×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کیفیت رنگ یکی از مهم ترین ویژگی های هر تلویزیونی است. تغییر و به هم ریختن رنگ تلویزیون به شدت عملکرد آن را مختل نموده و از عملکرد عادی آن جلوگیری می کند . گاهی اوقات به هم ریختن رنگ ها در این دستگاه ها به دلیل به هم خوردن تنظیمات می باشد اما گاهی اوقات نشانه آسیب جدی در دستگاه بوده و نیاز به بررسی و تعمیر توسط تکنسین های ماهر و متخصص دارد.
اعوجاج یا به هم ریختگی رنگ ها در تلویزیون شامل طیف وسیعی از عیوب است که برخی از آنها مختص نوع خاصی از تلویزیون ها بوده و به شما این امکان را می دهند تا تنها با یک نگاه علت خرابی را تعیین کنید.

images 1664884697 - دلایل به هم ریختن رنگ تلویزیون -

بررسی تنظیمات

قبل از پرداختن به جزئیات متذکر می شویم که همه مدل های تلویزیون ممکن است تنظیمات سیستم رنگ خود را از دست بدهند بنابراین ابتدا باید پارامترهای تنظیم رنگ را بررسی کنید.
در صورتی که تنظیمات بر روی NTSC تنظیم شده و کانال در فرمت های PAL یا SECAM  پخش شوند ، ممکن است رنگ ها به هم بریزند.
همچنین باید تنظیم روشنایی، دمای رنگ، کنتراست وسایر ویژگی ها را نیز بررسی کنید.
تولید کنندگان تلویزیون عمدا برخی پارامترها را در سطح زیادی قرار می‌دهند تا سطح بالای نور در فروشگاه را جبران نموده و تصویر را تا حد امکان روشن و زنده کنند. بنابراین کاربر باید به صورت دستی دستگاه را در خانه تنظیم کند.
در برخی موارد ممکن است لازم باشد تنظیمات را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. اگر این کار نیز کمکی به به هم ریختن رنگ تلویزیون نکرد باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید.

دلایل به هم ریختگی رنگ در تلویزیون های ال ای دی و ال اسی دی

تلویزیون های کریستال مایع یا ال سی دی به طور گسترده ای در بازار موجود می باشند و تقریباً توسط همه برندهای معروف تولید می‌شوند . تلویزیون جدید دارای یک سیستم ال ای دی پیچیده هستند که به راحتی با دست زدن به آن آسیب می بینند. بنابراین این دستگاه ها در معرض نقص های مختلف تصویر قرار دارند که از جمله این نقص ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نگاتیو شدن رنگ ها

اغلب ، این نقص مدتی پس از روشن شدن تلویزیون ظاهر شده و باعث می‌شود که رنگ سبزه و قرمز در تصویر بیشتر شود . این مورد ممکن است نشان دهنده خرابی سیستم عامل، از کار افتادن برد تیکان، مشکلات کنترل پنل یا سایر سیستم ها و خرابی آنتن باشد.

ناپدید شدن کامل یا جزئی هر رنگ

این مشکل باعث می‌شود یکی از سه رنگ اصلی به طور جزئی یا کامل در تصاویر ناپدید شود.

غلبه یک رنگ خاص

غالب شدن یک رنگ در تصویر نشان دهنده آسیب به برد تنظیم رنگ است که وظیفه نمایش صحیح پالت رنگ را بر عهده دارد. این مشکل ممکن است به دلیل گرمای بیش از حد یا تماس ضعیف عناصر ایجاد شده باشد.

کم نور شدن لبه های صفحه نمایش

سیاه شدن در سمت چپ یا راست یا در سایر قسمت های نمایشگر نشان دهنده نقص سیستم نور پس زمینه تلویزیون است و ممکن است دلایلی مانند خرابی ماژول نور پس زمینه ، سوختگی لامپ در ماتریس، آسیب مکانیکی به لامپ یا خرابی درایور اینورتر ایجاد شود.

به هم ریختگی رنگ در تلویزیون های CRT

درست است که تلویزیون های CRT در حال منسوخ شدن و جایگزین شدن آنها با تلویزیون های دیجیتال  هستند اما همچنان درخواست های مربوط به خرابی این دستگاه ها توسط مراکزی که تعمیر تلویزیون را ارائه می دهند دریافت می شود.
به هم ریختن رنگ در تلویزیون هایCRT ممکن است با زیاد شدن رنگها در تصویر که به دلیل اختلال توسط دستگاه های دیگر مانند یخچال، مایکروویو و غیره ایجاد شود. در این گونه موارد لازم است دستگاه را به مدت ۲۰ دقیقه خاموش کرده و دوباره روشن کنید . این روش باعث شروع حفاظت از مغناطیس داخلی می شود . سپس باید سایر دستگاه‌های دارای تابش الکترومغناطیسی را از تلویزیون دور کنید. اگر این اقدامات نتیجه ای نداشت از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید.
به هم ریختگی رنگ در تلویزیون هایCRT  همچنین ممکن است با ناپدید شدن یا غالب شدن ، خود را نشان دهد. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی مانند خروجی کاتد یک رنگ خاص، از کار افتادن تقویت کننده تصویر ، خراب شدن خازن ها و غیره ایجاد شود که نیاز به تشخیص و تعمیر توسط تعمیرکاران ماهر و متخصص دارد.

چنانچه بعد از انجام اقدامات اولیه که در منزل می توانید انجام دهید موفق به رفع مشکل نشدید ، لازم است از یک تعمیرگاه مجاز کمک بگیرید تا با اعزام تکنسین ، در منزل نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.
برای ساکنین کرج ، امکان تعمیر تلوزیون در منزل توسط تابان سرویس فراهم شده است. تعمیر تلویزیون در کرج توسط تابان سرویس با گارانتی انجام می شود.
تعمیر تلویزیون ال جی در کرج ، تعمیر تلویزیون دوو در کرج ، تعمیر تلویزیون های قدیمی و… در تابان سرویس انجام می شود.
تابان سرویس : ۰۹۱۲۱۶۷۵۱۲۰
www.tabanservice.com

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.