شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای عکاسی از محصول برای اینستاگرام و وبسایت
    15 آبان 1401 - 22:13
    شناسه : 210102
    0

    عکاسی محصول می‌تواند یکی از ارزشمندترین و در عین حال پردرآمدترین شاخه های عکاسی باشد. در حالی که بسیاری احساس می‌کنند عکس‌های محصول فقط به معنای قرار دادن یک شی روی میز و گرفتن عکس سریع است، اما در واقع بسیار پیچیده‌تر است و به تجهیزات، فضا، نور و مهم‌تر از همه، دید مناسب برای تولید تصاویر نفس‌گیر نیاز دارد که منظره‌ای را ایجاد کند.

    پ
    پ

    word image 210102 1 - راهنمای عکاسی از محصول برای اینستاگرام و وبسایت - عکاسی از محصول

    عکاسی محصول می‌تواند یکی از ارزشمندترین و در عین حال پردرآمدترین شاخه های عکاسی باشد. در حالی که بسیاری احساس می‌کنند عکس‌های محصول فقط به معنای قرار دادن یک شی روی میز و گرفتن عکس سریع است، اما در واقع بسیار پیچیده‌تر است و به تجهیزات، فضا، نور و مهم‌تر از همه، دید مناسب برای تولید تصاویر نفس‌گیر نیاز دارد که منظره‌ای را ایجاد کند.

    1 . از نور مناسب استفاده کنید

    بدون نور مناسب، نه محصول شما و نه پس‌زمینه شما به درستی نمایش داده نخواهد شد. دو گزینه برای نورپردازی عکاسی محصول وجود دارد: نور استودیویی و نور طبیعی. محصولی که از آن عکس می گیرید، هدف عکس و پلتفرمی که روی آن تبلیغ می کنید به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام تنظیمات را انتخاب کنید. نور طبیعی می‌تواند برای عکس‌های محصولات حاوی اقلام خوراکی، افراد و لباس بسیار خوب عمل کند، و این عکس‌های طبیعی می‌توانند در زمینه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به از سوی دیگر، اگر محصول شما عمدتاً در داخل خانه استفاده می شود (به عنوان مثال، ظروف پخت و پز)، دارای جزئیات کوچک (مانند آثار هنری) است، یا در وبسایت فروخته می شود، نورپردازی مصنوعی عکس محصول ترجیح داده می شود. خوشبختانه دانستن چند اصول اولیه از آموزش عکاسی و نورپردازی و ایجاد یک استودیو ساده می تواند به شما کمک کند تا از ترس نور خود غلبه کنید.

    2. از رنگبندی مناسب بهره ببرید

    منظور از این موضوع توجه دقیق به تئوری رنگ مربوط به محصولات خاص است. اطمینان حاصل کنید که از رنگ‌های مورد استفاده برای برندسازی شرکت استفاده می‌کنید و بسته به مخاطب هدف، تنظیماتی را در این تئوری رنگ انجام دهید تا مناسب‌تر باشد. به عنوان مثال، اگر از محصولی که برای مخاطبان زنانه‌تر طراحی شده است عکس می‌گیرد، یک عکاس حرفه‌ای تمایل دارد از رنگ‌ها در قسمت‌های پاستلی روشن‌تر استفاده کند، در حالی که وقتی برای مشتریان مرد عکس می‌گیرد، رنگ‌های تیره‌تر و پررنگ‌تر را برای تاکید بیشتر انتخاب می‌کند.

    3. تغییر زاویه عکاسی

    هنگام عکس‌برداری از محصول، زوایای آن را با هم مخلوط کنید. اکثر عکاسان برای قاب کردن سوژه‌ها به صورت مستقیم شرطی شده‌اند، اما این روش می‌تواند برای اکثر بینندگان خسته‌کننده و غیر جالب باشد. برای انتقال بهتر انرژی و احساسی که برند سعی دارد با محصولات بیان کند، باید همه چیز را با زوایای دوربین تکان دهید و شروع به عکاسی از بالا، پایین و از طرفین کنید تا درام و علاقه بیشتری ایجاد کنید.

    4. از سه پایه استفاده کنید

    word image 210102 2 - راهنمای عکاسی از محصول برای اینستاگرام و وبسایت - عکاسی از محصول

    سه‌پایه‌ها ممکن است مانند تجهیزات فنی غیرضروری به نظر برسند، اما تفاوت زیادی در وضوح و کیفیت عکاسی محصول شما ایجاد می‌کنند. و لزوماً گران یا سخت برای استفاده نیستند! سه پایه ها اساسا پایه هایی هستند که دوربین شما را از دست لرزان شما تثبیت می کنند. استفاده از سه پایه کاهش تاری را تضمین می کند، که اگر می خواهید عکس های محصول شما حرفه ای و با کیفیت به نظر برسند بسیار مهم است.

    5. دوره رایگان عکاسی محصول را ببینید!

    دوره عکاسی از محصول

    قبل از هر چیزی پیشنهاد می‌کنیم دوره رایگان آموزش آنلاین عکاسی از محصولات شوت شات را ببینید. در این دوره آموزشی شما می‌توانید تمام مقدمات عکاسی از محصول مثل نورپردازی و بازار کار این شاخه از عکاسی را مشاهده کنید. (برای مشاهده دوره به پایین صفحه اسکرول کنید). در ادامه نکات مهم عکاسی از محصولات برای وبسایت و اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

    6. با قانون یک سوم آشنا شوید

    اکثر کلاس های آموزش عکاسی مقدماتی و همچنین بسیاری از کلاس های هنری، قانون یک سوم را آموزش می دهند، زیرا ابزار قدرتمندی است. این قانون به شما می آموزد که بوم خود را به عنوان 9 بخش مساوی تجسم کنید، مانند مثال زیر.

    word image 210102 4 - راهنمای عکاسی از محصول برای اینستاگرام و وبسایت - عکاسی از محصول

    قانون یک سوم برای کمک به هنرمندان برای ایجاد یک ترکیب متعادل در هر قطعه طراحی شده است. همچنین برای تعیین محل تمرکز محصول شما مفید است. هدف شما این است که محصول خود را در امتداد خطوط قرار دهید، به طور بهینه در نقطه ای که دو خط تلاقی می کنند. دارن روز، بنیانگذار عکاسی مدرسه دیجیتال، می‌گوید: «مطالعات نشان داده‌اند که هنگام تماشای تصاویر، چشم‌های افراد معمولاً به‌جای مرکز عکس، به‌طور طبیعی به یکی از نقاط تقاطع می‌رود». “استفاده از قانون یک سوم با این شیوه طبیعی دیدن یک تصویر کار می کند نه بر خلاف آن.”

    7. از وسایل ساده استفاده کنید

    word image 210102 5 - راهنمای عکاسی از محصول برای اینستاگرام و وبسایت - عکاسی از محصول

    وقتی صحبت از لوازم عکاسی محصول می شود، بیش از حد جاه طلب نباشید! به یاد داشته باشید، تمرکز اصلی هر عکس محصول باید محصول باشد. با این گفته، می‌توان از لوازم جانبی استقبال کرد و به روشن‌تر شدن عکس برای بینندگان کمک کرد. بنابراین چگونه تصمیم می گیرید از چه وسایلی استفاده کنید؟ من همیشه توصیه می‌کنم هنگام استفاده از لوازم جانبی نور را اشتباه بگیرید: آنها را ساده، هماهنگ با طرح رنگ و مرتبط با صحنه یا محصول خود نگه دارید.

    8. تصاویر خود را ویرایش کنید

    قدم آخر اما مهم، ویرایش تصاویر است اما باید مراقب باشید زیرا این همانند یک چاقوی دو لبه است. شما می توانید از ادیت تصاویر برای برجسته کردن جزئیات استفاده کنید و تراز سفیدی را اصلاح کنید اما مراقب باشید که زیاده روی نکنید. تغییر و یا افزایش اشباع رنگی ممکن است باعث شود عکس محصول شما با آنچه که در واقعیت است تفاوت داشته باشد و این باعث از دست دادن اعتماد مشتریان شما خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.