×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

word image 210089 1 - باورهای اشتباه در مورد سیستم جلوبندی پراید - جلوبندی پراید

جلوبندی یک وسیله نقلیه به سیستم فرمان آن متصل است. آنها با هم کار می‌کنند تا یک سواری ایمن و راحت را فراهم کنند و خودرو را در کنترل راننده نگه دارند.

به عنوان مالک خودرو، به خوبی می‌دانید که پراید شما به رسیدگی منظم مانند تعویض لاستیک و تعویض روغن نیاز دارد. اما، چند وقت یکبار به سیستم جلوبندی پراید خود فکر می کنید؟

اکثر مردم اغلب به فکر سیستم تعلیق ماشین خود نیستند. و آنهایی که این دغدغه را دارند غالبا در اشتباهند. زیرا آنها باورهایی دارند که حتی نزدیک به واقعیت نیستند. بنابراین، اجازه دهید به چند مورد از رایج ترین باورهای اشتباه در مورد سیستم جلوبندی پراید بپردازیم:

سیستم جلوبندی پراید من نیازی به تعمیر و رسیدگی خوب ندارد

هر وسیله نقلیه‌ای نیاز به تعمیر منظم دارد و ما فقط در مورد موتور ماشین صحبت نمی‌کنیم. سیستم جلوبندی پراید شما از قطعات متحرک زیادی تشکیل شده است. ترمز، فرمان، میل تعادل و… همه در حرکت هستند. بنابراین، آنها نیاز به رسیدگی دارند وگرنه خیلی زودتر از آنچه باید فرسوده می‌شوند و در لیست قیمت لوازم جلوبندی پراید که به تازگی توسط شرکت زمردیدک هر روزه منتشر می‌شود؛ می‌توانید ببینید این قطعات چندان ارزان هم نیستند.

سیستم فرمان هیدرولیک خود را هر ۱۲۰۰۰ کیلومتر شسته و با مایع تازه پر کرده و هر چند وقت یکبار قسمت زیرین پراید خود را تمیز کنید. روغن، خاک و قیر جاده برای بخش‌های لاستیکی سیستم جلوبندی پراید شما مانند سرطان هستند.

جذب کننده‌های شوک اتومبیل، بوش های اکسل و خطوط فرمان هیدرولیک همگی حاوی لاستیک هستند (مگر اینکه آن‌ها را با پلی اورتان تعویض کرده باشید). بنابراین، مطمئن شوید که آنها به طور دوره‌ای از همه این آلودگی ها تمیز می‌شوند. در غیر این صورت، خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنید مجبور به تعویض آن‌ها خواهید شد.

هرچه سیستم ماشین ارتفاع کمتری داشته باشد، بهتر است.

برخی از مردم فکر می‌کنند که اگر می‌خواهند به هندلینگ عالی دست پیدا کنند، باید ارتفاع ماشین خود را پایین بیاورند. اما، این فقط تا حدی درست است.

کاهش ارتفاع یک وسیله نقلیه فقط مرکز ثقل آن را پایین می‌آورد. و در حالی که این کار هندلینگ (فرمان‌پذیری) را بهبود می‌بخشد، می‌تواند توانایی وسیله نقلیه را برای مقابله با شرایط مختلف جاده کاهش دهد. مانند عبور از روی دست انداز‌ها، چاله‌ها و…

قبل از اینکه بیرون بروید و سوار پراید خود شوید، برخی از کیت های موجود برای سیستم جلوبندی پراید را بررسی کنید.

اغلب اوقات، شما می‌توانید به سادگی با تعویض ترمز و بوش‌های اکسل، به فرمان‌پذیری تیز مورد نظر خود دست پیدا کنید.

اما اگر به‌دنبال زیبایی ظاهری هستید، اوضاع فرق می­کند.

سیستم جلوبندی محکم‌تر به معنای فرمان‌پذیری بهتر است.

این احتمالا نادرست‌ترین باوری است که افراد به آن معتقدند. اگر شما در حال رانندگی با یک شورلت کوروت باشید انتظار دارید که سواری محکم باشد… زیرا در یک ماشین مسابقه‌ای هستید.

اما، برای رانندگی با یک وسیله نقلیه معمولی، جهت فرمان‌پذیری بهتر لازم نیست سیستم جلوبندی پرایدتان محکم باشد. برای اینکه یک ماشین مسابقه‌ای به خوبی کار کند، کمک­فنرها باید دارای مقدار مناسب فشردگی و برگشت باشند تا با فنرهایی که با آنها جفت می‌شوند مطابقت داشته باشند.

مجموعه‌ای از فنرها و کمک فنرهایی که به درستی منطبق شده‌اند باعث می‌شود که انتقال وزن خودرو در پیچ‌ها راحت‌تر باشد. به علاوه، آنها می‌توانند مقدار صحیح فشرده‌سازی فنر را تنظیم کنند. به این ترتیب، سیستم جلوبندی پراید به نرمی از روی دست‌ اندازها و برآمدگی‌ها عبور می‌کند. به جای اینکه حس عبور از روی هر سنگ و سنگریزه را مستقیما به ستون فقرات شما بفرستد.

اگر چرخ‌ها و لاستیک‌های بزرگ‌تر بر روی وسیله نقلیه خود نصب کردید، لازم نیست سیستم جلوبندی را ارتقا دهید.

اگر قطر چرخ یا عرض آج پراید خود را بدون به‌روزرسانی سیستم جلوبندی افزایش دهید، با سورپرایزهای بدی روبرو خواهید شد.

برای اینکه سیستم جلوبندی پراید به درستی عمل کند، باید موارد زیادی را در نظر گرفت. زیرا هر جزء ( ترمز، فنرها، میل تعادل ) باید در محدوده عملیاتی ایده‌آل خود حرکت کند. وگرنه وسیله نقلیه آنطور که باید عمل نمی­کند.

اگر می‌خواهید چرخ‌ها و لاستیک‌های بزرگ‌تری را نصب کنید، مطمئن شوید که کمک فنرها و فنرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با اندازه چرخ دلخواه شما بتوانند کار کنند.

فنر بد فقط به معنی لرزش ماشین حین سواری است.

اگر کمک‌فنرتان فرسوده یا شکسته باشد تنها تاثیر آن لرزش ماشین حین سواری نخواهد بود.

فنر و کمک‌فنر نامناسب می‌تواند مسافت توقف شما را تا ۲۰ متر افزایش دهد. فنر شکسته حتی می‌تواند باعث سر خوردن وسیله نقلیه شما شود.

بنابراین، دیگر تعویض آن فنرهای فرسوده را به تعویق نیندازید.

جلوبندی پراید به طور مستقل عمل می‌کند

یک باور نادرست در مورد سیستم جلوبندی پراید این است که کمک فنرها و استرات‌ها هیچ ارتباطی با لاستیک‌ها، ترمزها یا سیستم پیشرانه خودرو ندارند. حقیقت این است که یک کمک‌فنر یا استرات خراب می تواند تایر شما را از برقراری تماس مناسب با جاده باز دارد. این می تواند باعث سایش نامطلوب لاستیک های شما شود.

برنامه ریزی منظم برای معاینه سیستم جلوبندی خودرو، کمک‌فنر و استرات به شما کمک می کند در زمان، هزینه و بنزین صرفه جویی کنید. رسیدگی به جلوبندی پراید به ترمزگیری کمک می کند، که منجر به داشتن کنترل بیشتر بر روی خودرو می‌شود. جلوبندی خوب پراید همچنین امکان رانندگی راحت تر را فراهم می کند.

روغن ماشین باید پس از ۵۰۰۰ کیلومتر رانندگی تعویض شود

ممکن است برخی شنیده باشند که روغن پس از طی ۵۰۰۰ کیلومتر باید تعویض شود. این کار کاملا غیرضروری است. در زمان‌های قدیم، روغن موتور دوام زیادی نداشت، در حالی که روغن‌های امروزی به صورت مصنوعی ساخته می‌شوند و طوری مهندسی شده‌اند که به طور قابل‌توجهی بیشتر از روغن‌های قدیمی عمر می‌کنند.

پراید و ماشین‌های امروزی می‌توانند مسافتی به اندازه ۸۰۰۰ کیلومتر یا حتی بیشتر را بدون تعویض روغن طی کنند.

اگر گفته ما را باور ندارید، به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید. در حالی که تعویض روغن هر ۵۰۰۰ کیلومتر به ماشین شما آسیبی نمی‌رساند، اما بیهوده است. علاوه بر این، تعویض روغن بی‌مورد به محیط زیست آسیب وارد می‌کند، زیرا روغن خوب بدون هیچ دلیل موجهی دور ریخته می‌شود. جهت حفاظت از موتور و پول خود روغن پراید را در فواصل زمانی توصیه شده، تعویض کنید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.