سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • علت و علائم خرابی فلت تلویزیون
    06 مهر 1401 - 11:58
    شناسه : 207420
    0

    به طور کلی می توان گفت که در پنل تلویزیون یک  نوار انعطاف پذیر قرار دارد که وظیفه این فلت ها انتقال تصاویر از برد دستگاه به پنل می باشد .تلویزیون ها ممکن است دارای تعداد فلت های متفاوتی باشند .

    پ
    پ

    فرقی نمی کند که صفحه تلویزیون شما ال ای دی یا ال سی دی باشد ، وقتی که فلت تلویزیون آسیب دیده باشد ،  علائمی مانند ایجاد خطوط به صورت عمودی ، وجود نقطه یا لکه در صفحه نمایش ، ترک یا شکستگی بروز می کند و باید به سرعت تعمیر یا تعویض شود .
    در صورتی که صفحه نمایش شما شکستگی نداشته و مشکلات به خودی خود نمایان شده اند ممکن است لازم باشد که از گارانتی دستگاه استفاده نموده یا کار را به تعمیرگاه مجاز بسپارید.
    اگر فلت تلویزیون در اثر آسیب یا ضربه به صفحه باعث ایجاد خطوط عمودی رنگارنگ شده باشد به دلیل آنکه به خاطر آسیب فیزیکی این مشکلات ایجاد شده اند مشمول گارانتی و ضمانت نمی شوند.

    فلت تلویزیون چیست؟

    فلت از چندین ستون را در کنار یکدیگر قرار داده که تعداد آنها با توجه به سایز تلویزیون متفاوت است.
    به طور کلی می توان گفت که در پنل تلویزیون یک  نوار انعطاف پذیر قرار دارد که وظیفه این فلت ها انتقال تصاویر از برد دستگاه به پنل می باشد .تلویزیون ها ممکن است دارای تعداد فلت های متفاوتی باشند

    تشخیص و تعمیر خرابی فلت تلویزیون چگونه انجام می شود؟

    به وجود آمدن مشکلاتی در تلویزیون که نشان دهنده ایراد در فلت تلویزیون می باشد شامل ترک خوردن یا شکستگی صفحه نمایش ، قابلیت پخش تصویر علیرغم صدا داشتن وجود ندارد ، ایجاد خطوط بر روی تصاویر پخش شده از تلویزیون و یا تاریک و تیره شدن تصاویر می‌باشد .
    بنابراین نیازی نیست که با به وجود آمدن کوچکترین مشکلاتی در تصاویر پخش شده از تلویزیون به فکر تعویض فلت دستگاه بیفتید.
    اما در مورد اینکه چه عواملی باعث ایجاد مشکلات ذکر شده در فلت تلویزیون می‌ شوند باید گفت در صورتی که صفحه نمایش تلویزیون دچار آبخوردگی شود بر روی تصاویر حاصل خطوطی ایجاد می شود که به صورت افقی می باشند . این مسئله همچنین ممکن است باعث شود که تصاویر پخش شده به صورت تیره یا دو تکه شوند.
    علت اینکه آب خوردگی فلت تلویزیون می تواند باعث ایجاد این مشکلات شود این است که آب به دلیل رسانا بودن پس از نفوذ به داخل دستگاه باعث اتصالی مدارهایی می شود که وظیفه آنها انتقال تصاویر است.
    تعمیر فلت آب خورده تلویزیون با توجه به مدل تلویزیون و میزان آب خوردگی دستگاه و میزان آبی که به آن وارد شده است مشخص می شود . فراموش نکنید که در این گونه مواقع حتماً با یک تعمیرکار ماهر و متخصص تماس بگیرید.
    اما در هنگام خوردگی ابتدا لازم است جریان برق دستگاه را قطع کنید و آن را توسط یک پارچه خشک تا جای ممکن خشک کنید تا بتوانید از صدمات بیشتر به دستگاه و در نتیجه هزینه بیشتر برای تعمیر یا تعویض آن جلوگیری کنید.

    images 1664188978 - علت و علائم خرابی فلت تلویزیون -

    از جمله خرابی های دیگری که مختص فلت تلویزیون می باشد می توان به ایجاد نقاط سفید رنگ بر روی صفحه نمایش و شکستگی آن اشاره نمود .
    برای تعویض و تعمیر فلت تلویزیون ال جی از یک دستگاه مخصوص به نام بندینگ ماشین استفاده شود ، زیرا اتصالات و قطعاتی که در این قسمت از تلویزیون استفاده شده است بسیار حساس می شده باشد و در صورتی که نوار موجود در آن پاره شده یا پین های آن خراب شوند برای تعمیر آنها نیاز به ابزارهای مخصوصی است که بتوان این قطعات را به دلیل حساسیت و ظرافت بدرستی تعمیر کنند.
    برای برطرف کردن خرابی های فلت تلویزیون لازم است از یک مرکز معتبر تعمیر تلویزیون کمک بگیرید.

    امداد تی وی مرکز تعمیرات تخصصی تلوزیون در تهران

    همانطور که گفته شد تعمکیر فلت تلویزیون ، نیازمند تجهیزات پیشرفته و گران قیمتی است که امکان تهیه آن برای هر تعمیرگاهی وجود ندارد . لذا در صورت مشاهده علائم مشکوک به خرابی فلت ، لازم است از از تعمیرگاه های مجهز کمک بگیرید .
    امداد تی وی یکی از تعمیرگاه های مجاز تهران است که مجهز به انواع دستگاه های عیب یابی و تعمیر فلت و بردهای تلویزیون می باشد .
    تعمیر تلویزیون اسنوا در تهران ، تعمیر تلویزیون ال جی در تهران و تعمیر تلویزیون سامسونگ در منزل تهران با اعزام تکنسین های مجرب در تمام نقاط تهران با یک تماس انجام می شود.
    ۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲
    www.emdadtv.com

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.