×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

اینترنت - بزرگترین «اختلال اینترنت» ایران از سال ۲۰۱۹ -

به گزارش «بامردم» به نقل از خبرآنلاین؛‌ از صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت که عیسی زارعپور از احتمال اختلال و محدودیت در شبکه سراسری اینترنت در ایران به دلیل برخی تصمیمات امنیتی سخن گفت تا چند ساعت بعد که این محدودیت ها آغاز شدند ، فاصله زیادی نبود. فاصله ای که در این میان یک بار وزارت ارتباطات اعلام کرد از صحبت های آقای وزیر برداشت اشتباه شده است. همزمان البته توئیت هایی از موافقان طرح صیانت منتشر شد چون روح الله مومن نسب که عدم اجرای طرح صیانت را حاصل این ناآرامی های روزهای اخیر نامید.

از عصر چهارشنبه اما اینترنت محدودیت های جدی را تجربه کرد. ابتدا همراه اول و سپس سایر اپراتورهای تلفن همراه پوشش دهی ال تی ای را از دسترس خارج کردند. سپس نوبت به اختلال شدید در اینستاگرام ، شبکه اجتماعی پر طرفداری که سید ابراهیم رئیسی اخیرا بار دیگر در گفت و گو با شبکه سی بی اس آمریکا با اشاره به نقش آن در درآمدزایی مردم اعلام کرد برای بهبود شرایطش هم تلاش می کند رسید.

ساعاتی بعد نوبت به واتساپ رسید و این شبکه اجتماعی هم از دسترس خارج شد. دقایقی بعد اعلام شد شبکه اپراتورهای موبایلی تنها به پهنای باند ملی دسترسی دارند. حالا اما در انتهای شب سی ام شهریور ، نت بلاکس مرجع رصد جهانی اینترنت اعلام کرده در این روز ، شبکه اینترنت ایران ، بزرگترین اختلال را از سال ۲۰۱۹ تجربه کرده است. اختلالی که البته تسنیم و فارس درباره اش نوشتند یک تصمیم مقطعی به دلیل شرایط خاص امنیتی در کشور است و بزودی دسترسی به پهنای باند بین الملل و همین طور شبکه های اجتماعی فیلتر شده ، مثل گذشته از سر گرفته خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.