اختصاص ندهید. حداکثر ۲۰ دقیقه با بازخوانی و رفع مشکلات کافی است. به منظور بررسی و ارزیابی توانایی شما در شناسایی اطلاعات مربوط به نمودار ها و جداول ارایه شده به سبک آکادمیک و رسمی است. در اینجا حرفی از نظر شخصی و تحلیل های برداشت شما از نمودار ها مطرح نیست. بلکه فقط و فقط باید موارد را به شکل مناسب و کاربردی به صورت دقیق براساس نمودارها ذکر می کنیم.

     

    معرفی تسک دو رایتینگ IELTS

    در این تسک ماجرا یکم متفاوت است. هر دو آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال task2بسیار مشابه هم می باشد. در Task2 از شما خواسته می شود که یک رایتینگ بنویسید و دیدگاه، استدلال و نظر خود را در قالب یک مقاله با موضوعیت یک مساله اجتماعی با ۲۵۰ کلمه در حدود ۴۰ دقیقه بنویسد. به شما موضوعی داده می شود که باید با دقت آن را مطالعه کنید و یک متن کامل و مرتبط با آن به سبک آکادمیک بنویسد. به عنوان مثال، اگر موضوع کاربرد اینترنت در سواد و سطح کیفیت آموزش دانشجویان باشد، شما باید روی این جنبه تمرکز کنید و نباید به طور کلی در مورد اینترنت و یا کامپیوتر ها بنویسد.

    پاسخ شما نباید کمتر از ۲۵۰ کلمه باشد. زیرا باعث جریمه شدن شما می شود. با توجه به اینکه شما برای نوشتن بیش از ۲۵۰ کلمه جریمه نمی شوید، و تا ۲۷۰ لغت هم بدون مشکل خواهد بود، باید به خاطر داشته باشید که اگر پاسخ بسیار طولانی بنویسید ممکن است در پایان وقت برای بررسی و تصحیح نداشته باشید. این مورد که بررسی کنید و اشتباهات خود را اصلاح کنید بسیار مهم می باشد. معمولا براساس تجربه ما در بانی بست، بالای ۷ مورد در هر رایتینگ در هنگام بازخوانی اصلاح می شوند. حالا شما بگویید آیا اهمیت ندارد؟

    پاسخ های شما نباید خارج از موضوع باشد. چرا که به دلیل بی ربط بودن پاسخ نمره Task Response و Task Achievement را از دست می دهید دقیقاً مثل تسک ۱. پاسخ ها نباید کپی باشند. زیرا باعث می شود که به دلیل سرقت ادبی به شدت مجازات شوید این مورد هم دقیقاً مثل تسک ۱ می باشد.

    مهارت مورد نیاز برای task2 آزمون رایتینگ تسک ۲ آیلتس بررسی و ارزیابی توانایی شما در ارائه یک استدلال روشن، مرتبط، سازمان یافته، رسمی و همچنین ارائه شواهد یا مثال هایی برای حمایت از ایده ها و استفاده دقیق از زبان می باشد. شما باید بتوانید برای نظریات و ایده های خود دلیل و مثال های کافی بیاورید تا از آن ها پشتیبانی کنند.

     

    تفاوت های رایتینگ آکادمیک با رایتینگ جنرال در ایلتس چیست؟

    درواقع در task1 آزمون رایتینگ آکادمیک IELTS باید یک گزارش یا Report نوشته شود که رسمی است ولی در task1 آزمون رایتینگ جنرال باید یک نامه نوشته شود که می تواند رسمی یا نیمه رسمی باشد که به نوع سوال آزمون بستگی دارد.

     

    مهم تریم نکات Writing ایلتس

    دقت داشته باشید پاسخ ها نباید خارج از موضوع باشد. چرا که شما به دلیل بی ربط بودن پاسخ نمره Task Response و Task Achievement را از دست می دهید. تسک اچیومنت یکی از مهم ترین فاکتور های نمره دهی رایتینگ ایلتس می باشد.  پاسخ ها نباید کپی شده باشند. زیرا باعث می شود که شما به دلیل سرقت ادبی به شدت مجازات شوید. پس جملات را حفظ نکنید. هرگز کلمات تکراری استفاده نکنید. چراکه نمره lexical resources شما کاهش پیدا میکند. حتما سعی کنید از کلمات پیچیده تر و حرفه ای تر به کار ببرید. ولی در عین حال حتما از دیکته و نوع استفاده آن در جمله مطمئن باشید. از طرف دیگر بحث گرامر پیش میاید. سعی کنید گرامر های مناسب انتخاب کنید. هر گرامر کاربرد خاص خود را دارد. مثلا برای آینده انواع مختلف گرامر را داریم که هر کدام مفهوم خاص خود را می رساند. همچنین از درستی به کار بردن گرامر ها مطمئن شوید تا نمره شما کسر نشود.

    به عنوان نکته آخر و مهم ترین مورد باید گفته شود که تمامی این موارد که از کجا شروع کنیم برای نوشتن رایتینگ، چطور توضیح دهیم، چطور شرایط و قوائد را رعایت کنیم تا نمره عالی را دریافت کنیم، با چه استراتژی بنویسیم و همه و همه نیاز به مسلط بودن به تکنیک های رایتینگ IELTS می باشند. درواقع بدون تکنیک های رایتینگ شاید حداکثر شانس شما برای کسب نمره، نمره ۵.۵ باشد ولی با تکنیک های خاص می توان آن را به نمرات بسیار بهتری اصلاح کرد و حتی نمره ۹ رایتینگ را گرفت. برای یادگیری تمامی نکات و تکنیک های نام برده شده رایتینگ آیلتس، دوره های پر انرژی و تخصصی آیلتس مستر را پیشنهاد می کنیم که بسیاری از زبان آموزان از کشورهای مختلف در مدت کوتاه نتیجه عالی گرفته اند. البته که دوره امادگی رایتینگ ایلتس ، فقط در ۶ جلسه به صورت انلاین با پشتیبانی اختصاصی و تضمین قیمت و کیفیت با اطمینان از خاص ترین و کاربردی ترین دوره های موجود هستند.

     

    اشتباهات پر تکرار آیلتس در مهارت رایتینگ

    • از کلماتی که آیلتس به شما داده است استفاده نکنید. اگر دقیقا از همان کلماتی که آیلتس به شما داده استفاده کنید، ممتحن آنها را نخواهد پذیرفت. در عوض کلمات را ترجمه و پارافریز و از مترادفشان برای نوشتن عبارت ها به بیان خودتان استفاده کنید.
    • عبارات را از صورت سوال کپی نکنید. زیرا امتیازی دریافت نخواهید کرد و حتی به دلیل سرقت ادبی خطا هم خواهد بود.
    • از ادبیات زبان غیر رسمی استفاده نکنید، حرفه ای عمل کنید و formal بنویسید.
    • ایده یکسان را بارها و بارها تکرار نکنید.

     

    images 1663580520 - رایتینگ آیلتس را قورت دهید... -

    چگونگی نمره ها در آزمون رایتینگ

    مشخصا سیستم نمره دهی رایتینگ آیلتس برای هر دو نوع آکادمیک و جنرال بر اساس معیارهایی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در ادامه به بررسی معیارهای نمره دهی رایتینگ آیلتس می پردازیم:

    1. Task Achievement – تسک اچیومنت
    2. Coherence & Cohesion – کوهیرنس اند کوهیژن
    3. Lexical Resourses – لکسیکال ریسورسز
    4. Grammatical range & resources – گرمتیکال رنج و ریسورسز

     

     

    مدیریت زمان در رایتینگ ایلتس
    مدیریت زمان و استرس از مهم‌ترین نکات کلیدی رایتینگ ایلتس است. اگر به تازگی شروع به آماده‌سازی خود برای رایتینگ IELTS نموده اید، لازم نیست که نگران زمان باشید. اگر طرح خوبی برای نوشتن داشته باشید می توانید در کاهش زمان نوشتن یک رایتینگ خوب بسیار موفق باشید. اگر شما مدیریت زمان مناسبی در هنگام نوشتن رایتینگ ندارید، اما  قابلیت نوشتن رایتینگی در نمره ۷ به بالا را دارید، مشکل زمان‌بندی شما در واقع ریشه در فاز planning شما دارد. چرا که بدون داشتن یک طرح مناسب برای نوشتن مجبور می‌شوید در هنگام نوشتن زمان زیادی را به ایده‌های مختلفی که در ذهنتان می آید فکر کنید. در حالی که با داشتن یک طرح مناسب می‌توانید مشکل زمان‌بندی را به آسانی حل کنید. همچنین حتما ۵ دقیقا حداقل برای چک کردن نهایی داشته باشید.

    اشتباهاتی در رایتینگ

    در زیر تعدادی اشتباه رایج آورده شده است که فقط با آگاه بودن درباره شان می توان از عهده شان برآمد.

    • خوب متوجه نشدنِ سوال رایتینگ
    • پایبند نبودن به تعداد لغات مجاز(بیشت از ۲۰ لغت و یا کم تر از حد خواسته شده)
    • استفاده از دستخط بد و غلط دیکته ای
    • خوب برنامه ریزی نکردن زمان
    • شروع بدون برنامه یا جریان فکری برای رجوع به آن
    • شروع با مباحثه ی اصلی بدون آوردن مقدمه
    • تکرارِ موردِ مشابه با استفاده از لغات مختلف
    • واضح نبودن افکار
    • کاربردِ مکررِ لغت مشابه
    • ننوشتن نتیجه گیری یا جمله ی پایان

    آموزش آنلاین چه طور می تواند به شما کمک کند

    رایتینگ یک تسک سلیقه ای است. هیچ راهی وجود ندارد که شما بتوانید به درستی و صادقانه به خود نمره دهید. امروزه یکی از بهترین راه حل های موجود یافتن معلم آنلاین است که این کار را برای شما انجام دهد. شما با آموزش آنلاین به یک معلم خصوصی دسترسی پیدا می کنید که فقط روی پیشرفت شما تمرکز می کند. فقط کمک در ارزیابیِ نقاط قوت و نقاط ضعف خود است که به شما کمک می کند تا به نمره ی رویای خود نزدیک تر شوید.

     

    images 1663588074 - رایتینگ آیلتس را قورت دهید... -

    بهترین روش آمادگی برای رایتینگ آیلتس

    همانطور که گفته شد بخش بسیار مهمی در writing آیلتس به تکنیک ها و شناخت مناسب آزمون بستگی دارد. برای یادگیری این موارد دوره آیلتس رایتینگ مستر رو پیشنهاد می کنیم. در کنار شرکت در دوره ۶ جلسه ای که شما را کاملا آماده برای آزمون میکند، حتما نمونه سوال های مختلفی را بررسی کنید. مثلا نمونه سوال رایتینگ ایلتس که برای شما قرار داده ایم نمونه های مختلفی از جواب های رایتینگ را از نمره ۵۰۵ تا بالاترین نمره یعنی ۹ برای شما مورد بررسی قرار داده است. تسک خیلی شرکت در آزمون های ماک ممکن است موثر باشد.

     

    رایتینگ های ایلتس در ۲ ماژول اکادمیک و جنرال برگزار میشود و دارای ۲ تسک می باشند. Writing ایلتس دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد که برای گرفتن نمره مناسب نیاز به تسلط بر تکنیک های تخصصی هست و برای آن نیاز به آموزش مناسب، حل تمارین و سوالات مختلف استاندارد و شرکت در آزمون ماک قبل از آزمون واقعی می باشد که میتوانید از آموزشگاه زبان بین المللی بانی بست کمک بگیرید.

     

    برچسب ها : ایلتس,IELTS,انگلیسی,زبان

    blank

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “رایتینگ آیلتس را قورت دهید…”
    1. بامردم چقدر این پستتون کمک کننده بود – ممنونم ک بانی بست رو معرفی کردید
      من پیام دادم پشتیبانشون سریع زنگ زد خیلی خوب بودن دمتون گرم

      پاسخ
    2. من رفتم مقالات بانی بستو دیدم کاشکی لینک مقالات دیگشون رو هم میذاشتید… مثلا یدونه داشت برای جلوگیری از تعداد لغت ها و واقعا تکنیک های خوبی گفته بود.

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.