×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دلایل اهمیت و کاربرد موتور ویبره

یکی از وسایل کاربردی در صنعت موتور ویبره یا ویبره بدنه می باشد که گستره استفاده از آن در صنایع مختلف وجود دارد. از جمله کالاهای مادری که در صنایع گوناگون نقش کلیدی را ایفا می نماید ویبره بدنه می باشد. هرچند اگر از برخی از افراد سوال ویبره بدنه چیست و چه کاربردهایی دارد را بپرسید قطعا در مورد کاربرد آن در صنعت ساخت و ساز و به ویژه سیمان بتن صحبت می نمایند اما در حقیقت گستره کاربرد این دستگاه تا صنایع مواد غذایی پیش می رود. در حقیقت ویبره بدنه مسئول ایجاد ارتعاش در یک دستگاه می باشد. هدف از ایجاد ارتعاش کاملا بسته به صنعتی که در آن مورد استفاده قرار گرفته است دارد. در مواردی ممکن است جهت حباب زدایی از ویبره بدنه استفاده گردد و در برخی موارد جهت سورت کردن و یا انتقال مواد با انجام عملی خاص از موتور ویبره استفاده می گردد.

https://www.kalasanati.com/جستجو/۲۳۰/کالای-صنعتی/ویبراتور-موتور-ویبره

ویبره بدنه

با روشن شدن این الکتروموتور شروع به لرزش می نماید و این لرزش به دلیل وجود وزنه هایی است که در هر دو سمت شافت موتور ویبره به صورت لنگ قرار دارند. کاربرد این لرزش در صنعت و برخی مصارف عمومی می باشد. عناوین دیگر موتور ویبره در صنعت الکترو ویبره ، موتور ارتعاشی و ویبراتور می باشد.

انواع موتور ویبره

ویبره بدنه به دو دسته تقسیم می شود :

  1. موتور ویبره برقی ( به دلیل قدرت بیشتری که دارد کاربرد بیشتری دارد )
  2. موتور ویبره بادی

سه مدل موتور ویبره در صنعت کاربرد بیشتری دارند که عبارتند از : ویبره بدنه ۳۰۰۰ دور و ۱۵۰۰ دور و ۱۰۰۰ دور .

images 1666010122 - آشنایی با دستگاه خشک کن شن و ماسه و حباب گیری بتن ( موتور ویبره ) -موتور ویبره بادی

images 1666010220 - آشنایی با دستگاه خشک کن شن و ماسه و حباب گیری بتن ( موتور ویبره ) -

موتور ویبره برقی

مهم ترین کاربرد موتور ویبره

کاربردهای مختلفی از موتور ویبره وجود دارد که گستردگی نفوذ این دستگاه ساده را دارد. در ادامه به صورت خلاصه به برخی از این کاربردها می پردازیم.

خشک کردن شن و ماسه

به منظور افزایش کیفیت شن و ماسه از دستگاه هایی جهت خشک کردن آن ها استفاده می شود که این دستگاه ها از ویبره بدنه استفاده می نمایند. جهت آبگیری ماسه هایی که درون تورهای ضدسایش قرار گرفته اند از ارتعاش ایجاد شده توسط ویبره بدنه استفاده می شود.

حباب گیری در قالب بتن

قالب بتن یکی از مشهورترین و مرسوم ترین استفاده هایی است که در صنعت از ویبره بدنه می شود. ویبره بدنه با ایجاد ارتعاش به خارج سازی حباب های درون بتن کمک می کند تا حبابی در آن باقی نماند. هنگامی که به قالب بتن یکدست و سطح صاف نیازمندیم استفاده از موتور ویبره یکی از ملزومات اصلی خواهد بود.

ویبره بدنه در میزهای ارتعاشی

ظاهر میزهای ارتعاشی با میز صنعتی یکسان است بااین تفاوت که نقش ایجاد ارتعاش در این میزها را ویبره بدنه ایفا می نماید. در تولید قطعات بتنی و تولید سنگ مصنوعی از این میزها استفاده می گردد که ویبره بدنه نقش بسیار مهمی در آن ها دارد.

دستگاه های تولید موزاییک

از ویبره بدنه در دستگاه تولید موزاییک نیز استفاده می گردد. بخش عمده موزاییک را بتن تشکیل می دهد و این بتن نیازمند خارج سازی حباب های درونی خود می باشد که این وظیفه به عهده ویبره بدنه می باشد.

نحوه استفاده از موتور ویبره

نحوه استفاده از ویبره بدنه یکی از نکات مهم می باشد. در صورت درست استفاده نشدن از این کالای صنعتی ، انتظار به درستی کار کردن را نباید داشت. نحوه کارکردن با ویبره بدنه در کاربرد حباب زدایی از بتن بسیار مهم می باشد و بهتر است با کارشناسان مربوطه مشورت شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.