شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکات بهداشتی هنگام مصرف ویپ
    11 آبان 1401 - 14:19
    شناسه : 209792
    0

    اگر تا کنون آمار ناموفق و یا نارضایتی، از ویپینگ و سیگارهای الکترونیکی به گوشتان خورده است به احتمال 80 درصد، استفاده نادرست و خطا در ویپینگ از دلایل نرسیدن به نتایج مطلوب بوده است. با توجه به اینکه ویپینگ صنعت نوپایی است، خیلی‌ها با نحوه صحیح استفاده آن آشنایی کامل ندارند و ناخواسته به خودشان آسیب وارد می‌کنند.

    پ
    پ

    نکات بهداشتی هنگام مصرف ویپ به جای سیگار

    اگر به امتحان سرگرمی‌های جدید علاقه دارید و به دنبال تجربه متفاوتی هستید، ویپینگ امروزه از جمله صنایع بزرگی است که در حال رشد می‌باشد و طرفداران زیادی دارد. اکثر مصرف کنندگان ویپ برای ترک سیگار و تنباکو به آن روی آورده‌اند و جالب است بدانید نتایج مطلوبی را نیز کسب کرده‌اند.

    اگر تا کنون آمار ناموفق و یا نارضایتی، از ویپینگ و سیگارهای الکترونیکی به گوشتان خورده است به احتمال 80 درصد، استفاده نادرست و خطا در ویپینگ از دلایل نرسیدن به نتایج مطلوب بوده است. با توجه به اینکه ویپینگ صنعت نوپایی است، خیلی‌ها با نحوه صحیح استفاده آن آشنایی کامل ندارند و ناخواسته به خودشان آسیب وارد می‌کنند.

    رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در تمامی موارد، امری حیاتی و ضروری است. در این مقاله قصد داریم نکات بهداشتی و مهمی درباره سیگارهای الکترونیکی را به شما انتقال دهیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

    تجربه ویپینگ سالم

    images 1667060752 - نکات بهداشتی هنگام مصرف ویپ -

    استفاده از ویپ و سیگارهای الکترونیکی می‌تواند مضر هم باشد، این ضرر هنگامی به مصرف کننده وارد می‌شود که نکات بهداشتی استفاده از این دستگاه را رعایت نکند، یا تمیز کردن آن را پشت گوش بیندازد. پس اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید و نمی‌خواهید این تفریح از شما سلب شود، لازم است حتما به این نکات دقت کنید.

    اشتباه انجام دادن هر فعالیتی می‌تواند موجب رسیدن آسیب و ضرر به فرد شود. به عنوان مثال در صورت نادرست انجام دادن یا نداشتن امکانات کامل یک ورزش، مانند بسکتبال یا دو، احتمال آسیب رسیدن و یا ضعیف شدن عضلات فرد بسیار بالا می‌رود. ویپینگ نیز می‌تواند در صورت اشتباه انجام شدن، سلامتی شما و حتی اطرافیانتان را به خطر بیندازد.

    پادسیستم و ویپ چگونه کار می‌کنند؟

    images 1667060798 - نکات بهداشتی هنگام مصرف ویپ -

    قبل از بررسی نکات بهداشتی لازم است اشاره کوتاهی به نحوه کار کردن دستگاه ویپ داشته باشیم. ویپ یا سیگار الکترونیکی چیست و چه فرآیندی را عملی می‌کند؟ به صورت کلی ویپ و پادسیستم‌ها، مایعی را جهت استنشاق حرارت می‌دهند. این مایع که در سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌شود و تنوع بالایی دارد، حاوی نیکوتین می‌باشد که همین باعث شباهت پیدا کردن این استنشاق به سیگار عادی می‌شود.

    نکته بارز درباره ویپ‌ها، قابل شارژ بودن آن‌ها برای استفاده مجدد است. همین مورد باعث می‌شود که اهمیت تمیز نگه داشتن و حفظ بهداشت بالا برود و مهم باشد. البته قابل ذکر است که تمامی ویپ‌ها بسته به نوع، مدل و برندشان طول عمر مشخصی دارند و پس از مدتی باید دور انداخته شوند.

     اما با مراقبت‌های مناسب شما می‌توانید طول عمر ویپ خود را بالا ببرید و دور انداختن آن را به تعویق بیندازید. این نکات، در مورد تمامی انواع سیگارهای الکتریکی صدق می‌کند و اگر قصد خرید پاد سیستم نیز دارید باید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

    آداب ویپینگ را حفظ کنید!

    در حالی که ویپینگ یک سرگرمی و متد نسبتا جدیدی است، اما آداب و نکات خاص خود را دارد. توجه کنید که حتی افرادی که سیگار عادی استفاده می‌کنند نیز ملزم به پیروی از یک سری قوانین و آداب می‌باشند، چرا که علاوه بر خود افراد، دیگر افراد حاضر در آن محیط نیز از حق و حقوقی برخوردار هستند.

    بهتر است از ویپ خود در محیط‌های بسته و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید. حتی ویپینگ در حضور کودکان و حیوانات خانگی نیز پیشنهاد نمی‌شود چرا که همانطور که اشاره شد در مایع الکتریکی یا ایجویس این دستگاه‌ها نیکوتین وجود دارد و مضر می‌باشد.

    از باتری‌های خود مراقبت کنید!

    همانطور که اشاره شد از اصلی‌ترین تفاوت‌های ویپ و سیگار معمولی، باتری ویپ است. پس اگر به تازگی به جمع ویپر‌ها اضافه شده‌اید، بهتر است از اهمیت باتری غافل نشوید! باتری‌ها در کمال مفید بودن بسیار خطرناک هم هستند.

    اگر به سلامت ویپ خود اهمیت می‌دهید اصلا اجازه گرم شدن بیش از اندازه به باتری دستگاه خود را ندهید، چرا که خطر انفجار نیز وجود دارد. حتما در هنگام خرید به سازگار بودن باتری و دستگاه ویپ خود توجه کنید، زیرا باتری بسیار قوی ممکن است احتمال انفجار داشته باشد.

    در نتیجه حتما در خرید شارژر و باتری دقت کنید و هنگام اتصال دستگاه به برق از داغ نشدن آن مطمئن شوید. توجه داشته باشید که مراحل شارژ اهمیت بالایی دارند، پس از خرید باتری و شارژرهای تقلبی و ارزان قیمت خودداری کنید و وسایلی که با دستگاهتان تطابق زیادی دارند را برای استفاده، انتخاب کنید.

    پیشنهاد ما برای خرید انواع ویپ و همچنین لوازم جانبی آن، سایت روکوویپ می‌باشد. در این سایت شما می‌توانید با خیال راحت تمامی لوازم مورد نیاز را با بالاترین کیفیت خریداری کنید.

    به مقدار نیکوتین مصرفی خود توجه کنید!

    مصرف نیکوتین بیش از اندازه و زیاده‌روی در آن از بزرگ‌ترین دلایل اعتیاد به سیگار است. کنترل این ماده نیز می‌تواند به سلامت شما بسیار کمک کند. یکی از دلایلی که افراد به خرید ویپ روی می‌آورند، مدیریت و تنظیم اندازه نیکوتین مصرفی است.

    بسیاری از ایجویس‌ها حاوی نیکوتین هستند اما مقادیر آن در هر مدل و نوعی متفاوت است. مقدار نیکوتین استفاده شده در این مایعات از 0 تا 6 میلی گرم جهت مصرف متغیر و قابل تنظیم است. حتی برخی از ایجویس‌ها با غلظت 30 میلی گرم هم یافت می‌شوند.

    اگر به تازگی سیگار را ترک کرده‌اید یا حتی برای سرگرمی به ویپینگ روی آورده‌اید، لازم است تا با توجه به بدن خودتان، میزان مصرف نیکوتین را تنظیم کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. پس از اولین استفاده می‌توانید کم کم غلظت آن را پایین بیاورید.

    تجهیزات جانبی که شما برای ویپ خود استفاده می‌کنید نیز در میزان نیکوتین مصرفیتان موثر هستند. برخی از این تجهیزات میزان نیکوتین بیشتری را جذب می‌کنند. پس لازم است به تجهیزاتی که تهیه می‌کنید نیز توجه داشته باشید.

    تمیز نگه داشتن سیگار الکترونیکی

    از مهم‌ترین وظایف یک ویپر، رسیدگی به دستگاه ویپ خود است. این رسیدگی علاوه بر تعویض‌های به موقع و تجهیز دستگاه، شامل رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن آن نیز می‌شود. یک سیگار الکترونیکی تمیز، بخارهای سالم‌تر و تجربه بهتری را به شما انتقال می‌دهد.

    روال معمول تمیز کردن دستگاه ویپ، به صورت خارج کردن باقی مانده‌های مواد بخار است. شما می‌توانید برای تمیز کردن مخزن ویپ خود آن را درون آب گرمی که شامل حدود دو قطره شوینده است قرار دهید.(می‌توانید شوینده را حذف کنید)

    توجه کنید که اگر تمیز کردن مخزن خود را پشت گوش بیندازید، ممکن است باقی مانده‌های مواد شیمیایی و ایجویس‌ها یک لایه مزاحم درون مخزن ایجاد کنند. همین مورد باعث بد طعم شدن بخارها می‌شود و طول عمر مخزن را کاهش می‌دهد. پس با شستن و پاک کردن مداوم مخزن می‌توانید از خسارت‌های مالی هم جلوگیری کنید چون اغلب، رسوب این مواد شیمیایی باعث تجزیه شدن سریع‌تر پلاستیک می‌شوند.

    دریپ تیپ‌ها نیز به راحتی آلوده و سبب جابجایی میکروب می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم با یک دستمال مرطوب، بعضی مواقع دریپ تیپ‌ها را نیز تمیز کنید.

    اتومایزر و سیم پیچ‌ها را به هیچ وجه با آب نشویید و تمیز نکنید چرا که باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد ویپ خود می‌شوید. اگر متوجه شدید که طعم بد ویپتان به دلیل کثیف بودن سیم پیچ‌ها می‌باشد، بهتر است در اولین فرصت آن را تعویض کنید.

    سخن پایانی

    مصرف و استفاده درست از لوازم الکترونیکی، به خصوص آن دسته که با سلامت شما در ارتباط هستند، بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد. استفاده از دستگاه ویپ نیز به عنوان وسیله‌ای که اغلب مردم روزانه با آن در ارتباط هستند، اصول و آدابی دارد. در این مقاله سعی کردیم علاوه بر نکات بهداشتی، به این آداب و قوانین نیز اشاره‌ای داشته باشیم.

    حدالامکان از استفاده ویپ در مکان‌های عمومی بسته و مجاورت کودکان جلوگیری کنید. به هنگام خرید لوازم جانبی و حتی خود دستگاه، به موارد ذکر شده توجه داشته باشید، تا علاوه بر تجربه‌ای سالم و بهداشتی‌تر، کارکرد بیشتری نیز از دستگاه ویپ خود ببینید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.