پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنما خرید تشک برای کمر درد
    09 آبان 1401 - 12:48
    شناسه : 209593
    0

    اگر تشک مورد استفاده شما، با سلیقه شخصیتان مطابقت نداشته باشد، خواب راحتی نیز نخواهید داشت. تشکی که هم راحتی و هم حفاظت مناسب از بدن را فراهم کند، به کاهش کمردرد کمک نموده و به ساختارهای ستون فقرات اجازه می دهد تا در طول شب، واقعاً استراحت کنند و ترمیم شوند. در ادامه این مقاله از سایت خوابکو همراه ما باشید.

    پ
    پ

    انتخاب تشک مناسب برای کمر درد | دکتر غلامرضا نادری متخصص ارتوپد

    راهنما خرید تشک برای کمر درد

    خوابیدن روی تشک نامناسب می تواند باعث ایجاد یا تشدید کمردرد شود. استفاده از تشکی که حفاظت مناسب را از بدن ندارد، سبب قرار گرفتن بدن در حالتی نامناسب به هنگام خواب، خستگی عضلات و هم راستا نبودن ستون فقرات می گردد، و همه این موارد، به ایجاد کمردرد کمک می کنند.

    اگر تشک مورد استفاده شما، با سلیقه شخصیتان مطابقت نداشته باشد، خواب راحتی نیز نخواهید داشت. تشکی که هم راحتی و هم حفاظت مناسب از بدن را فراهم کند، به کاهش کمردرد کمک نموده و به ساختارهای ستون فقرات اجازه می دهد تا در طول شب، واقعاً استراحت کنند و ترمیم شوند. در ادامه این مقاله از سایت خوابکو همراه ما باشید.

    انواع تشک های مورد استفاده برای کمر درد

    ۱- تشک طبی اسفنجی

    برای رفع کمر درد استفاده از تشک‌های طبی اسفنجی را که دارای خاصیت ارتجاعی هستند پیشنهاد می‌شود. تشک‌های طبی اسفنجی نه آنقدر سفت است که باعث خشکی بدن شود و یا آنقدر نرم است که باعث شود ستون مهره ها بیش از اندازه انحنا پیدا کند و فرد اذیت شود.

    ۲- تشک مموری فوم حافظه دار

    بسیاری از تشک هایی که مناسب برای کمردرد هستند دارای برخی از انواع فوم حافظه‌دار میباشند. این تشک ها وزن بدنتان را  بطور مساوی بر روی سطح تشک مموری فوم پخش میکنند، این موضع از جهت گیری طبیعی بدن شما نیز حمایت می کند.

    ۳- تشک با هسته لاتکس

    در برخی از تشک های لاتکس ما شاهد لایه های راحتی لاتکس و هسته پلی استر هستیم و به عنوان بهترین تشک های ‌مناسب برای کمردرد شناخته شده اند. تشک های لاتکس مممکن است دارای سوراخ های کوچک هوادهی باشند تا گردش هوا در فضای داخلی تخت خواب ترویج شود و جذب حرکت فوق‌العاده‌ای نیز دارند.

    ۴- تشک های فنری منفصل پاکتی

    در حالی که همه تشک‌ها دارای فنر نیستند اما آن انواعی که دارای فنر پاکتی هستند و قابلیت جداسازی دارند. تشک های فنری پاکتی از تکنولوژی جدید می باشد که کار تقسیم وزن  در سطح تشک انجام می دهند. تعداد فنرها در این نوع تشک می تواند بین ۶۰۰ تا ۵۰۰۰ فنر باشد. هرچه تعداد فنرها بیشتر باشد فرد احساس راحتی بیشتری خواهد داشت و پشتیبانی بهتری فراهم می شود.

    تشک طبی برای دیسک کمر

    علت خوابیدن روی تشک طبی برای افرادی که دیسک کمر و کمر درد دارند چیست؟

    خواب سالم برای کسانی که در دوره بهبودی دیسک کمر و کمر درد هستند و یا کسانی که علائم درد کمر را مدیریت می کنند، بسیار ضروری است. خوابیدن روی تشک بدون استاندارد های پزشکی می تواند علائم را تشدید و خواب سالم را از شما بگیرد. از تعریف تشک طبی بر می آید که:

    • تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم (لاتکس یا مموری)، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.
    • تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند.

    البته دیسک و میزان آسیب افراد می تواند مختلف باشد. آسیب دیسک در ناحیه کمر، آسیب دیسک در انتهایی ترین مهره های کمر در پایین، آسیب دیسک درست زیر جمجمه در مهره های گردن و در نهایت، فتق دیسک در ناحیه پشت قفسه سینه می تواند جدی ترین آسیب ها باشد زیرا به اندام های حیاتی شما مرتبط است.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.