شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41376 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مته مرغک بلند دو شیار
    10 مهر 1401 - 22:11
    شناسه : 207728
    0

    مته ها به خاطر وجود لبه برنده ای که دارند، به راحتی در سوراخ کردن آجر، بتن و هر دیواری مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از دلایل پر کاربرد بودن این مته دو شیار نوع طراحی روی شیار آن می باشد. اندازه استاندارد شیار های موجود در مته باعث سرعت منتقل شدن گرد و خاک ناشی از سوراخ کردن دیوار یا سنگ می شود، که این کار موجب با دوام بودن این محصول نیز می شود.

    پ
    پ

    مته ها مخصوص دریل های مختلف می باشد؛ مته با دو یا چهار شیار در بازار موجود می باشد. شیار موجود در مته طولی بوده و حرکت رفت و برگشت مته به داخل دیوار یا بتن را ساده می کنند؛ همچنین از لغزش مته در هنگام کار جلوگیری می کند، که این خود عامل بسیار مهمی در جلوگیری از آسیب نرسیدن به فرد در حین کار می باشد.

    مته دارای انواع مختلفی از جمله دو شیار و چهار شیار است، که بیشترین مصرف را دارند.

    از مته چهار شیار برای سوراخ کردن انواع مختلفی از دیوار ها از جمله دیوار های سیمانی، بتنی و آجری استفاده می شود.

    یکی از اصلی ترین تفاوت های مته چهار شیار با انواع دیگر آن که در سایت آراد برندینگ نیز به آن اشاره شد بوجود یک الماس در سر آن می باشد، که کمک کننده اصلی برای سوراخ کردن هر دیواری می باشد.

    word image 207728 1 - مته مرغک بلند دو شیار -

    ویژگی این کالا مقاوم بودن بدنه به خاطر استفاده از مته دو شیار، بهترین و با کیفیت ترین آلیاژ فولادی، مرغوب ترین الماس، استفاده از کاربید در نوک مته برای آسان تر شدن تخریب یا سوراخ کردن دیوار ها می باشد.

    اگر مته از جنس گرانیت باشد، برای سوراخ کردن سنگ های با مقاومت بالا بسیار مناسب است، اما باید به این نکته توجه داشته باشید، که هنگام سوراخ کردن سنگ های مقاوم هرگز دریل را به صورت چکشی در دست نگه ندارید؛ زیرا باعث شکسته شدن نوک الماس می شود و دیگر نمی توان از آن استفاده نمایید. مته ها محدودیت سایزی ندارند و در هر سایزی و برای هر کاری می توان آن را سفارش داد.

    مته الماس و مته فلز بیشترین کاربرد را در انجام کار دارند؛ زیرا مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار از خود نشان می دهند. مته های الماس دارای قطر و طول متفاوت می باشند.

    مته دو شیار

    مته ها به خاطر وجود لبه برنده ای که دارند، به راحتی در سوراخ کردن آجر، بتن و هر دیواری مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از دلایل پر کاربرد بودن این مته دو شیار نوع طراحی روی شیار آن می باشد. اندازه استاندارد شیار های موجود در مته باعث سرعت منتقل شدن گرد و خاک ناشی از سوراخ کردن دیوار یا سنگ می شود، که این کار موجب با دوام بودن این محصول نیز می شود.

    تفاوت مته های موجود در بازار فقط به تعداد سوراخ های که می توان انجام داد بستگی دارد؛ همچنین دوام هر مته به مواد اولیه ای که در ساخت آن استفاده شده است بر می گردد.

    word image 207728 2 - مته مرغک بلند دو شیار -

    مته ها انواع مختلفی دارند، از جمله مته دو شیار، مارپیچ، مرغک، چوب، آکریلیک، آهن و فلزات و… که هر کدام دارای ویژگی و کاربرد مختلف هستند. مته باید دارای جنس محکمی باشد که در برابر گرما و سرما، فشار زیاد، ضربه و… مقاومت بالایی باشد. از این رو تولیدکنندگان آن، با توجه به این خصوصیات آلیاژهای مناسبی را برای تولید این محصول استفاده کرده اند.

    مقاومت خوب این محصول باعث شده تا فروش این کالا از رونق خوبی برخوردار باشد. با توجه به اینکه اصفهان یکی از شهرهای صنعتی ایران است و کارخانجاتی نظیر فولاد مبارکه و ذوب آهن در این شهر قرار دارد، تولید محصولات فلزی با کیفیت خوبی انجام می گیرد و با قیمت مناسبی توزیع می شود، چون تولیدکنندگان برای تهیه مواد خام و اولیه هزینه های کمتری را پرداخت می کنند.

    مته مرغک بلند

    برای ایجاد سوراخ سطحی روی یک قطعه از مته مرغک استفاده می کنند و نوع بلند آن دارای سایزهای متفاوتی است که از 0.5 میلیمتر شروع شده وبه 10 میلیمتر ختم می شوند. جنس این مته ها HSS است و برای ایجاد سوراخ سطحی روی فولاد مناسب است. برای استفاده، آن را به یک دریل دستی، دریل رادیال و ستونی و یا انواع دستگاه های تراش و فرزNC و CNC وصل کرده و مورد استفاده قرار میدهند.امروزه این محصولات از جنس های مختلف تولید شده اند و هر کدام برای سوراخ کردن قطعه خاصی می باشند. مانند مته کونیک، مته الماس، مته خزینه، مته مخروطی، انواع مته آهن، مته 5 شیار، مته 4 شیار و مته آلومینیوم.

    word image 207728 3 scaled - مته مرغک بلند دو شیار -

    مته مخروطی برای انواع سطوح فلزی و چوبی کاربرد دارد. مته خزینه که متفاوت از مته مرغک بلند می باشد برای سوراخ کردن جای پیچ است که بیشتر برای انجام کار های ام دی اف از آن استفاده می کنند. مته آهن هم برای انواع مختلف آهن و بعضی از فلزات دیگر. مته 5 شیار برای ایجاد شیار روی سنگ، گچ و آجر و مته آلومینیمی هم برای فلزات نرمی مانند مس و برنج کاربرد دارد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.