پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انجیر سیاه خسروی گچساران
    20 مهر 1401 - 22:02
    شناسه : 208336
    0

    انجیر خشک از جمله مواد غذایی ارزشمندی است که می تواند در کنار چای به عنوان شیرینی استفاده شود و هم چنین بهترین گزینه در رژیم غذایی و در راستای کاهش وزن به شمار آید.

    پ
    پ

    انجیر خشک از جمله مواد غذایی ارزشمندی است که می تواند در کنار چای به عنوان شیرینی استفاده شود و هم چنین بهترین گزینه در رژیم غذایی و در راستای کاهش وزن به شمار آید.

    حال در این مقاله به معرفی این نوع از انجیر خشک پرداخته و نکات مهم و کاربردی در خصوص خرید این محصول را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد تا در این راستا بسیاری از سوالات خوانندگان در خصوص انجیر سیاه خشک و فواید آن پاسخ داده شود بنابراین از شما می خواهیم تا انتهای مقاله سایت آراد برندینگ با ما همراه باشید.

    word image 208336 1 - انجیر سیاه خسروی گچساران - انجیر سیاه

    یکی دیگر از مزایای انجیر سیاه خسروی، سازگاری نهال آن با بیشتر مناطق ایران است، چرا که برای رویش این نهال نیاز به آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری همراه با تابش کامل آفتاب خواهیم داشت و از آن جایی که ارتفاع این درخت بین 4 الی 7 متر می باشد، بنابراین امکان کاشت آن در حیاط منازل مسکونی وجود داشته و ساکنین می توانند در کنار بهره بردن از میوه های درخت انجیر سیاه خسروی، از درخت آن هم به عنوان یک سایه بان در ماه های گرم سال استفاده نمایند.

    انجیر سیاه خسروی

    همان طور که می دانیم میوه انجیر سیاه خسروی یکی از بهترین نمونه های این محصول می باشد که به دلیل طعم شیرین، بافت نرم و خواص فراوانش توانسته در میان دیگر گونه های انجیر، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد.

    از ویژگیهای این نوع انجیر باید به پوست سیاه و گوشت قرمز رنگی که در وسط آن مشاهده می شود، اشاره نمود و البته طعم شیرین آن باعث شده تا علاوه بر مصرف آن به صورت تازه، برای موارد دیگری نظیر تهیه مربا، ژله، دسر، میوه خشک و غیره استفاده شود.

    word image 208336 2 - انجیر سیاه خسروی گچساران - انجیر سیاه

    باید به این نکته توجه داشت که انجیر سیاه خسروی سرشار از مواد مغذی نظیر انواع ویتامینها، کلسیم، فسفر و آنتی اکسیدانها می باشد، از این رو مصرف آن برای افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید بوده و در ضمن برای کودکان در حال رشد، مادران باردار و زنان شیرده خواص فراوانی را به همراه خواهد داشت.

    حتی افراد می توانند از این میوه خشک، برای پیشگیری یا حتی درمان برخی بیماری ها استفاده نمایند و با مصرف روزانه آن بسیاری از مشکلات گوارشی نظیر یبوست را برطرف نموده و در ضمن میزان کالری بالایی را دریافت کنند و بخشی از انرژی روزانه خود را با خوردن این ماده مغذی تامین نمایند.

    انجیر سیاه گچساران

    چنانچه از قوای جنسی ضعیفی برخوردار هستید و می خواهید خود را قوی و نیرومند سازید استفاده از انجیر سیاه گچساران می تواند برای شما بسیار عالی باشد، حتی حضرت علی علیه السلام نیز در این فرموده است که با مصرف انجیر می توانید باد قولنج را به راحتی درمان نمایید میزان قند انجیر نسبت به میوه های دیگر بیشتر بوده و در صورت مصرف بیش از حد این میوه ممکن است مشکلات زیادی برای شما در پی داشته باشد.

    در بسیاری از احادیث معصومان به بهشتی بودن این میوه اشاره شده است به طوری که امام رضا علیه السلام نیز بر فواید بسیار این میوه برای رفع بوی دهان و دندان اشاره نموده اند.

    word image 208336 3 - انجیر سیاه خسروی گچساران - انجیر سیاه

    با مصرف انجیر سیاه گچساران می توانید از میزان کلسترول زیاد خونتان بکاهید و از ایجاد سرطان در روده و سینه جلوگیری کنید، پتاسیم، منیزیم، ویتامین آ و ب از جمله مواردی است که می توانید در انجیر ببینید با مصرف روزانه ۷ عدد انجیر می توانید به مراتب بدنی سالم داشته باشید و به غضروف سازی در استخوانهایتان کمک به سزایی نمایید.

    مصرف انجیر و رازیانه باهم می تواند به افزایش چاقی در بدن کمک زیادی بکند و بواسیر را می توان از جمله بیماریهایی است که می توانید با استفاده از انجیر درمان نمایید یا این که می توانید با مخلوط انجیر و گلاب این مشکل می توانید به راحتی حل نموده و به سلامت بدن خود کمک نمایید.

    برای رفع انسداد عروق نیز می توانید از این میوه ی بهشتی و فوق العاده استفاده نمایید و به سلامت بدن خود کمک نمایید، امگا سه و امگا شش می تواند از جمله مواردی باشد که به داشتن بدنی سالم به شما کمک بسزایی می کند استهبان از جمله شهرهایی است که بهترین انجیرها را می توانید از آنجا با قیمتی مناسب و فوق العاده از خود باغدار تهیه نمایید، در این شهر انواع انجیرهای دیم مرغوب را می توانید به راحتی خریداری نموده و در کنار خانواده به خوبی مصرف نمایید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.