×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

از آنجایی که غذا لازمه ادامه حیات انسانها می باشد تنوع بسیاری در آن وجود دارد که یکی از خوشمزه ترین آنها کباب ترکی می باشد که برای پخت آن از دستگاه مخصوص استفاده می کنند که نیک استیل یکی از برندهای آن می باشد به یقین می توان گفت که کباب ترکی یکی از خوشمزه ترین کبابها می باشد که کمتر کسی است که آن را دوست نداشته مگر اینکه سبزی خوار باشد. مجموعه آراد برندینگ یکی از تولید کننده های برتر در تولید انواع دستگاه کباب ترکی می باشد که توانسته دستگاه های با کیفیتی را با قیمتی مقرون به صرفه تولید کند و آن را به کشورهای مختلف صادر نماید.

word image 207107 1 - دستگاه کباب ترکی نیک استیل تبریز - دستگاه کباب ترکی

لازم است بدانید کباب ترکی یا دونر کباب نوعی کباب است که از گوشت مرغ و یا گوشت قرمز درست می شود و از بریدن گوشتی که به صورت ایستاده در حال پختن هست به دست می آید این غذا هم به صورت پرسی و هم به صورت ساندویچ سرو می شود کباب ترکی یکی از غذاهای پرطرفدار در کشور آلمان به حساب می آید جالب است بدانید دونر به زبان ترکی یعنی چرخان.

دستگاه کباب ترکی دونر

در شهر شما نیز حتما مراکز فروش این خوشمزه دوست داشتنی وجود دارد که کباب ترکی از آن جا که یک واژه ترکیه ای می باشد به آن دونر نیز می گویند که معنی چرخان و چرخنده را می دهد که در دستگاه کباب ترکی نیک استیل مختلفی طبخ می شود دستگاه هایی که با آنها کباب ترکی را طبخ می نمایند در دو نوع رومیزی و ایستاده با ورق فولاد سوراخ دار وجود دارند که در نوع ایستاده که از دو قسمت تشکیل شده است و در اغلب دونر کبابها وجود دارد از بدنه استیل که در دو طرف آن شیشه های وجود دارد.

word image 207107 2 - دستگاه کباب ترکی نیک استیل تبریز - دستگاه کباب ترکی

در برابر حرارت مقاوم می باشند که در آنها دو یا سه سیخ برای کباب کردن گوشتها و قسمتی در جلوی آن که بتوانید گوشتها را با مواد افزودنی دیگر به وسیله کاردک مخصوص ترکیب کنید و قسمت پایینی آن که حالت کابینتی دارد و برای نگه داشتن سیخها و دیگر وسایل مخصوص این کار از آن استفاده می کنند وجود دارد و در جلوی آن مانند اجاق گازهای خانگی پیچهایی برای تنظیم حرارت قرار داده شده است به این مدل از دستگاه مبله نیز می گویند و از آن در مکانهایی که فضا وسیع تر و بازتر اس استفاده می کنند.

شتها از روبرو حرارت داده می شوند که شعله آن از وسط به اطراف پخش ی شود و حالت چرخشی آن کالا مکانیزه می باشد که به صورت آرام آرام و یکنواخت گوشتها را طبخ می نماید و از آنجایی که خامت در آنها به سبب قرار دادن لایه های زیادی از گوشت بسیار می باشد می توانید طول پخت از اطراف آن گوشتها را برش زده و در ظرف پایینی بریزید تا قسمتهای زیری آن نیز پخته شود و در نوع رومیزی که مخصوص فضاهای کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند اصول کلی دستگاه و طرز کار با آن به صورت ایستاده می باشد با این تفاوت که یک سیخ در آن وجود داردو اطراف آن با ورق استیل پوشیده شده است و دیگر محفظه جلویی در آن وجود ندارد.

دستگاه کباب ترکی مشهد

امروزه بسیاری از رستوران دارها و فست فودیهای مشهد برای جذب بیشتر مشتری تجهیزات آشپزخانه خود از جمله دستگاه کباب ترکی تبریز را در جلوی دید مشتری می گذارند و به این گونه استقبال از رستورانهای خود را بالا می برند.

این دستگاه ها بدنه ی استیل داشته و از سیخ، موتور و شعله تشکیل شده است نوع سوخت این دستگاه ها می تواند گازی و یا برقی باشد که در ایران به دلیل صرفه جویی در برق از نوع گازی آن استفاده می شود البته برای چرخش سیخها توسط موتور از برق استفاده می شود.

word image 207107 3 - دستگاه کباب ترکی نیک استیل تبریز - دستگاه کباب ترکی

شعله ی این دستگاه ها می تواند از جنس سفالی، تابشی و یا سرامیکی باشد و از نوع ریلی، ثابت و یا متحرک باشد.

همان طور که از اسم این دستگاه مشخص است از آن برای پخت کباب ترکی استفاده می شود به این صورت که مرغ و یا گوشت روی سیخ دستگاه قرار گرفته و از طریق حرارت شعله ها پخته می شود.

محبوبیت کباب ترکی در کشور ترکیه مانند محبوبیت فلافل در کشور ما است کباب ترکی در دو نوع گوشت و مرغ عرضه می شود در مواردی برای پخت آن از ترکیب هر دو استفاده می شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.