چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • روش های تمیز کردن و شستشوی کیف چرمی
    05 مهر 1401 - 12:50
    شناسه : 207377
    0

    یکی از روش های محبوب برای شستشو و تمیز کردن کیف چرمی استفاده از محلول صابون است. بدین منظور باید محلول آب و صابون را درست کرده و سطح کیف چرمی را توسط یک پد پنبه ای یا دستمال آغشته به این محلول پاک کنید . در انتها سطح تمیز شده را با روغن کرچک مالش دهید.

    پ
    پ

    کیف چرمی یکی از اکسسوری های مورد علاقه خانم ها بوده و بیشتر خانم ها حداقل دارای یک کیف چرمی در کمد خود هستند. این کیف های گران قیمت و زیبا استایل افراد را شیک تر نموده و به دلیل آنکه جنس و کیفیت آنها مرغوب است ماندگاری بالایی دارند. شستشوی کیف چرمی و روش های اصولی تمیز کردن آن باعث دوام بیشتر این کیف ها در مدت زمان طولانی شده و می توان از آن ها حتی برای چند سال نیز استفاده کرد.
    به طور کلی چرم ماده ای است که نیاز به مراقبت مناسب و منظم دارد. برای اینکه کیف چرمی شما ظاهر ایده‌آلی داشته باشد باید نکاتی را در نظر بگیرید که در انتخاب نوع نظافت آن موثر است، به عنوان مثال:
    – لوازم جانبی ساخته شده از چرم به مراقبت مکرر نیاز دارد.
    – چرم های چین دار قابل اطمینان تر و مقاوم تر در برابر سایش هستند.
    – چرم ها برای تمیز شدن نباید در برابر عوامل مکانیکی شدید قرار بگیرند.

    images 1664093147 - روش های تمیز کردن و شستشوی کیف چرمی -

    انواع روش های تمیز کردن و شستشوی کیف چرمی

    1. استفاده از محلول صابون

    یکی از روش های محبوب برای شستشو و تمیز کردن کیف چرمی استفاده از محلول صابون است. بدین منظور باید محلول آب و صابون را درست کرده و سطح کیف چرمی را توسط یک پد پنبه ای یا دستمال آغشته به این محلول پاک کنید . در انتها سطح تمیز شده را با روغن کرچک مالش دهید.

    2. استفاده از دستمال مرطوب و کرم دست

    برای پاکسازی کیف چرمی توسط دستمال مرطوب و کرم دست ، ابتدا سطح کیف را توسط دستمال از گرد و غبار و انواع آلودگی ها کاملا پاک کنید سپس کرم دست را بر روی سطح کیف بمالید.
    کرم دست به دلیل خاصیت نرم کنندگی که دارد به هیدراته شدن چرم کمک می ‌کند و باعث می ‌شود که در برابر سایش مقاوم تر شده و عمر کیف افزایش یابد.

    3. استفاده از مواد شیمیایی ویژه چرم

    برخی تولید کنندگان ، شوینده های شیمیایی تولید می کنند که می‌تواند مشتریان را خوشحال کند . این محصولات برای مراقبت از محصولات چرمی طراحی شده اند و نحوه استفاده از آنها طبق دستورالعمل هایی به آنها پیوست شده است که به کاربران کمک می‌کند تا نحوه استفاده صحیح از این ماده شیمیایی را درک نموده و برای تمیز کردن و شستشوی کیف چرمی خود استفاده کنند.
    این محصولات علاوه بر اینکه باعث بازگشت شکل اصلی کالا شده و آن را نو جلوه می‌دهد،  درخشندگی را به سطح کیف چرمی اضافه می کند.

     4 .روش های خانگی برای تمیز کردن کیف چرمی

    اگر ابزار های فوق را در دسترس ندارید می توانید از روش های خانگی و طبیعی برای تمیز کردن کیف چرمی خود استفاده کنید . معروف ترین روش ها در این زمینه استفاده از موارد زیر است:

    پیاز
    پیاز به تمیز کردن سطح کیف چرمی و درخشندگی آن کمک می کند . بدین منظور لازم است ابتدا سطح کیف را با یک دستمال کاملا پاک کرده سپس پوست پیاز را به آن بمالید.

    قهوه
    شما می توانید با استفاده از قهوه پودر شده لکه های روی کیف چرمی را پاک نموده و سپس بقایای لکه را توسط اسفنج مرطوب از روی کیف پاک کنید.

    جوش شیرین یا نشاسته ذرت
    برای تمیز کردن لکه های روغن و چربی از روی کیف چرمی می توان از جوش شیرین یا نشاسته ذرت استفاده نمود. برای این کار کافی است مقداری جوش شیرین یا نشاسته ذرت را روی لکه بپاشید سپس روی آن را به آرامی با یک پارچه مرطوب مالش دهید و اجازه دهید چند ساعت یا یک شب روی لکه باقی بماند.
    این مواد توانایی جذب روغن و چربی را دارند. در انتها پودر را با یک پارچه نرم از روی کیف چرم پاک کنید.

    استفاده از لاک پاک کن
    یک راه عالی برای خلاص شدن از شر لکه های جوهر از روی کیف چرم استفاده از لاک پاک کن است. یک سواب پنبه ای را به لاک پاک کن آغشته نموده و آن را به آرامی روی لکه قرار دهید اما از مالش آن روی لکه خودداری کنید ، زیرا ممکن است جوهر را پخش کند.  به آرامی بر روی لکه توسط سواب مرطوب شده با لاک پاک کن ضربه بزنید تا لکه از بین برود .در انتها توسط یک پارچه تمیز و مرطوب روی لکه را کاملاً پاک نموده و با حوله تمیز خشک کنید.

    آیا می توان کیف چرمی را در ماشین لباسشویی شست؟

    اگر کیف از چرم طبیعی ساخته شده باشد می توان آن را داخل ماشین لباسشویی انداخت، اما باید نکات زیر را رعایت نمود:
    – دقت کنید که داخل کیف و جیب های داخلی آن کاملاً خالی بوده و تمام اتصالات فلزی را در صورت امکان از آن جدا کنید.
    – قبل از قرار دادن کیف در ماشین لباسشویی ، آن را در کیسه مخصوص لباسشویی قرار دهید.
    – هنگامی که کیف چرمی را داخل ماشین لباسشویی قرار دادید حالت شستشو را بر روی حالت ملایم گذاشته به طوری که دمای آب از ۳۰ درجه تجاوز نکند.
    – پس از پایان چرخه شستشو کیف را در دمای اتاق و بر روی حوله خشک نموده و از آویزان کردن آن پرهیز کنید.

    خشکشویی راه حل ایمن و کارامد برای شستشوی کیف چرمی

    کیف چرمی علاوه بر زیبایی ، قیمت بالایی نیز دارد . لذا اگر دچار لک و چرک شده است جای ریسک کردن ندارد. در خشکشویی ، با استفاده از حلال های خاص تمام لک ها و چربی ها را می زدایند .
    اگر ساکن غرب تهران هستید ، برای دسترسی به خدمات شستشو ، سفیدشویی و خشکشویی کافی است با خشکشویی آنلاین حباب تماس بگیرید .
    خشکشویی کیف چرم ، شستشوی کتانی ، خشکشویی لباس عروس ، مبل شویی در منزل غرب تهران و خشکشویی تشک خوشخواب تهران از خدمات حباب است .

    ۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱
    www.hobabb.com

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.