شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین خریدار ضایعات در تهران چه کسی است؟
    29 شهریور 1401 - 14:50
    شناسه : 206974
    0

    در استان تهران مراکز متعددی با عنوان خریدار ضایعات آهن در تهران فعالیت می کنند. ضایعات در واقع موادی بازیافت ‌پذیری هستند که در محیط پیرامون رها شده اند.

    پ
    پ

    در این بخش از مقاله می خواهیم یک سری اطلاعات درباره بهترین خریدار ضایعات در تهران چه کسی است؟ در اختیارتان قرار دهیم. مراکز مختلفی در استان تهران به خریداری انواع مختلف ضایعات می پردازند و از این راه درآمد زایی می کنند. افراد زیادی در این مراکز مشغول به کار هستند و از این راه امرار معاش می کنند، به همین دلیل مراکز خریدار ضایعات در تهران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. در ادامه به ارائه توضیحات بیشتری می پردازیم و در صورت نیاز به دریافت مشاوره و خرید و فروش ضایعات آهن می توانید به وب سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

    بهترین و بزرگترین خریدار ضایعات در تهران

    خریدار ضایعات در تهران

    در استان تهران مراکز متعددی با عنوان خریدار ضایعات آهن در تهران فعالیت می کنند. ضایعات در واقع موادی بازیافت ‌پذیری هستند که در محیط پیرامون رها شده اند. تمامی وسایل و لوازمی که در معرض دید ما قرار دارند و در پیرامون ما هستند، در مراکز خرید ضایعات در تهران جمع آوری می شوند، چرا که دارای یک سری قطعات قابل بازیافت هستند مانند: خودروهای سواری، مواد دور ریختنی و صنایع ساختمانی. تمامی موارد اشاره شده را می توان بازیافت کرد و به دل طبیعت بازگرداند.

    ضایعات برخلاف زباله‌ ها، از ارزش پولی قابل‌ توجهی برخوردار هستند و به همین دلیل به زباله های گران قیمت نیز شهرت دارند. در این بین ضایعات آهنی و ضایعات فلزی جزوء آن دسته از مواردی هستند که بالاترین قیمت و بیشترین ارزش پولی را دارا می باشند. ضایعات آهنی و فلزی در نواحی مختلفی اعم از نواحی مسکونی و صنعتی یافت می شوند. مراکز خریدار ضایعات، اطلاعیه‌ هایی را منتشر می کنند که قصد گردآوری و خرید ضایعات فرسوده را دارند و اقدام به به جمع‌ آوری ضایعات در تمامی مناطق کشور می‌ کنند.

    به طور معمول ضایعات در درون محفظه هایی نگهداری می‌ شوند که هم می‌ تواند با توجه به حجم کاری و طیف فعالیت‌ های بازیافتی، خیلی بزرگ باشند و یا اینکه خیلی کوچک و کم حجم باشند. به این گونه انبارها در هر ابعاد و اندازه ای که باشند، به دور از کوچکی و بزرگی آنها، انبار ضایعات گفته می‌ شود. در زمینه خرید ضایعات  آهن در تهران مسئله دیگری که می بایست توجه نمود این است که فروش ضایعات آهنی و غیر آهنی بر طبق واحد کیلو انجام می گیرد.

    همچنین نوع عملکرد یک قطعه به عنوان مثال اگر جزوء قطعات موتور ماشین باشد، در قیمتی که توسط خریدار ضایعات اعلام می شود، تاثیر می گذارد. با توجه به این مسئله که حجم ضایعات آهن‌ فرسوده به طور معمول در درون محفظه ها بسیار بالاست و احتمال بروز حادثه در اثر کندوکاو وجود دارد، به همین دلیل می‌ توان اینگونه نتیجه گرفت که این حرفه، حرفه پرخطر و پر ریسکی است.

    بهترین خریدار ضایعات در تهران چه کسی است؟

    جهت انتخاب بهترین خریدار ضایعات در تهران می توان مراکز متعددی که دارای اعتبار و شهرت بسیاری هستند را شناسایی کنید و نوع عملکرد هر کدام را مورد بررسی قرار دهید. در حال حاضر از فولاد و قراضه آهن جهت ساخت و ساز محصولات فولادی جدید استفاده می شود و می توان گفت این دو ماده از مواد اولیه بسیار پرکاربرد جهت ساخت محصولات جدید به کار می روند.

    تولید بسیار بالای آهن و فولاد موجب شده است که در جامعه کنونی نیاز به صنعت فرآوری قراضه از منابع ثانویه حس شود و در نتیجه این صنعت به صورت مدرن انجام گیرد. دسته بندی آهن قراضه ها بر طبق عیار آهن موجود در آنها انجام می شود. بر طبق همین طبقه بندی است که آهن های فرسوده برای ذوب در کوره های فولادی مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی قراضه های بدست آمده از صنایع فولاد و آهن را می توان به دو دسته کلی داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد.

    آهن قراضه چه کاربردی دارد؟

    قراضه داخلی: قراضه داخلی از انجام کلیه مراحل فولاد سازی و ساخت محصولات جدید بدست می آید. کلیه فولادهای مذاب از کوره به صورت های گوناگون مانند: شمش، شمشال و تختال ریخته می شوند. ریخته گری شمش با نورد اولیه انجام می شود و اندازه های بالایی قراضه به صورت پوسته، برش های انتهایی و زائده ها ساخته می شود.

    به صورت کلی جمع آوری انواع مختلف ضایعات فرسوده به راحتی انجام می گیرد و همواره با توجه به نوع آلیاژی که در آن به کار رفته است، از یکدیگر تفکیک می شوند. این گونه ضایعات از واحدهای تولیدی خود خارج نمی شوند، چرا که اکثر واحدهای نورد فولاد ظرفیت فولاد سازی خام را نیز دارا هستند. به همین دلیل قراضه های داخلی در چرخه صنعت فولاد باقی می مانند و در آمارهایی که مربوط به بازیافت فولاد می باشند، ثبت نمی شوند. نیاز است بدانید که کلیه پیشرفت های صنعتی که این اواخر انجام شده، موجب شده است که توجه به صنعت تولید قراضه های داخلی کمتر شود.

    https://lh4.googleusercontent.com/H0LQiL3LTDR9ixUqFTrlCvEJaZM3b-ARwXy04ho87RBPSNSLbsbY9om8ebIP3YgY_1Ch2UqAZ_OxdVPrk-Ba4eP2bndoVi6Vl8dHsTZc35ZeVGUwvn_EtYyRsCmZ9xPrLIHxcTKZyBUe-e_RfVmfDvxHLbMLACXYgfyf_dHt5IVep_aLNzrc2mfF8Q

    قراضه خارجی: بازیافت قراضه خارجی را می توان به دو گروه عمده جدید و قدیمی تقسیم بندی کرد. قراضه صنعتی جدید از طریق صنف تولید کنندگان محصولات نهایی فولاد ایجاد می شود. این قبیل قراضه ها شامل: قراضه بدست آمده از فرآوری صفحات به بدنه خودرو، سیم به میخ، مفتول به ابزار. سطح کیفی این گونه قراضه ها کاملا واضح و مشخص است. عمدتا این گونه از قراضه ها مثل قراضه های داخلی محصول مرحله نورد هستند.

    قراضه های خارجی شامل برش و زائدات صفحات،مفتول و محصولات معیوب است که از لحاظ آلیاژی دارای نوع مشخصی است و فاقد هرگونه آلودگی هستند. معمولا این گونه قراضه ها کیفیت اولیه خود را حفظ می کنند، چرا که ترکیب شیمیایی آن ها کاملا واضح و مشخص است. در تمام دنیا از آهن قراضه جهت بازیافت یا استفاده دوباره در خطوط تولید شرکت های مختلف استفاده می شود. در صورت نیاز به مشاوره و خرید و فروش ضایعات آهن می توانید به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

    در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته علاوه بر تقسیم بندی و تفکیک آهن قراضه ها، با دقت کامل آنها را پودر می کنند و یا با افزودنی های مورد نیاز در صنایع قطعه سازی تقسیم بندی کرده و به فروش می رسانند.

    انواع مختلف خریداران ضایعات

    خریدار ضایعات منزل: در حال حاضر این شرایط برای تمامی افراد فراهم است که از طریق مراکز خریدار ضایعات تمامی ضایعات قابل بازیافت را به فروش برسانند و به حفظ محیط زیست نیز کمک کنند. عمدتا این مراکز کلیه ضایعات منزل افراد، به خصوص آن دسته که قابل بازیافت باشد را به شکل عمده و با معقول ترین قیمت خریداری می کنند.

    خریدار ضایعات آهن: کلیه ضایعات اسقاطی آهن آلات حاصل شده از عملیات تخریب ساختمان های مسکونی، خودروهای مدل پایین و فرسوده، هر نوع نبشی، هر گونه ضایعات صنعتی و خانگی را با بهترین شرایط و مناسب ترین قیمت خریداری می شوند.

    خریدار ضایعات آلومینیوم: مراکز خریدار ضایعات، هر نوع ضایعات بدست آمده ناشی از تخریب ساختمان و اماکن، درب و پنجره آلومینیومی، هر نوع ظرف و ظروف آلومینیومی، ضایعات حاصل شده از تولیدات و … را با مناسب ترین شرایط و بالاترین قیمت ممکن خریداری می کنند.

    خریدار ضایعات مس: اکثر مراکز خریدار در سراسر کشور، تمامی لوازم و تجهیزات ساخته شده از مس اعم از ظروف و کلیه ابزارهایی که در ساخت آن مس استفاده شده است مانند کابل های مسی، سیم های مسی، تمامی لوازم الکترونیکی مسی، قطعات مسی و … را به شکل عمده و با بالاترین قیمت خریداری می کنند.

    خریدار ضایعات تیرآهن و میلگرد: تمامی ضایعات تیر آهن بدست آمده از تخریب ساختمان، میلگردهای حاصل شده از خراب کردن ساختمان ها، ضایعات نبشی و  آهنی و … به شکل کلی و با بالاترین قیمت خریداری می شوند.

    خریدار ضایعات برنج: هر نوع قطعه کهنه و فرسوده که در ساخت آن برنج استفاده شده، اتصالات برنج، قطعاتی از خودرو که در آن برنج بکار رفته شده، هر نوع ظروف فرسوده برنجی، برنج های کارخانجات و … را می توان خریداری نمود.

    خریدار ضایعات چدن: چدن جزوء آن دسته از آلیاژهای آهنی شامل سیلیسیم و کربن می باشد که دارای عناصری نظیر کروم، منگنز و … است. انواع مختلف ضایعات چدنی نظیر ظروف چدنی و پرت های کارخانجات و … را می توان در مراکز مختلف به فروش رساند.

    ضایعات و زائدات چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

    گاهی اوقات این تصور ایجاد می شود، ضایعات و زائدات به صورت مفاهیم کاملا یکسانی هستند، اما این تصور کاملا غلط است. برخی دیگر از تفاوت های ضایعات و زائدات عبارت است از:

    همان گونه که اشاره کردیم ضایعات به موادی می گویند که بر طبق استانداردهای تولید، محصولات فولادی معیوب و آسیب دیده محسوب می شوند و به همین علت هم وارد فرآیند تولیدی (مانند نورد) نمی شوند و این امکان وجود دارد که به عنوان قراضه های آهنی به فروش رسانده شوند. ضایعات پس از ایجاد شدن یا به عنوان پسماند دور ریخته می شوند و یا ایکه بازیافت شده و برای تولید یک محصول دیگر یا همان محصول اولیه مورد استفاده قرار می گیرند.

    https://lh3.googleusercontent.com/lC0PLG5mM2MiFck5aP_D3PU-hkBjtY8jJwoTaaoHmGNHKNikBKJcRs1MmY7rStuRAn-cX8jIOnB5ENkbq3MWs9K1u_SD9eP7c601_lKyk6DTVl-bTyKoV2nxkPg9eWIlUuMs3-1HyYvXg6xhBeU3aHKHMgUskV5Cl2F93JmmiEBUJSDGkZXfW89Z9w

    زائدات در واقع پسماند مواد اولیه ای می باشند که برای تولید ورق های آهنی (زائدات نشات گرفته از برش ورق های آهنی) استفاده می شوند. تفاوت زائدات با ضایعات این است که امکان استفاده مجدد از زائدات در پروسه تولید وجود ندارد. در واقع این گونه می توان گفت که زائدات معمولا پسماند مواد اولیه ای می باشند که در تولید محصولات مورد استفاده قرار می گیرند، اما ضایعات به محصولاتی می گویند که استانداردهای محصولات اصلی و سالم را ندارند و در بعضی موارد حتی به فروش هم می رسند.

    همچنین این گونه می توان گفت ضایعات امکان بازیافت و بازگشت به چرخه تولید را دارد، اما امکان بازگرداندن زائدات به چرخه تولید به هیچ عنوان وجود ندارد.

    انواع مختلف ضایعات

    ضایعات فلزی و غیرفلزی و انواع مختلف آن: در یک تقسیم بندی کلی این گونه می توان گفت که ضایعات به دو دسته ضایعات فلزی و غیر فلزی تقسیم بندی می شوند:

    ضایعات فلزی: تقریبا به هر وسیله فلزی که به طور کامل کنار گذاشته شده است و دیگر هیچ کاربردی ندارد و یا اینکه عمرش به اتمام رسیده است ضایعات فلزی می گویند. ضایعات فلزی شامل آهن، چدن، استیل، برنج، آلومینیوم، مس، آلومینیوم، مفرغ، سرب، روی و دیگر فلزات است.

    ضایعات غیر فلزی: این دسته از ضایعات شامل هر نوع شیء غیر فلزی می باشد که عملکرد و کاربرد آن به صفر رسیده است. در این گروه موارد بسیاری بسیار متعددی قرار می گیرند اعم از پلاستیک، کارتن، کاغذ، نخاله های غیر فلزی ساختمان نظیر گچ، سنگ، سرامیک، لاستیک، شیشه، روغن، مواد شیمیایی، ضایعات کشاورزی و … حتی نان خشک هم در این گروه قرار می گیرد. در صورت نیاز به مشاوره و خرید و فروش ضایعات آهن می توانید به وب سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

    در یک تقسیم بندی دیگر می توان ضایعات را به دو دسته کلی ضایعات الکترونیکی، الکتریکی و غیر الکترونیکی تقسیم بندی نمود:

    ضایعات الکترونیکی و الکتریکی: هر وسیله الکترونیکی و الکتریکی که دیگر هیچ کاربردی نداشته باشد، در این گروه قرار می گیرد. موبایل، تلویزیون، قطعات کامپیوتر، کابل، رادیو، سیم، باتری و دیگر وسیله های برقی خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، کولر و … در این گروه جای می گیرد.

    ضایعات غیر الکترونیکی: هر نوع ضایعات که جزوء دسته های الکترونیکی و الکتریکی قرار نگیرد به عنوان ضایعات غیر الکترونیکی محسوب می شود.

    ضایعات صنعتی: هر نوع ضایعاتی که در واحدهای تولیدی و صنعتی تهیه و تولید می شود و شامل مواد شیمیایی، مواد پلاستیکی، فلزات، تولیدات مرجوعی غیر مفید و … می باشد را ضایعات صنعتی می گویند. بسیاری از ضایعات صنعتی به عنوان مواد و مصالح ساختمانی بازیافت می شوند.

    دلایل اهمیت جمع آوری ضایعات آهن

    جمع آوری انواع ضایعات از اماکن مسکونی و کارگاهی در قدم اول راهی برای پاکسازی محیط زیست است، چرا که به طور کلی زباله ها موادی پر حجم دست و پا گیری هستند و موجب آلودگی محیط زیست  می شوند. علاوه بر تاثیرات متعدد زیست محیطی، جمع آوری این گونه ضایعات موجب کاهش خطرات این زباله ها می شود، زیرا بعضی از آنها شامل یک سری فلزات سنگین و مواد شیمیایی پرخطری مانند آزبست یا فلزاتی مثل کادمیوم و جیوه هستند که می توانند سلامت انسان ها و هر یک از اعضای محیط پیرامون را به خطر بیاندازند.

    جمع آوری این گونه ضایعات و تفکیک آنها از زباله هایی که با تجزیه به محیط زیست بر می گردند، موجب اشغال کمتر اماکن دفن زباله شده و از سویی دیگر با بازیافت آنها می توان در هزینه های تولید دوباره آنها صرفه جویی نمود که به اقتصاد کشور کمک بسیاری می کند. به عنوان مثال به ازای هر تن فولادی که از آهن فرسوده بازیافت می شود، به طور متوسط 625 کیلوگرم در مصرف زغال سنگ، 1115 کیلو گرم در مصرف آهن و 53 کیلوگرم در مصرف سنگ آهک صرفه جویی می شود که در مقادیر بالا قابل توجهی هستند.

    بر اساس بررسی های انجام شده، بازیافت ضایعات مختلف علاوه بر کمک کردن به حفاظت از محیط زیست، به طور میانگین موجب صرفه جویی 70 درصدی مصرف انرژی، 86 درصد آلودگی کمتر هوا، 40 درصد صرفه‌ جویی در میزان مصرف منابع آبی، صرفه جویی 90 درصدی در استفاده از مواد خام، 76 درصد کاهش درصد آلودگی منابع آب و 97 درصد صرفه‌ جویی در استفاده از منابع می شود.

    فواید بازیافت ضایعات آهن

    ممکن است افرادی را در محیط پیرامون خود دیده باشید که در حال جمع آوری ضایعات باشند و این سوال برایتان مطرح شده باشد که بازیافت ضایعات چه فوایدی دارد؟ همان گونه که قبلا هم توضیح داده شد، از طریق بازیافت ضایعات آهن می‌ توان آهن آلات فرسوده را با صرف هزینه‌ های کمتر دوباره وارد چرخه تولید نمود. معمولا فلز آهن از سنگ معدن استخراج می‌ شود و به شکل خالص و آلیاژ در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

    بازیافت ضایعات فرسوده موجب صرفه جویی در هزینه‌ های تولید انواع مختلف محصولات فولادی می‌ شود. زمان استخراج آهن از سنگ معدن، گازهای سمی بسیار زیادی تولید می‌ شود که صحت و سلامت اپراتورها را به خطر می‌ اندازد. تولید اینگونه گازها می تواند برای محیط زیست بسیار زیان آور باشد. بازیافت آهن موجب کاهش این گونه آسیب ‌ها نیز شده است. ضایعات آهن شامل حجم بسیار زیادی از ضایعات شهری و زباله ها می‌ شود. به همین علت بازیافت این قبیل فلزات موجب کاهش آسیب به محیط زیست می شود.

    اشتغال‌ زایی از دیگر مزایای مهم بازیافت ضایعات آهنی می‌ باشد. این فلزات را می‌ توان چندین بار بازیافت نمود، صرف نظر از این که در خواص آنها تغییر خاصی ایجاد شود و این مسئله باعث شده است تا در سراسر دنیا بازار خرید و فروش ضایعات آهنی فرسوده روز به روز رونق بیشتری داشته باشند.

    کلام آخر 

    در این بخش از مقاله به توضیح بهترین خریدار ضایعات در تهران چه کسی است؟ پرداختیم و تمام تلاش خود را کردیم که  اطلاعات جامعی را درباره انواع مختلف ضایعات، کاربردهای آن، دلایل اهمیت جمع آوری ضایعات آهن، تفاوت ضایعات و زائدات و … در اختیارتان قرار دهیم. همچنین تشکر می کنم از همه شما عزیزان که تا پایان مقاله همراه ما بودید و در صورت نیاز به مشاوره و خرید و فروش ضایعات آهن می توانید به وب سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.