×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

word image 208031 1 - شستن فرش و قالی به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ -

شستن فرش و قالی همواره موضوع پررنگ و پراهمیتی بوده و خواهد بود، چراکه این کالای پرنقش و نگار از گذشته‌های دور، یکی از مهم‌ترین عضو خانه‌های ما ایرانی‌ها بوده است و همچنان این کالا در میان ما ایرانی‌ها کالای با ارزشی به حساب می‌آید. پس باید به پاکیزگی آن بسیار توجه کنید، زیرا شست و شوی مکرر فرش باعث حفظ بافت و ساختار و رنگ‌های آن می‌شود. مخصوصا اگر فرش شما فرشی دستبافت است که باید بیشتر نیز در نگهداری از آن دقت کنید، اما شستن فرش به خودی خود کار سختی است که پیشنهاد می‌شود با توجه به زندگی‌های آپارتمانی، برای شستن فرش خود اقدام به استفاده از خدمات قالیشویی‌ها بکنید.

خوشبختانه بسیاری از قالیشویی‌های امروزی، خدمات آنلاین را در وب سایت قالیشویی خود قرار داده‌اند که همین کار بسیاری از مشتریان را در استفاده از خدمات آنان راحت‌تر کرده است. پس دیگر فرقی نمی‌کند در منطقه تهرانپارس ساکن باشید یا سعادت آباد، شما می‌توانید به راحتی از خدمات آنلاین قالیشویی سعادت آباد به نشانی اینترنتی https://saadatabad-carpet.ir در صورت نیاز استفاده کنید. حال اغلب قالیشویی‌ها خدماتی مانند موکت شویی، فرش شویی و مبل شویی را برای شما انجام خواهند داد و ما نیز در ادامه مقاله قصد داریم شما را با انواع روش‌هایی که در قالیشویی برای شستن فرش به کار گرفته می‌شود بیشتر آشنا کنیم.

word image 208031 2 - شستن فرش و قالی به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ -

انواع روش‌های به کار گرفته شده در قالیشویی

شاید بارها این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اصلا در قالیشویی، فرش‌ها به چه روش‌هایی شسته می‌شوند؟ چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد؟ در دنیای امروز تکنولوژی پیشرفت بسیاری داشته است و به همین اندازه نیز در مراکز و مشاغل مختلف، شاهد به روزرسانی در نحوه به انجام رساندن پروسه کاری و حتی به روزرسانی وسایل و دستگاه‌های مورد استفاده آنان هستیم.

در قالیشویی‌های امروزه هم از دستگاه‌‎های پیشرفته‌ای برای شستن فرش‌ها استفاده می‌کنند. البته نوع روش شست و شوی هر فرش با توجه به میزان کثیفی و آلودگی که دارد یا نوع فرش و جنس تار و پود آن و حتی یک سری نکات دیگر تعیین می‌شود. البته تشخیص همه این‌ها توسط کارشناسانی که در این مراکز هستند صورت می‌گیرد. پس همین موضوع نشان می‌دهد که این کار، کاری تخصصی است و یک مجموعه قالیشویی معتبر باید در دپارتمان خویش متخصصانی باتجربه برای این زمینه در نظر بگیرد تا بتواند مشتریان ثابتی برای خود رقم بزند. به همین دلیل شما باید همیشه در انتخاب قالیشویی خوب دقت و توجه لازم را داشته باشید، اما این روش هایی که در قالیشویی به کار گرفته می‌شوند چیست؟

روش سنتی

یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای شستن فرش در مراکز قالیشویی روش سنتی است و این موضوع تماما از نام این روش پیداست. در اصل می‌توان گفت این روش همان روشی است که سالیان پیش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های ما، برای شستن فرش‌های منزل خود به خصوص نزدیک ایام عید و برای خانه تکانی از آن بهره می گرفتند.

این روش شامل مراحل غبار روبی، پهن کردن فرش روی زمین و پاشیدن مواد شوینده روی آن و در نهایت شستن آنان می‌شود. در قالیشویی‌هایی که به روش سنتی فرش مشتریان را می‌شویند، درست طبق مراحلی که گفتیم عمل می‌کنند. تنها فرقی که این روش با روش سنتی قدیم دارد، این است که از خشک کن برای خشک کردن فرش‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند فرش را در موعد مقرر به مشتری تحویل دهند. قالیشویی‌های سنتی همچنان بر این معتقدند که بهترین روش شستن فرش ،روش سنتی و قدیمی است که از نیاکان به آنان به ارث رسیده است و روش‌های مدرن امروز را چندان قبول ندارند.

روش نیمه اتوماتیک

در این نوع از روش شست وشو همانطور که از نامش پیداست، نیمی از مراحل شست و شو توسط دستگاه‌ها صورت می‌گیرد و بخشی دیگر توسط نیروی انسانی انجام می‌شود. در این روش، یک شخص و یا اپراتور از ابزارهای گوناگونی مانند فرچه و همچنین شلاق زن و یا ابزارهای آبگیری، برای شستن فرش‌ها استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان گفت، این روش ترکیبی از روش سنتی و تمام اتوماتیک است که در روش سنتی به خاطر وجود نیروی انسانی و روش اتوماتیک به خاطر وجود دستگاه‌‎های مورد استفاده در روند شست وشو. گفتنی است که در این روش، فرش‌ها را روی زمین پهن می‌کنند و بعد آن را می‌شویند.

word image 208031 3 - شستن فرش و قالی به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ -

روش تمام اتوماتیک

در این روش برخلاف روشی که در قالیشویی نیمه اتوماتیک و سنتی به کار می‌‎گیرند، تمام مراحل شستشو توسط دستگاه‌های به روز صنعتی انجام می‌شود و کارگران این مراکز فقط وظیفه حمل و نقل فرش‌ها را برعهده دارند. در این روش فرش‌ها توسط دستگاه شستشو شسته می‌شود و کارگران باید فرش را داخل این دستگاه‌ها قرار بدهند.

این دستگاه‌ها دو نوع دارند که یکی از آن‌ها نوع دیسکی و دیگری از نوع صفحه‌ای است که فرش‌ها روی تسمه بزرگی که این دستگاه‌ها دارند، پهن شده و به حرکت درمی‌آیند. در ادامه کار در و مسیری که قالی درون این دستگاه‌ها طی می‌کند، تجهیزاتی از جمله شلاق‌زن اتوماتیک و فرچه اتوماتیک قرار دارد که با مواد شوینده‌ی مخصوصی که در آنها ریخته شده و فشار زیاد آب، تماما بافت فرش را تمیز کرده و آن را از هرگونه آلودگی پاک می‌کنند.

پس از آنکه پروسه شستن فرش تمام شد، فرش به دستگاه آبگیر لوله‌ای منتقل شده تا تمام رطوبتی که در بافت آن وجود دارد گرفته شود که در اثر رطوبت فرش کپک نزده و یا بوی نامطبوع نگیرد. سپس فرش‌ها به گرمخانه‌ای فرستاده می‌شوند تا به طور کامل خشک شوند .

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم انواع روش‌های شست و شو در قالیشویی‌ها را برای شما عزیزان بیان کنیم، اما باید بدانید که اگر بخواهید فرش‌های شما در مراکز قالیشویی تمام اتوماتیک شسته شوند، باید هزینه بیشتری برای شستن آنها بپردازید. همچنین مراکز قالیشویی موجود می‌توانند خدماتی غیر از شستن فرش را به مشتریان ارائه کنند. مانند موکت شویی و مبل شویی حتی در محل که شما می‌توانید در صورت نیاز به هرکدام از خدمات مربوطه از آن‌ها بهره ببرید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.