×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تلویزیون های ساخته شده از فناوری های مدرن با توجه به اینکه از مشکلات مختلف محافظت می شوند کاربران انتظار هیچ گونه خرابی در آنها را ندارند . با این حال موقعیت هایی وجود دارد که در آن صفحه تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند، در این حالت تصویر دائماً چشمک و سوسو می زند و به سادگی نمی توان به چنین صفحه ای نگاه کرد . بدتر شدن کیفیت تصویر و چشمک یا سوسو زدن آن نه تنها باعث ایجاد ناراحتی در هنگام مشاهده تلویزیون می شود بلکه بر دید انسان نیز تاثیر منفی می گذارد. در این مطلب امداد تی وی ، مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون دوو در تهران ، نکاتی را ذکر کرده است .

دلایلی که باعث چشمک زدن تلویزیون می شوند کدامند؟

۱ . نقص فنی

به طور کلی برای اینکه بتوان مشکل چشمک زدن تلویزیون را برطرف نمود ابتدا باید دلیل و منبع ایجاد این مشکل را شناسایی کرد.چشمک زدن تلویزیون ممکن است به طور مداوم در حین تماشای تلویزیون یا زمانی که وسایل جانبی به دستگاه متصل شده اند رخ دهد.
فراموش نکنید که برای تعمیر بسیاری از خرابی های تلویزیون نباید خودتان اقدام کنید ، زیرا احتمال تشدید وضعیت وجود داشته و ممکن است قطعات دیگر تلویزیون آسیب ببیند. برای تعمیر چشمک زدن تلویزیون در تهران می توانید با امداد تی وی تماس گرفته و از خدمات این مرکز برای تعمیر دستگاه خود بهره مند شوید.

برای عیب یابی دستگاه میتوان با تشخیص سخت‌افزاری شروع کرد و عملکردهای ماژول اصلی تلویزیون را بررسی نمود . اغلب در سیستم برق دستگاه یعنی در اینورتر ، خازن های ولتاژ بالا می سوزند.
در موارد ترک هایی در لحیم کاری برد ظاهر می شوند. نقص های مکانیکی از نظر بصری همانند یک حلقه هستند  . آنها در مکان هایی روی برد ظاهر می شوند که در آن قطعات گرم می شود . نقص های مکانیکی نیز اغلب به دلیل بالا رفتن ولتاژ ایجاد می شود. در صورتی که اینورتر سطح ولتاژ مورد نظر را تامین نکند نور پس زمینه ال ای دی شروع به چشمک زدن می کند .
وقتی دستگاه روشن است و صفحه تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند در برخی شرایط بک لایت به طور کامل می سوزد که این مسئله باعث می شود برخی از قسمت های صفحه نمایش کاملا تاریک بماند.
برای حل مشکل باید عملکرد خازن ها و لامپ های بک لایت مورد بررسی قرار گیرد. در برخی شرایط نیز باید برد ها را در مکان هایی که ولتاژ افزایش یافته است لحیم نمود.
به طور جداگانه متذکر می شویم که چشمک زدن صفحه تلویزیون به دلیل خرابی برد اغلب در تلویزیون های هوشمند معمول است و ممکن است این مسئله به دلیل نقص در کارخانه ایجاد شده باشد .

۲. مشکلات سیگنال در چشمک زدن تلویزیون

اگر صفحه تلویزیون ال سی دی پس از اتصال یک منبع برق خاص شروع به چشمک زدن کرد ، به احتمال زیاد اتصال ، دلیل مشکل است. به عنوان مثال ، ممکن است یک نقص در آنتن کابل یا گیرنده ظاهر شود در این صورت منابع تلویزیونی باید به طور کامل آزمایش شوند تا دلیل مشکلات منابع تلویزیون را رد کند.
سالهاست شبکه های تلویزیونی ایران با امکانات ماهواره ای در اقصی نقاط ایران پخش و در دسترس مردم است .
برای تنظیم پخش تلویزیون ماهواره‌ای از گیرنده، منبع سیگنال و تلویزیون استفاده می شود. سیگنال از طریق رابط HDMI یا RCA منتقل می شود . خرابی یکی از موارد ذکر شده در بالا باعث چشمک زدن صفحه تلویزیون شده و یا تصویر مخدوش می شود.
توصیه می شود برای جدا کردن یا حرکت دادن آنتن جهت از بین رفتن چشمک زدن تلویزیون عجله نکنید ، زیرا در این صورت هدایت آن در جهت درست دشوار خواهد بود.
در این گونه موارد ابتدا به سادگی کابل آنتن را از گیرنده جدا کنید ، سپس یک اعلان روی صفحه تلویزیون ظاهر می شود که نشان می‌دهد سیگنال وجود ندارد . در صورتی که چشمک زدن تلویزیون متوقف شد مشکل در گیرنده است . نصب مجدد کابل بسیار ساده تر بوده و زمان کمی میبرد . یک کابل جدید به گیرنده وصل کنید و کیفیت پخش را بررسی کنید در صورتی که صفحه نمایش تلویزیون دوباره چشمک می زند نشان دهنده نقص در گیرنده است که شامل دستگاه خاصی است که سیگنال را از یک طرف دریافت می کند .برای تعمیر مبدل باید از تعمیرکاران ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
در صورتی که تلویزیون پس از جدا کردن و تعویض کابل همچنان چشمک می زند نشان دهنده وجود خرابی سخت افزاری تلویزیون بوده و باید از مراکز معتبر تعمیر تلویزیون برای برطرف شدن مشکل کمک بگیرید.

images 1663569587 - علت چشمک زدن تلویزیون + راهکار -

۳ . تلویزیون آنالوگ و دیجیتال

اگر تصویر روی تلویزیون با اتصال آنالوگ و دیجیتال، چشمک می زند حل مشکل دشوار نخواهد بود. ابتدا باید آنتن را بررسی کنید به خصوص اگر مجهز به دستگاه های الکترونیکی است که تقویت سیگنال را ارائه می دهند. آنتن را حرکت دهید. آیا چشمک زدن تلویزیون از بین رفت؟ کابل را از آنتن جدا کنید آیا نقص از بین رفته است؟ در صورت از بین رفتن نقص کابل یا آنتن را عوض کنید.

چنانچه اقدامات فوق را انجام داده و نتیجه نگرفتید لازم است برای حل مشکل با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید .
امداد تی وی با بیش از ۳۰ سال سابقه ، خدمات تعمیر تلوزیون را در تمام نقاط تهران و مناطق اطراف در محل انجام می دهد.
تعمیر انواع تلویزیون ، تعمیرات تلویزیون سامسونگ در شهرری و تعمیرات تلویزیون سامسونگ در تهرانسر از جمله فعالیت های امداد تی وی است.
۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲
www.emdadtv.com

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.