پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41355 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • صادرات اولین محموله حصیر گیلان به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس + تصاویر
    16 مهر 1395 - 22:21
    شناسه : 20884
    0

    نخستین محموله حصیر گیلان برای اولین بار به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد. به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده در تشریح این خبر حصیر را در زمره پرطرفدارترین صنایع دستی گیلان خواند و گفت : هم اکنون این محصول با دستان پر توان هنرمندان استان در حال پوسته اندازی از حالت سنتی به تجاری است […]

    پ
    پ

    نخستین محموله حصیر گیلان برای اولین بار به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.

    %d8%b1%d8%b6%d8%a7-%d8%b9%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87

    به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده در تشریح این خبر حصیر را در زمره پرطرفدارترین صنایع دستی گیلان خواند و گفت : هم اکنون این محصول با دستان پر توان هنرمندان استان در حال پوسته اندازی از حالت سنتی به تجاری است .

    وی با اشاره به اینکه استان گیلان مفتخر به داشتن بیش از ۲۲۰۰ هنرمند حصیر باف است، تصریح نمود : بیشترین تعداد محصولات حصیری در شهرستانهای انزلی ، رشت ، لاهیجان و لنگرود تولید می شود .

    این مسئول؛ بهترین راه رقابت با صنایع دستی خارجی را بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی ، تنوع محصولات و تجاری سازی دانست و بیان داشت: در سالهای اخیر تولیدات سنتی گیلان به دلیل برخورداری از کیفیتی ممتاز و داشتن جنبه کاربردی در سبد صادرات چمدانی قرار داشت که این مهم با تلاش هنرمندان صنایع دستی گیلان و همت مسئولین استانی امروز به صادرات کلان مبدل گردید.

    علیزاده با بیان اینکه صنایع دستی حصیری سالانه بیش از ۵۰ میلیارد ریال گردش مالی دارد ، از صادرات اولین محموله حصیر به مقصد کشور های حاشیه خلیج فارس طی روز جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این کالاها به ارزش ۷ هزار دلار و شامل ۱۰ هزار قطعه بوده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اذعان نمود: این صادرات در ماه های آتی نیز استمرار خواهد داشت و هر دو ماه یک کامیون برای مشتری خارجی ارسال می گردد.

    علیزاده مجموعه کالاهای ارسالی را شامل محصولات بافتنی حصیر مثل سبد ، زنبیل ، ساک و سفره و … محصولات داری حصیر مثل حصیر زیر انداز خواند و افزود: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ؛ تولیدات صنایع دستی استان طی سالجاری معادل ۳۵ درصد رشد داشته است.

    لازم بذکر است که درحال حاضر صادرات سفال ، گلیم و حصیر به صورت تجاری به سایر کشور ها در حال انجام است.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.