چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع مبلمان اداری به همراه ویژگی‌های آنها
    12 آبان 1401 - 10:28
    شناسه : 209825
    0

    هنگام انتخاب این مبلمان، باید به چند نکته توجه کنید. اولین نکته این است که باید نوع دفتر کار و فضای آن را در نظر داشته‌باشید. اگر محیط کاری کوچکی در اختیار دارید، نمی‌توانید از مبلمان بزرگ و جاگیر استفاده کنید. بلکه باید مبلمانی را انتخاب کنید که به استفاده حداکثری از فضا کمک کنند.

    پ
    پ

    وارد هر دفتر و اداره‌ای که بشوید، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، مبلمان موجود در آنجاست. این مبلمان دفتر کار را تعریف می‌کنند و جزئی از هویت آن خواهند بود. اهمیت مبلمان اداری آنقدر زیاد است که اشتباه در انتخاب آنها می‌تواند راندمان کارکنان را پایین آورده و از اعتبار شرکت بکاهد. به همین دلیل، ما امروز در این مقاله قرار است انواع مبلمان اداری را با هم بررسی کرده و بیشتر با ویژگی‌های آنها آشنا شویم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

    مبلمان اداری چیست؟

    images 1667334062 - انواع مبلمان اداری به همراه ویژگی‌های آنها -

    شاید بهتر باشد قبل از اینکه سراغ انواع مبلمان اداری برویم، کمی بیشتر با آن آشنا شویم. مبلمان اداری شامل همه وسایلی است که توسط کارمندان در محیط یک دفتر استفاده می‌شوند و به بهبود راندمان آنها کمک می‌کنند. از میز و صندلی اداری گرفته تا پارتیشن و فایلینگ. هنگام انتخاب این مبلمان، باید به چند نکته توجه کنید. اولین نکته این است که باید نوع دفتر کار و فضای آن را در نظر داشته‌باشید. اگر محیط کاری کوچکی در اختیار دارید، نمی‌توانید از مبلمان بزرگ و جاگیر استفاده کنید. بلکه باید مبلمانی را انتخاب کنید که به استفاده حداکثری از فضا کمک کنند.

    نکته بعدی توجه به زیبایی و هماهنگ بودن مبلمان با همدیگر می‌باشد. حتما برای شما هم پیش آمده‌است که در یک محیط شلوغ و ناهماهنگ قرار گرفته‌باشید و نتوانید در آن محیط تمرکز کنید. اگر به هماهنگی و هارمونی مبلمان توجه نشود، به یک عامل مهم در پایین آوردن تمرکز کارمندان تبدیل خواهد شد. زیبایی هم به اندازه هارمونی حائز اهمیت بوده و یکی از راه‌های مهم برای جذب مشتری است. چیزی که مشتری را در نگاه اول جذب یا از خود رانده می‌کن، مبلمان شما خواهد بود. پس بهتر است با انتخاب مبلمان درست، جلوه‌ی مناسبی به دفتر خود داده و توجه مشتریان را جذب کنید.

    دسته‌های مبلمان اداری

    images 1667334078 - انواع مبلمان اداری به همراه ویژگی‌های آنها -

    مبلمان اداری به چند دسته تقسیم می‌شوند: مدرن، لوکس و کلاسیک.

    مبلمان کلاسیک

    این دسته از انواع مبلمان، برگرفته از یک سبک هنری هستند. این سبک که کلاسیزیسم نام دارد، باعث الهام بسیاری از طراحان لباس، طراحان داخلی و مبلمان و شاعران شد و از آن پس مبلمان کلاسیک روی کار آمدند. این نوع از مبلمان به طور کلی از چوب‌های خامی مانند راش، افرا و… ساخته شده و سپس وارد مرحله‌ی زیباسازی می‌شوند. در مرحله زیباسازی، این مبلمان معمولا با موادی مثل پلی استر رنگ شده و براق می‌شوند که کمک بزرگی برای راحت تمیز کردن آنها است. ویژگی بارز مبلمان کلاسیک، زیبایی و شکوه آنها می‌باشد. اگر به خرید این نوع مبلمان علاقه‌مند شدید، باید توجه داشته‌باشید که فضایی که مبلمان کلاسیک اشغال می‌کنند بالاست. همچنین باید به هزینه‌ی آنها نیز توجه کنید.

    مبلمان مدرن

    مبلمان مدرن از همان ابتدا توجه‌های زیادی را به خود جلب و صنعت مبلمان را متحول کرد. این نوع مبلمان از سبک مدرنیته برگرفته شده‌ و بر همین اساس هم در دفاتر کاری چیده می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی مبلمان مدرن، سبک بودن و به روز بودن آنها است. وزن بالای مبلمان کلاسیک و اینکه جای زیادی می‌گیرند باعث شده تا همه نتوانند از آنها استفاده کنند. اما مبلمان مدرن سبک، کارا و معمولا ارزا‌ن‌تر از مبلمان کلاسیک می‌باشند. رنگ‌ها همچنین در تولید این نوع مبلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در تهیه این مبلمان از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که با توجه به روانشناسی رنگ‌ها به کارکنان انرژی بدهند.

    مبلمان لوکس

    از اسم مبلمان لوکس مشخص است که چه کسانی آن را انتخاب می‌کنند؛ افراد سخت‌پسندی که هزینه برایشان اهمیتی نداشته و به دنبال زیبایی و برانگیختن حس تحسین مشتری هستند. مواد اولیه مبلمان لوکس کاملا مرغوب بوده و مراحل تولید آنها دقت و ظرافت زیادی می‌طلبد. نکاتی که باید در خرید مبلمان لوکس به آنها توجه داشته‌باشید: 1- نحوه چیدن و دکور کردن مبلمان لوکس به اندازه انتخاب آنها مهم است. بنابراین اگر به درستی انجام نشود، زیبایی و چشم‌نوازی خود را از دست خواهد داد. 2- به دلیل مواد اولیه مرغوب و ظرافت به کار رفته در مراحل تولید، مبلمان لوکس از قیمت بالایی برخوردار بوده و زمانی که طول می‌کشد تا این مبلمان ساخته شوند نیز از سایر انواع مبلمان بیشتر خواهد بود. حمل و نقل این مبلمان نیز بسیار حساس است و باید مراقب بود تا آسیبی به آنها وارد نشود.

    انواع مبلمان اداری

    در این بخش قرار است انواع مبلمان اداری را بررسی کنیم و ببینیم که چه وسایلی در دسته‌ی مبلمان اداری قرار گرفته و چه انواعی دارند.

    میز اداری

    میز اداری یکی از مهم‌ترین انواع مبلمان اداری می‌باشد و به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است که حتما اصول ارگونومی در ان رعایت شده باشد. میزی که برای شرکت خود انتخاب می‌کنید باید با توجه به فضای آن شرکت انتخاب شود. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید بهتر است از میزهای کوچک و مدرن استفاده کنید. یکی از متداول‌ترین مواد اولیه برای ساخت میزهای اداری، ام دی اف می‌باشد زیرا هم ماندگاری بالا دارد و هم ظاهر خوب. قیمت آن نیز مناسب است. میزهای اداری نیز انواع مختلف خود را دارند که در زیر با آنها آشنا خواهیم شد:

    • میز مدیریت
    • میز کارمندی
    • میز کارشناسی
    • میز کنفرانس
    • میز کارگروهی

    صندلی اداری

    صندلی و مبل اداری به دلیل اینکه میانگین هشت ساعت در روز را روی آنها می‌گذرانید، بیشترین ارتباط را با سلامتی شما دارند. بنابراین دقت هنگام خرید این بخش از انواع مبلمان اداری ضروری است. انحنای صندلی و داشتن شکل S باعث پر شدن گودی کمر کارمندان شده و از کمردرد و گردن‌درد آنها جلوگیری می‌کند. همچنین صندلی باید امکان تنظیم ارتفاع، خم شدن به سمت عقب و چرخش را داشته‌باشد. یک صندلی اداری مناسب باید ضد عرق باشد. همچنین نباید زیاد نرم یا زیاد سفت باشد. توجه کنید که اگر کارمندان از صندلی مناسبی برخوردار نباشند، تمرکز آنها پاییم می‌آید بنابراین به خرید صندلی مناسب به چشم یک هزینه‌ی اضافی نگاه نکنید.

    فایلینگ و کمدهای بایگانی

    یکی از بهترین انواع مبلمان اداری برای بایگانی اسناد، فایلینگ است. فایلینگ باعث می‌شود کارمندان بتوانند به راحتی اسناد را سازمان‌دهی کنند. فایلینگ‌ها انواع مختلفی دارند مانند فایلینگ کوتاه، فایلینگ تمام کشو و فایلینگ بلند. ویژگی مثبت فایلینگ‌ها این است که جای زیادی را اشغال نمی‌کنند؛ بنابراین می‌توانید کنار یا حتی زیر میز هر یک از کارمندان یک فایلینگ شخصی قرار دهید. برخی از فایلینگ‌ها را حتی می‌توان به میزها متصل کرد.

    پارتیشن اداری

    پارتیشن‌ها نیز یکی از انواع مبلمان اداری محسوب می‌شوند. استفاده از پارتیشن در دفترکار باعث می‌شود هر یک از کارمندان فضا و حریم خصوصی خود را داشته و راحت‌تر بتوانند تمرکز کنند. همچنین با استفاده از پارتیشن اداری، می‌توانید بخش‌های مختلف یک اداره را از هم جدا کنید. پارتیشن‌ها انواع مختلفی داشته و در جنس‌های متفاوتی مانند شیشه‌ای، دارای فریم آلومینیومی، چوبی و… تولید می‌شوند. از انواع پارتیشن هم می‌توانیم تک جداره، دو جداره، فریم لس و فریم دار را نام ببریم.

    کانتر اداری

    یکی دیگر از انواع مبلمان اداری، کانترها هستند. کانتر همان پیشخوان است که در بسیاری از ادارات، مطب‌ها، بانک‌ها و … دیده‌اید. کارنترها بین کارمند و مشتری قرار می‌گیرند و از آنها برای پذیرش مشتریان استفاده می‌شود. انتخاب میز کانتر نیز بسیار اهمیت دارد و باید در انتخاب آن دقت داشته‌باشید زیرا مشتری بخش زیادی از وقت خود را پشت این میز خواهد گذراند. بنابراین مهم است که میز کانتر شما هم زیبا و هم کارآمد باشد. نکته مهم در مورد انتخاب کانتر محکم بودن آن است زیرا ممکن است تعداد مراجعین و مشتری‌ها زیاد باشد. کانترها به سه دسته‌ی کانترهای منحنی شکل، کانترهای تلفیقی و کانترهای شیشه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند.

    کلام آخر

    در این مقاله با انواع مبلمان اداری آشنا شدیم و فهمیدیم که مبلمان اداری به سه دسته‌ی مدرن، لوکس و کلاسیک تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین فهمیدیم که میز اداری، صندلی و مبل اداری، فایلینگ، پارتیشن و کانترها جزء انواع مبلمان اداری محسوب می‌شوند. در خصوص قیمت مبلمان اداری و هزینه‌ی آن هم باید بگوییم که این قیمت نه باید آنقدر زیاد باشد که نتوانید ازپس هزینه بربیایید و نه آنقدر کم که جنس بی کیفیت با طول عمر کم تهیه کنید و پس از مدت کوتاهی دوباره مجبور به خرید مبلمان جدید شوید. برای خرید مبلمان اداری می‌توانید به سایت ساجیران مراجعه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.