جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بک آپ رینگ چیست و چگونه کار می کند ؟
    19 مهر 1401 - 12:25
    شناسه : 208190
    0

    برای برخی از کاربرد های آب بندی ، ممکن است به یک اورینگ پشتیبان نیز نیاز باشد. بک آپ رینگ ها ، برای محافظت در برابر نشتی در صورت از کار افتادن اورینگ های اصلی طراحی شده اند. همه اورینگ های پشتیبان همراه با حلقه اورینگ اصلی استفاده می شوند.

    پ
    پ

    پکینگ و اورینگ ، جهت حفاظت بیشتر و جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در مهر و موم ، به قطعاتی جهت پشتیبانی نیاز دارند که رینگ پشتیبان نامیده می شود. قیمت اورینگ ، با توجه به جنس و متریال بکار رفته در ساخت آن و میزان مقاومت در برابر سایش و خوردگی تعیین می شود. بک آپ رینگ ها ، راه حلی ساده و موثر برای محافظت در برابر نشت ارائه می دهند. این محصول ، با اعمال حفاظت و پشتیبانی از اورینگ ها ، موجب آب بندی بیشتر و مناسب تر می شود. بک آپ رینگ ، همچنین به عنوان مفاصل توریک شناخته شده که معمولا در ماشین ها یافت می شوند. اورینگ ، از یک قطعه الاستومر به شکل دونات تشکیل شده است که سطح چفت شدن بین دو قسمت را می بندد. اگر دو قسمت دارای یک گذرگاه توخالی از طریق جریان گاز یا مایع باشند ، ممکن است به یک اورینگ نیاز باشند. جهت کسب اطلاعات کاملتر در مورد انواع پکینگ و قیمت اورینگ ، به مجموعه سیل گستر مراجعه نمایید.

    images 1665216038 - بک آپ رینگ چیست و چگونه کار می کند ؟ - ایکس رینگ

    نقش اصلی بک آپ رینگ در آب بندی قطعات چیست ؟

    برای برخی از کاربرد های آب بندی ، ممکن است به یک اورینگ پشتیبان نیز نیاز باشد. بک آپ رینگ ها ، برای محافظت در برابر نشتی در صورت از کار افتادن اورینگ های اصلی طراحی شده اند. همه اورینگ های پشتیبان همراه با حلقه اورینگ اصلی استفاده می شوند. اگر O-ring اصلی از کار بیفتد ؛ بک آپ رینگ ، اطمینان حاصل می کند که مایع یا گاز از دستگاهی که با آن استفاده می شود نشت نمی کند. شما می توانید از یک O-ring پشتیبان ( بک آپ) به عنوان یک فرم ثانویه محافظت در برابر نشت استفاده کنید. سطح دیگری از محافظت را اضافه می کند تا اطمینان حاصل شود که مایع یا گاز از دستگاهی که با آن استفاده می شود نشت نمی کند. همه اورینگ‌ ها (پکینگ) ، شکل دایره‌ ای دارند و همگی از الاستومری ساخته شده‌ اند که قادر به مقاومت در برابر گرما و فشار است ؛ بک آپ رینگ ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

    تفاوت اصلی بک آپ رینگ و اورینگ چیست ؟

    تفاوت اصلی این است که بک آپ رینگ ها ، تنها در صورت از کار افتادن اورینگ اصلی ، در معرض مایع یا گازی قرار می گیرند که در دستگاه جریان دارد. ماشین ها ، اغلب حاوی مایعاتی مانند خنک کننده ، روغن یا سایر مایعات روان کننده هستند. همانطور که مایع یا گاز از طریق قسمت های مختلف یک ماشین حرکت می کند ؛ ممکن است از سطح جفت شده بین قطعات مربوطه نشت کند. در بیشتر موارد ، استفاده از تنها یک اورینگ ، برای سطح اتصال دو قطعه کافی می باشد. بک آپ رینگ ها ، به عنوان یک پشتیبان ، در قسمت پشتی اورینگ اصلی قرار می گیرند. هر O-ring پشتیبان ، همراه با یک O-ring اصلی جداگانه استفاده می شود. O-ring اصلی به طور مستقیم در اطراف سطح اتصال دو قسمت قرار دارد و پشت اورینگ اصلی ، یک اورینگ بک آپ قرار دارد. حتی اگر O-ring اصلی از کار بیفتد ، مایع یا گاز در آن باقی می ماند و به دلیل وجود رینگ بک آپ ، هیچ هدر رفتی وجود نخواهد داشت.

    images 1665215906 - بک آپ رینگ چیست و چگونه کار می کند ؟ - ایکس رینگ

    مهمترین فاکتور در تعیین قیمت اورینگ چیست ؟

    برخی از مصرف کنندگان ، ممکن است تنها با یک نوع حلقه بسته بندی آشنا باشند ؛ مهر و موم کوچکی که در شیرآلات قرار می گیرد. این حلقه (رینگ) از لاستیک ساخته شده است ؛ ماده ای انعطاف پذیر که به راحتی تحت فشار تغییر شکل می دهد. وقتی محکم به شیر آب پیچ می شود و زمانی که فشار آب به آن فشار می آورد ؛ از نشتی جلوگیری می کند. این نوع خاص از حلقه ، که به عنوان واشر نیز شناخته می شود. زمانی که به طور مکانیکی از کار بیفتد ، در نهایت شروع به نشت می کند. لاستیک ممکن است کهنه و خرد شود یا به دلیل فشار ناهموار شروع به ترک خوردن و نشتی کند. فاجعه چلنجر به دلیل خرابی یک مهر و موم O-ring لاستیکی ایجاد شد. لاستیک ، یک ماده بسیار محبوب برای بسته بندی پکینگ ها می باشد. در سرمای شدید ، لاستیک غیر قابل انعطاف می شود و می تواند کاملا شکننده باشد. قیمت اورینگ و پکینگ ، رابطه مستقیمی با کیفیت متریال بکار رفته در ساخت آن دارد.

    images 1665215964 - بک آپ رینگ چیست و چگونه کار می کند ؟ - ایکس رینگ

    استفاده از پکینگ چه ضرورتی دارد ؟

    برای افزایش سطح محافظت در برابر نشت ، ممکن است بخواهید از یک بک آپ رینگ استفاده کنید. این به شما اطمینان خاطر می دهد که اگر O-ring اصلی از کار بیفتد ؛ مایع یا گاز از دستگاه نشت نمی کند. O-ring بک آپ به عنوان یک مهر و موم ثانویه برای محافظت در برابر نشت عمل می کند. قیمت اورینگ و پکینگ موجود در بازار ، با توجه به کیفیت جنس آن و انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه ، خوردگی و سایش تعیین می شود. در محل اتصال ، پکینگ نیاز به فشرده سازی یکنواخت دارد تا به طور موثر آب بندی شود. تفاوت در فشرده سازی در امتداد حلقه ، می تواند باعث نشت شود. مواد باید برای کاربرد درجه بندی شوند ؛ چرا که برخی از مواد به سادگی تحت فشار بسیار بالا از بین می روند. اگر مشکلی در سیستم ایجاد شود و فشار افزایش یابد ، پکینگ باید بتواند تا زمانی که یک تکنسین بتواند مشکل را برطرف کند ، شرایط را حفظ کرده و از نشت جلوگیری کند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.