جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای خرید ویلا در نور
    18 آبان 1401 - 11:44
    شناسه : 210325
    0

    متاسفانه هنوز بسیاری از ما بدون توجه به یک سری نکات اقدام به خرید ویلا می‌­کنیم و بعد‌ها درگیر دردسرهایی مثل: بی­ کیفیت بودن ملک، پرداخت هزینه­‌های جانبی، عدم اعتبار سند، و بسیاری دیگر از مشکلات خواهیم شد. فرقی ندارد قصد ما از خرید ویلا، استفاده شخصی باشد یا سرمایه‌گذاری؛ باید به نکاتی که در پایین آورده شده توجه کنیم:

    پ
    پ

    نور در مجاورت جنگل‌های البرز مرکزی واقع‌ شده است. وسعت تاریخ این منطقه به هزاره‌ها قبل برمی‌گردد و یکی از باستانی‌ترین شهر‌های استان مازندران به شمار می‌رود. شهر نور زیباترین جنگل‌های شمال کشور با اکوسیستم‌های مختلف و پوشش گیاهی متفاوت  را دارد. در اینجا مطالب کاملی در مورد نکاتی که باید موقع خرید خانه ویلایی در نور در نظر داشته باشیم  جمع‌آوری شده است.

    ۱۰ نکته برای خرید ویلا در نور

    متاسفانه هنوز بسیاری از ما بدون توجه به یک سری نکات اقدام به خرید ویلا می‌­کنیم و بعد‌ها درگیر دردسرهایی مثل: بی­ کیفیت بودن ملک، پرداخت هزینه­‌های جانبی، عدم اعتبار سند، و بسیاری دیگر از مشکلات خواهیم شد. فرقی ندارد قصد ما از خرید ویلا، استفاده شخصی باشد یا سرمایه‌گذاری؛ باید به نکاتی که در پایین آورده شده توجه کنیم:

    images 1667914236 - راهنمای خرید ویلا در نور -

    ۱. آینده‌نگری:

    اولین نکته آینده‌نگری در خصوص خرید ویلا، این است که مشخص کنید، قصدمان از خرید خانه چیست مثلا: آیا ویلای را برای سکونت بلند‌مدت می‌خواهیم یا فقط سرمایه‌گذاری‌. دوما در نظر داشته باشیم که محیط اطراف ویلا دائما در حال تغییر کردن است؛ بنابراین بررسی این‌که در آینده چه تغییرات و ساخت­‌و‌ساز‌هایی در اطراف آن رخ خواهد داد ضروری است.

    ۲. در نظر داشتن هزینه بازسازی

    دومین مورد میزان استهلاک و ماندگاری است. معمولاً افراد خانه ویلایی را برای استفاده شخصی خریداری می‌کنند؛ بنابراین به اندازه مستهلک‌ شدن و نیاز به بازسازی آن باید توجه کرد. چرا که هزینه بازسازی ملک نیز باید از قیمت گفته شده کم شود.

    ۳. قیمت ویلا

    مهم‌ترین و اساسی‌ترین معیار برای خرید ویلا:  تعیین قیمت، تعیین متراژ زمین، قیمت زمین اطراف  است. همه این‌ها در برآورد قیمت واقعی و نهایی ویلا به ما کمک خواهد کرد. گاهی ممکن است فروشندگان و مشاوران املاک به دلیل تقاضای بالا برای خرید ویلا، قیمت‌­ها را بیش از حد بالا ببرند. پس برای این که سر‌مان کلاه نرود و ضرر نکنیم حتما قیمت‌­ها را با مناطق دیگر مقایسه کنیم.

    ۴. انتخاب موقعیت جغرافیایی با توجه به بودجه و علاقه‌مندی به مناطق مختلف

    احتمالا در شهر نور با گزینه‌ها و پیشنهادات متفاوتی روبرو خواهیم شد که باید با توجه به بودجه و سرمایه‌ای که در اختیار داریم تحقیقات خود را انجام دهیم. با مراجعه حضوری به همه مناطق شهر و یا روستاهای اطراف، ابهامات برطرف می‌شود. باید علاقه‌مندی خود را به فضاهای مختلف مشخص کنیم، برای مثال: به ویلا ساحلی و جنگلی علاقه‌مند هستیم یا مناطق کوهستانی.

    توجه: باید برای ساخت خانه در نزدیکی دریا دقت زیادی به خرج دهیم، چون علاوه بر خرابی خانه، ممکن است خطرناک نیز باشد. به‌عنوان مثال: سقف خانه در اثر رطوبت زیاد، دچار پوسیدگی شود و سقف بریزد. همچنین باید توجه کنیم که ویلا در نزدیکی شیب کوه یا رودخانه نباشد؛ چون ممکن است هنگام بارندگی شدید در مسیر سیل یا طغیان رودخانه باشد و خسارت مالی و جانی به بار آورد. برای اطمینان از این موضوع ضروری است منطقه­ مورد نظر را بررسی کنیم و از یک کارشناس کمک بگیریم.

    ۵. هویت واقعی فروشنده

    از هویت فروشنده پیش از اقدام به خرید ویلا، مطمئن شویم. برای مثال بهتر است از مجوزهای پیش فروش و فروش مراکزی که قبلا اقدام به ساخت ویلا کرده است مطمئن شویم. یا از این‌که مراکزی که از آن مشاوره می‌گیریم اطمینان حاصل کنیم که دارای گواهینامه و مجوز لازم از مراجع قانونی است یا خیر.

    ۶. شیوه ساخت ویلا

    از آنجایی که هوای شمال ایران رطوبت زیاد و همچنین خاک متفاوتی دارد پس باید برای ساخت خانه و ویلا از مصالح با‌کیفیت و متناسب با آب‌و‌هوا آن استفاده کرد. در غیر این‌ صورت به احتمال زیاد خیلی زود بافت ویلا دچار آسیب و پوسیدگی می‌شود و هزینه­‌ای برای مرمت و تعمیر آن نیز به ما تحمیل خواهد شد. افزون بر موارد گفته شده، کمک گرفتن از یک مهندس بسیار مهم است تا از وضعیت بافت ساختمان مطلع شویم.

    ۷. اسناد و مجوز‌های قانونی

    برای ساخت ویلا در مناطق مختلف به مجوزهای متفاوتی نیاز‌است؛ چون امکان دارد ساخت­‌و‌ساز در برخی از مناطق به طبیعت و چشم‌انداز‌های آن آسیب وارد کند و هرگز برای ساخت‌و‌ساز در آنجا مجوز داده نشود. از طرفی امکان خرید برای برخی زمین­‌های ساحلی و جنگلی وجود ندارد، پس قادر به تهیه سند برای آن‌­ها نخواهیم بود.

    توجه: بهتر است پیش از خرید ویلا، تمام مجوز‌ها و مدارک آن را بررسی کنیم و از اعتبار قانونی آن مطمئن شویم.

    ۸. نما و ظاهر ویلا

    در کنار دکوراسیون داخلی، ظاهر و نمای بیرونی ویلا نیز تا حد زیادی مهم است. مثلا: اگر  بخواهیم ویلا را اجاره دهیم یا برای فروش بگذاریم  ظاهر آن تاثیر زیادی در جذب مشتری خواهد داشت. از طرفی وقتی برای مدتی می‌خواهیم در مکانی استراحت کنیم، بعد از مدت‌ها رفتن به آنجا و دیدن نمای زیبا آن از دور، به ما حس خوبی دست می‌دهد.

    ۹.‌ محیط اطراف ویلا

    محیط اطراف ویلا ممکن است بسیار خلوت و ساکت و یا شلوغ و پر سر و صدا باشد. پس پیش از خرید ویلا به خواست و علاقه خود که چه نوع محیطی را می‌پسندیم باید توجه کنیم.

    ۱۰. امکانات و دسترسی

    با خرید ویلا در مناطق کوهستانی مناظری زیبایی خیره کننده خواهیم داشت. با این وجود به دلیل فاصله آن از مرکز شهر، دسترسی‌ سخت‌تر نیز داریم؛ چون حتی  در شش ماهه دوم سال با توجه به بارندگی شدید باران و برف، تردد دشوار می‌شود. در حالی که خرید ویلا در محدوده جنگلی یا ساحلی به دلیل امکانات توریستی و حضور گردشگران، به مراکز خرید دسترسی و امکانات مناسب‌ و بهتر‌ی داریم.

    جمع‌بندی:

    خرید ویلا در نور بی‌شک جزو سرمایه‌گذاری‌هایی است که هرگز از آن پشیمان نخواهیم شد به شرطی که نکاتی را رعایت کنیم. به‌عنوان مثال:

    • اطمینان حاصل کنیم که ویلایی که برای خرید انتخاب کرده‌ایم از هر نظر، همان چیزی است که می خواهیم.
    • موقعیت مناسبی را که در نور به دنبال آن هستیم را بررسی کنیم.
    • ویلای انتخابی امکاناتی اولیه مورد نیاز را داشته باشد.

    در نهایت باید بگوییم که قبل از هر چیزی تمام آن‌ چیزی که انتظار داریم را برای خود یادداشت کنیم و همه جوانب را حتما در نظر داشته بگیریم.

    منبع: گیلیم

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.