پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • میخ و انواع آن
    06 مهر 1401 - 12:06
    شناسه : 207424
    0

    میخ قالب بندی در ابعاد 5 یا 6 سانت تولید میشود. از آن در صنایع قالب سازی استفاده های زیادی می شود.

    پ
    پ

    images 1664337873 - میخ و انواع آن - انواع میخ

    تاریخچه میخ:

    تاریخچه استفاده از میخ به 3000 سال قبل برمیگردد.در ابتدا مسلما این محصول به شکل امروزی تولید نمیشد. از آنجایی که بیشتر میخ به شکل دستی تولید میشد، همه سعی میکردند که در نگهداری آن دقت زیادی داشته باشند. مانند همه صنعت ها ساخت میخ نیز روز به روز گسترده تر و پیشرفته تر شد.

    از آنجایی که انسان ها برای ساخت تجهیزات خود نیاز به انواع میخ پیدا کردند، روز به روز بر تنوع فرمت های این محصول نیز افزوده شد. میخ از سیم های فلزی با جنس های مختلف ساخته میشود.
    میخ یکی از پر کاربردترین محصولات در صنایع مختلف است. حتی شما در بخش های مختلفی از منزل خود از این محصول استفاده میکنید.

    میخ چیست؟

    خوب حالا باید بدانیم این میخ وسیله پرکاربرد چیست؟ میخ یک محصولی است که از سیم های فلزی تولید میشود. از این محصول برای وصل کردن استفاده میشود. حال وصل کردن دو جسم بهم یا وصل کردن یک بخش از یک جسم به بخش دیگر آن. یا برای اتصال یک جسم به یک دیوار و..این محصول یک وسیله تیز بوده که استحکام خوبی دارد. میخ در جنس های فولادی، برنجی، آهنی و.. تولید میشود.

    با توجه به نوع جنس میخ، کاربرد آن نیز متفاوت است.

    انواع میخ:

    به طور کلی میخ ها در بازار به دو نوع

    میخ فولادی
    میخ غیرفولادی تقسیم بندی میشوند.
    میخ های غیر فولادی مثلا میخ آهنی، به طبع این نوع میخ از لحاظ مقاومت از نوع فولادی ضعیف تر هستند. زودتر فرسوده شده و از دور خارج میشوند.از طرفی قیمت میخ های آهنی نیز از میخ های فولادی کمتر است. با اینکه گاهی روی میخ آهنی روکش گالوانیزه قرار میدهند، اما باز هم دوام زیادی نداشته و امکان دارد زنگ بزند.

    میخ فولادی از آنجایی که مقاوم تر است در صنایع مختلف کاربرد بیشتری دارد.

    انواع این محصول براساس اندازه:

    میخ بزرگ یا درشت:

    یک نوع از میخ در ابعاد بزرگ تر تولید میشود به همین دلیل به میخ درشت شهرت دارد. شاید این نوع در بین مردم خیلی با این نام شناخته نشود و این اصطلاح صنعتی آن است. ابعاد این نوع میخ معمولا  ۲۰،۱۵،۱۲،۱۰ سانت می باشد.

    میخ ریز:

    میخ ریز به نسبت نوع قبلی یعنی درشت، ابعاد کمتری داشته و بیشتر  در ابعاد 3 یا 4 سانت بفروش می رسد.

    میخ سنجاقی یا نجاری:

    ابعاد این نوع میخ معمولا 2 سانت است. این میخ بیشتر در کارهای نجاری و ساخت و سازهای این چنینی استفاده میشود، به همین دلیل به میخ نجاری با میخ سنجاقی معروف است. از این نوع میخ برای آرماتوربندی فونداسیون ساختمان نیز استفاده میشود.

    میخ قالب بندی:

    میخ قالب بندی در ابعاد 5 یا 6 سانت تولید میشود. از آن در صنایع قالب سازی استفاده های زیادی می شود.

    خط تولید میخ :

    برای تولید میخ مانند بسیاری از مصالح فلزی یا صنعتی یکسری دستگاه های خاص در نظر گرفته شده است. این دستگاه ها بخش های مشخصی برای تولید میخ دارند.

    قسمت اول خط تولید:

    این بخش سیمی که برای تولید میخ لازم را وارد میکنند،که به بخش ورودی نیز معروف است. ماده خامی که برای تولید میخ استفاده میشود در این بخش وارد میشود.

    قسمت دوم خط تولید :

    در این بخش ابتدا تنظیمات مورد نظر برای برش میخ انجام میشود. سپس میخ بر اساس آن تنظیمات برش خورده و در شکل های مورد نظر تولید میشود.

    ابتدا میخ در بخش خاصی از همین قسمت چکش کاری میشود. سپس در بخش پایانی برش میخورد. یک بخش در میانه نیز وظیفه ایجاد شیارهای لازم بر روی محصول را دارد.

    قسمت سوم خط تولید:

    در این بخش میخ را ابتدا حسابی تمیز میکنند. بعد از پاکسازی محصول برای دسته بندی آماده است.

    نکته مهم بخش کنترل کیفیت :

    زمانی که میخ تولید و آماده بسته بندی شد باید از نظر کیفیت بررسی شود. در بخش کنترل کیفیت میخ ها را از لحاظ مواد شیمیایی، میزان مقاومت در برابر خوردگی، از لحاظ سنجش سختی و بقیه ویژگی‌های مورد نظر بررسی میکنند. این استانداردها از قبل تعیین شده هستند.

    قیمت میخ:

    قیمت میخ مانند بیشتر محصولات فلزی به قیمت روز ورق های فولادی و آهنی بستگی دارد. زیرا سیم های تولیدی این محصول برگرفته از فلزات اصلی مانند آهن، فولاد، برنج و آلومینیوم است.نوسانات قیمت بازار تاثیر مستقیمی بر قیمت میخ دارد. شما باید میخ را از عرضه کننده معتبر تهیه کنید. با توجه به نیاز خود میخ را انتخاب کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.