شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 6 دلیل برای پیچیدن بوی بنزین در کابین خودرو
    05 مهر 1401 - 12:22
    شناسه : 207378
    0

    اغلب این بو هنگام حرکت خودرو احساس می شود. در این مورد شما باید به سرعت خودرو را متوقف کنید و کابین خودرو را تهویه کنید و سعی کنید منبع بو را تعیین و مشکل را برطرف کنید. چند راه کارآمد برای از بین بردن بوی بنزین در کابین خودرو وجود دارد که انجام آنها قطعاً مفید خواهد بود.

    پ
    پ

    پیچیدن بوی بنزین در کابین خودرو نه تنها ناخوشایند است بلکه ناامن نیز می باشد. سیستم سوخت، کلید خودرو است که عمر خودرو و همچنین ایمنی سرنشینان در جاده به عملکرد پایدار آن بستگی دارد . دلایل زیادی برای پیچیدن بوی بنزین در کابین خودرو وجود دارد که در این مقاله مهمترین آن ها لیست کرده ایم و همچنین توصیه های ساده اما کارآمدی برای خنثی کردن آن ارائه می دهیم. اما فراموش نکنید در صورت استشمام بوی بنزین هرچه سریعتر خودروی خود را برای تعمیر و سرویس به مراکز و نمایندگی های مجاز ببرید.

    دلایل ایجاد بنزین در کابین خودرو چیست؟

    1. نشتی زیر کاپوت خودرو

    این نشان یک نقص نسبتاً خطرناک است که بهتر است توسط مراکز و نمایندگی های مجاز و سرویس کردن خودرو رفع شود . در اتومبیل های کارکرده تشخیص نشتی آسانتر است . سیستم سوخت محفظه موتور در معرض دید قرار دارد کافی است خطوط و فیلتر سوخت را بررسی کنید . اغلب ، بنزین در محل اتصال لوله ها با اتصالات نشت می کند . نشتی را با موتور خاموش بررسی کنید.

    2. کاهش فشار مخزن سوخت

    در ۹۵ درصد موارد علت ایجاد بوی بنزین در کابین خودرو نشتی در باک بنزین است. پیدا کردن و از بین بردن آن ممکن است دشوار باشد. اغلب بست ها به شدت زنگ زده هستند. در این مورد نباید سعی کنید آنها را  برش داده یا بیشتر به دنبال نشتی باشید بلکه بهتر است در اسرع وقت به نمایندگی هایی که سرویس و تعمیر ماشین را انجام می دهند مراجعه کنید.

    3. شل شدن دهانه یا درپوش باک بنزین

    این قسمت های باک بنزین در طول کارکرد طولانی مدت فرسوده می‌شوند که کاملاً طبیعی است ، اما تشخیص این نشت دشوار است، زیرا دسترسی برای بازرسی بصری محدود است. گاهی اوقات ممکن است سایش وجود نداشته باشد و دلیل همه چیز تنها واشر آب بندی پوسیده روی درپوش باک بنزین باشد.

    images 1664101676 - 6 دلیل برای پیچیدن بوی بنزین در کابین خودرو -

    4. مشکلات جاذب ها

    یک فیلتر کربن فرسوده ، کاهش فشار در نقاط اتصال شیلنگ ، یک لوله انشعاب خم شده شاخه تهویه و انسداد در سیستم تهویه مخزن بنزین همه این ها منجر به ایجاد بوی بنزین در کابین خودرو می شوند. جاذب باید جدا شود، تمیز شود ، شسته شود و از نظر نشتی بررسی شود و دوباره نصب گردد . در صورتی که انجام این کارها مانع از بوی بنزین در داخل کابین خودرو نشد باید قطعه را تعویض کنید.

    5. ضعیف بودن سنسور سطح سوخت

    این شناور به مخزن بنزین وصل شده و با یک واشر آب بندی می شود و در برخی خودروها در همان ماژول پمپ بنزین در باک تعبیه شده است است . اگر قطعه به اشتباه ثابت شود یا روی یک واشر بی کیفیت نصب شود دیر یا زود بوی بنزین کابین خودرو را برمی دارد و بررسی تثبیت سنسور ، راه حل آن است.

    6. سائیدگی حلقه های O بر روی انژکتور ها

    این حلقه ها اجازه نمی دهند که مخلوط سوختی که تحت فشار زیاد وارد محفظه های احتراق می شود ،خارج شود . وقتی رینگ ها فرسوده می شوند بنزین در محل هایی که نازل ها نصب شده اند گرم می شود  و از طریق تهویه وارد کابین خودرو می گردد. مشکل زمانی مشخص می شود که موتور کار می کند . رینگ ها را تغییر دهید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

    چگونه از شر بوی بنزین در کابین خودرو خلاص شویم؟

    اغلب این بو هنگام حرکت خودرو احساس می شود. در این مورد شما باید به سرعت خودرو را متوقف کنید و کابین خودرو را تهویه کنید و سعی کنید منبع بو را تعیین و مشکل را برطرف کنید. چند راه کارآمد برای از بین بردن بوی بنزین در کابین خودرو وجود دارد که انجام آنها قطعاً مفید خواهد بود.

    – برای تهویه طولانی مدت همه درب های خودرو را باز کنید و اجازه دهید در طول روز بوی بنزین از کابین خودرو از بین برود. همچنین وسایلی را که ممکن است با بخارات بنزین اشباع شده باشند از محفظه سرنشین و صندوق عقب خودرو خارج کنید . اغلب این اقدامات ساده به خلاص شدن از شر بوی بنزین یکبار برای همیشه کمک می کند و دیگر نیاز به انجام اقدامات دیگری نیست.

    – موثر ترین راه ها برای مبارزه با هرگونه بوی نامطبوع از جمله بوی بنزین در کابین خودرو خشکشویی داخل خودرو است، ممکن است این کار ، گران باشد اما تمیز کردن خشک با کیفیت بالا باعث نظم بخشیدن به فضای داخلی خودرو شده ، آنجا را ضدعفونی می کند و آن را از آلودگی و بو عاری می کند.

    – در صورتی که همه چیز در سیستم سوخت رسانی اتومبیل شما درست است اما همچنان بوی بنزین به مشام می‌رسد می توانید قهوه آسیاب شده یا جوش شیرین را به مدت چند روز در داخل خودروی خود قرار دهید.  این یک اقدام پیشگیرانه بوده و علاوه بر بوی بنزین باعث از بین رفتن تمام بوهای بد داخل خودرو می شود.

    – فراموش نکنید چیزی که قطعا کمکی به شما نخواهد کرد استفاده از عطرها و خوشبو کننده هاست . آنها مشکل را برطرف نمی کنند، بلکه فقط برای مدت کوتاهی باعث خوشبو شدن فضای کابین خودرو می شوند. علاوه بر این، آئروسل ها بسیار مضر هستند و در صورتی که به طور مکرر استنشاق شوند، می توانند باعث آلرژی و مشکلات دیگر شوند.

    خودروی شما رنو است ؟ برای سرویس ، عیب یابی و تعمیر انواع خودروهای رنو در تهران با رنواتوماتیک  ، تعمیرگاه ال نود غرب تهران ،  تماس بگیرید .
    تعمیرگاه تخصصی گیربکس ال نود ، سرویس های دوره ای ، تعمیر گیربکس اتومات ساندرو از خدمات این تعمیرگاه است.
    تلفن : ۰۹۱۹۸۸۳۳۰۸۸
    www.renoautomatic.com

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.