پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41356 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دفترچه ثبت نام کنکور دی ۱۴۰۱
    08 آبان 1401 - 13:01
    شناسه : 209579
    1

    یکی از مهم‌ترین چیزهایی که کنکوری‌ها به آن نیاز دارند دفترچه کنکور می‌باشد. با توجه به پیش رو بودن کنکور ۱۴۰۲ بهتر است که یک آشنایی نسبی با چیستی و ساختار کلی این دفترچه داشته باشید. کنکور امسال کمی متفاوت‌تر از سال‌های دیگر است لذا حساسیت دفترچه کنکور نیز به مراتب بیشتر از سال‌های قبل خواهد بود.

    پ
    پ

    images 1667111076 - دفترچه ثبت نام کنکور دی 1401 - ثبت نام

    یکی از مهم‌ترین چیزهایی که کنکوری‌ها به آن نیاز دارند دفترچه کنکور می‌باشد. با توجه به پیش رو بودن کنکور ۱۴۰۲ بهتر است که یک آشنایی نسبی با چیستی و ساختار کلی این دفترچه داشته باشید. کنکور امسال کمی متفاوت‌تر از سال‌های دیگر است لذا حساسیت دفترچه کنکور نیز به مراتب بیشتر از سال‌های قبل خواهد بود.

    دفترچه ثبت نام کنکور چیست؟

    دفترچه ثبت نام کنکور، یک دفترچه‌ی نسبتا قطور است که شامل کلیه نکات مورد نیاز متقاضیان کنکور سراسری می­باشد. اگرچه کمتر کسی وقت می‌گذارد و تمام دفترچه را مورد بررسی قرار می‌دهد، اما باید گفت که احتمالا جواب سوالات شما در این دفترچه خواهد بود. مطالب موجود در این راهنما کاملا فهرست بندی شده‌اند و به راحتی می‌توانید از خواندن مطالبی که متناسب با شرایط شما نیستند خودداری نمایید.

    خواندن و بررسی دفترچه را به روزهای آخر موکول نکنید تا مبادا در این فرایند دچار اشتباه و استرس شوید.

    دانلود دفترچه ثبت نام کنکور دی ۱۴۰۱

    دفترچه کنکور شامل چه مواردی می‌باشد؟

    هر آزمون بزرگ و دارای اهمیتی معمولا یک دفترچه ثبت نام دارد. به این علت که افراد به راحتی بتوانند پروسه‌ی نام نویسی خود را پشت سر بگذارند. دفترچه کنکور شامل موارد متعددی از جمله شرایط عمومی، شرایط اختصاصی، وضعیت مشمولان نظام وظیفه، تعیین تکلیف دانشجویان اخراجی و تحصیل مجدد، زمان‌بندی مراحل کنکور، مدارک مورد نیاز، هزینه‌ها، انواع گروه‌های آزمایشی و ضرایب درس‌ها و راهنمای تکمیل فرم‌های ثبت نام می‌باشد.

    پسران حتما باید بخش نظام وظیفه را با دقت کافی بخوانند تا بعدا دچار مشکل نگردند. همچنین متقاضیانی که قصد استفاده از سهمیه را دارند باید بررسی کنند که کدام سهمیه­ها با آن‌ها همخوان هستند.

    نحوه‌ی دریافت دفترچه کنکور ۱۴۰۲

    کنکوری‌ها باید مدام سایت رسمی سازمان سنجش را به نشانی sanjesh.org  چک کنند و آخرین خبرها و اطلاعیه‌ها را دنبال نمایند. معمولا انتشار دفترچه، هم‌زمان با آغاز ثبت نام صورت می‌پذیرد و لینک دریافت آن نیز در اطلاعیه‌ها درج خواهد شد. شما می‌توانید پس از دانلود دفترچه ثبت نام کنکور در قالب پی دی اف، از آن پرینت بگیرید تا راحت‌تر به بررسی نکات آن بپردازید.

    توجه داشته باشید که در هر نوبت ثبت نام باید دفترچه مختص همان نوبت را دانلود و مطالعه نمایید.

     زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

    با توجه به این که کنکور ۱۴۰۲ در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود این سوال پیش می­آید که چه زمانی بایستی نسبت به ثبت نام اقدام کرد؟ در وهله‌ی نخست بدانید که کلیه‌ی رشته‌ها در هر دو نوبت کنکور در یک بازده زمانی باید ثبت نام نمایند.

    ۸ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۱ برای نوبت اول و ۱۵ تا ۲۱ فرودین ۱۴۰۲ برای نوبت دوم.

    مشاهده : تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۲

    برای این که بتوانید ثمره چند سال زحمت و درس خواندن خود را برداشت کنید، لازم است که فرایند ثبت نام خود را به درستی پشت سر بگذارید. نباید  هیچ‌گونه مغایرتی در اطلاعات درج شده باشد. سازمان سنجش با توجه به اهمیت این موضوع بارها و بارها به کاربران خود اجازه‌ی ویرایش اطلاعات را می‌دهد. به هنگام ثبت حتما با سیستم وارد سایت شوید تا مشکل ناخواسته‌ای برایتان پیش نیاید. ضمن این که پیش از ورود به سایت، دفترچه را بخوانید و کدها و اطلاعات مورد نیازتان را پیدا کنید.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.