چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خرید درب کارخانه شیشه مرغوب لمینت و سکوریت
    03 آبان 1401 - 12:51
    شناسه : 209246
    0

     در زمان خرید شیشه با توجه به نوع کاربری و فضایی که از این متریال استفاده می‌شود، باید به چند نکته مهم توجه کرد. به عنوان مثال، مشتری برای نصب شیشه روی درب مغازه، باید در زمان خرید به‌ استحکام و مقاومت آن توجه داشته‌باشد و از بین شیشه‌های موجود در بازار، شیشه‌ای را انتخاب کند که‌ استحکام و مقاومت بالاتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارد. مهم‌ترین نکات در زمان خرید شیشه شامل موارد زیر است: 

    پ
    پ

    شیشه یکی از پرکاربردترین متریال‌ها در صنعت ساختمان‌سازی است که انواع مختلفی دارد و در ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این متریال علاوه بر استحکام، زیبایی و ظرافت و تاثیر در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان‌ها، به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز عمل می‌کند و در برابر عواملی مانند تماس با اسیدها و بازها و زنگ‌زدگی نیز از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. طراحان دکوراسیون، معماران و به طور کلی افراد فعال در حوزه ساخت و ساز، با خرید شیشه از کارخانه، به کاهش هزینه‌ها کمک زیادی می‌کنند؛ زیرا خرید مستقیم و بی‌واسطه انواع مختلف شیشه از کارخانه، باعث می‌شود که این محصول با قیمت ارزان‌تری معامله شود. دو نوع شیشه به نام‌های شیشه لمینت و شیشه سکوریت، این روزها طرفداران زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها و نحوه خرید شیشه‌ لمینت و سکوریت صحبت کنیم.

    images 1666467576 - خرید درب کارخانه شیشه مرغوب لمینت و سکوریت -

    در زمان خرید شیشه به چه نکاتی باید توجه کرد؟‌

     در زمان خرید شیشه با توجه به نوع کاربری و فضایی که از این متریال استفاده می‌شود، باید به چند نکته مهم توجه کرد. به عنوان مثال، مشتری برای نصب شیشه روی درب مغازه، باید در زمان خرید به‌ استحکام و مقاومت آن توجه داشته‌باشد و از بین شیشه‌های موجود در بازار، شیشه‌ای را انتخاب کند که‌ استحکام و مقاومت بالاتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارد. مهم‌ترین نکات در زمان خرید شیشه شامل موارد زیر است:

    • توجه به پارامتر کنترل اشعه خورشیدی یا solar control

    یکی از نکات مهمی که در زمان خرید شیشه باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به پارامتر کنترل اشعه خورشیدی یا solar control است. این ویژگی از ورود اشعه‌های خورشید به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند. مناسب‌ترین معیار برای سنجش مقاومت انواع شیشه، در برابر نفوذ گرمای خورشید، SHGC و ضریب جذب گرمای خورشیدی است.

    • توجه به میزان استحکام شیشه

    توجه به میزان استحکام شیشه، نکته دیگری است که در زمان خرید شیشه از اهمیت بالایی برخوردار است‌. شیشه‌ها باید به حدی مستحکم و مقاوم باشند که در اثر برخورد اشیا یا برخورد افراد، آسیب‌پذیر نباشند و به سادگی دچار شکستگی نشوند.

    • توجه به نمای بصری شیشه

    با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، امروزه کارخانه‌های تولید شیشه محصولاتی با نمای بصری جذاب و زیبا تولید می‌کنند. برخی از شیشه‌ها به صورت رنگی تولید می‌شوند و بر روی برخی دیگر، طرح‌ها، مناظر و تصاویر بسیار زیبایی چاپ می‌شود‌. مشتری از بین محصولات متنوعی که توسط کارخانه‌های تولید شیشه عرضه می‌شوند، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارد و با توجه به نیاز خود می‌تواند مناسب‌ترین شیشه را انتخاب و خریداری کند.

    • توجه به داشتن ویژگی عایق صوتی

    امروزه در همه ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری، از شیشه‌هایی استفاده می‌شود که دارای ویژگی عایق‌بودن صوتی هستند. با نصب این شیشه‌ها، صداهای خارج از ساختمان به داخل نفوذ پیدا نمی‌کند. لایه‌ هوای بین شیشه‌ لمینت به عنوان عایق عمل کرده و مانع از ورود یا خروج صدا در ساختمان‌ها می‌شوند.

    • توجه به داشتن ویژگی عایق حرارتی

    یکی دیگر از نکات مهم که حتما باید در زمان خرید شیشه مورد توجه قرار بگیرد، داشتن ویژگی عایق حرارتی است. این ویژگی در فصل زمستان از خروج هوای گرم داخل ساختمان به خارج و در تابستان از ورود هوای گرم به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند‌. images 1666464877 - خرید درب کارخانه شیشه مرغوب لمینت و سکوریت -

    از بین شیشه لمینت و شیشه سکوریت کدام بهتر است؟

    این روزها دو نوع شیشه به نام‌های شیشه لمینت و شیشه سکوریت به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و مقاومت بالایی که دارند، به پرفروش‌ترین شیشه‌های بازار تبدیل شده‌اند و در دکوراسیون داخلی ساختمان‌های مختلف، کاربرد زیادی دارند. قبل از خرید این دو نوع شیشه، ابتدا باید با ویژگی‌ها و تفاوت‌های بین آن‌ها آشنا شوید تا در زمان خرید بتوانید انتخاب بهتری داشته‌باشید.

     شیشه لمینت به شیشه‌های چند لایه‌ای گفته‌ می‌شود که ایمنی بالایی دارند و بین لایه‌های آن از طلق PVB استفاده می‌شود‌ و به عنوان عایق صوتی عمل می‌کنند. تعداد لایه‌های این نوع شیشه هر چه بیشتر باشد، به همان نسبت مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیشه‌های لمینت، این است که در صورت شکسته‌شدن، متلاشی و خرد نمی‌شوند و تکه‌های آن از هم نمی‌پاشند‌‌. مقاومت در برابر گلوله و انفجار، مقاومت حرارتی بالا و استحکام بیشتر با افزایش تعداد لایه‌های میانی، از ویژگی‌های دیگر این نوع شیشه محسوب می‌شود. انواع مختلف شیشه‌های لمینت عبارتند از: شیشه وین وات، فلوت و سوپر کلیر. در زمان خرید شیشه لمینت، به میزان شفافیت شیشه، فیت‌شدن درست لایه‌های شیشه، جنس طلق میانی شیشه و عدم وجود حباب در داخل شیشه توجه داشته‌باشید.

    شیشه سکوریت به شیشه‌های مقاومی گفته می‌شود که مقاومت آن‌ها در برابر ضربه و فشار، هفت برابر بیشتر از شیشه‌های معمولی است. این شیشه‌ها در صورت شکستن، بلافاصله به پودر تبدیل می‌شوند و برخلاف شیشه‌های معمولی به تکه‌های تیز و برنده تقسیم نمی‌شوند. صیقلی‌بودن شیشه‌های سکوریت، باعث می‌شود که گرد و غبار بسیار کمی را به خود جذب کنند و همواره تمیز به نظر برسند. شیشه‌های سکوریت قادرند تا حرارتی با دمای 300 درجه سانتی‌گراد را نیز تحمل کنند‌. از این نوع شیشه برای تولید لوازم آشپزخانه، ظروف پیرکس و شیشه‌های استفاده شده در ساخت فر استفاده می‌شود‌. این نوع شیشه می‌تواند به عنوان یکی از لایه‌های شیشه لمینت نیز استفاده شود.

     حال که با ویژگی‌های شیشه‌های لمینت و سکوریت آشنا شدید، به راحتی می‌توانید بدانید که تفاوت‌های آن‌ها چیست‌ و با توجه به نیازی که دارید، بفهمید خرید کدام یک از این دو نوع شیشه مناسب‌تر است. شیشه‌های لمینت برای نصب در فضاهایی مناسب هستند که علاوه بر مقاومت و استحکام فیزیکی، باید دارای ویژگی عایق صوتی و حرارتی هم باشند. در بیشتر ساختمان‌های امنیتی، بانک‌ها، اداره‌ها، بیمارستان‌ها و کف آکواریوم‌ها، از شیشه‌های لمینت استفاده می‌شود‌. این نوع شیشه به دلیل وجود طلق PVB در بین لایه‌های آن، نسبت به شیشه سکوریت گران‌تر است. هم‌چنین در ساختمان‌هایی که به شیشه‌هایی با ابعاد بسیار بزرگ نیازمند هستند‌، از شیشه‌های سکوریت استفاده می‌شود.

    images 1666424636 - خرید درب کارخانه شیشه مرغوب لمینت و سکوریت -

     جمع‌بندی

     در این مقاله ابتدا به نکات مهمی‌ که در زمان خرید شیشه اهمیت دارد، اشاره کردیم و سپس به بررسی ویژگی‌های دو نوع از پرفروش‌ترین شیشه‌های موجود در بازار، یعنی شیشه‌های لمینت و سکوریت پرداختیم. مشتری‌ها برای کاهش‌ هزینه‌های خرید شیشه، بیشتر تمایل دارند که این محصول را به طور مستقیم و از طریق سایت کارخانه تولیدکننده شیشه به صورت آنلاین خریداری کنند‌. قبل از خرید و ثبت سفارش، بهتر است که با مشاوران فروش سایت کارخانه تولید شیشه‌ سکوریت و لمینت تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را درباره قیمت و نحوه خرید و پرداخت هزینه‌ها از آنها دریافت کنید‌. امیدواریم از خواندن این مقاله کمال استفاده را برده‌باشید‌.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.