چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با تقویم محتوایی و تاثیر آن در سئو سایت
    18 آبان 1401 - 11:48
    شناسه : 210335
    0

    در حالت کلی محتوایی که شما در سایت خود منتشر می‌کنید اهمیت زیادی دارد و در اولین مرحله می‌تواند لندینگ پیج شما را به گوگل معرفی نماید و در کنار آن به رتبه گرفتن صفحه هدف کمک کند. ولی این محتوا چگونه باید منتشر شود؟ آیا برای انتشار محتوا فقط لازم است که آن را به خوبی بنویسید یا در زمان انتشار آن نیز نکاتی وجود دارد؟

    پ
    پ

    همه افرادی که کمی با سئو آشنایی داشته باشند می‌دانند که مهم‌ترین موضوع در خدمات سئو در مشهد محتوا است. اصطلاحی که میان تمامی سئوکاران معروف است این می‌باشد که در تمامی پروژه‌های سئو، محتوا پادشاه است. حتی زمانی که در حوزه سئو خارجی نیز فعالیت می‌کنید باید محتوا بنویسید و با استفاده از متن لینک سازی کنید.

    در حالت کلی محتوایی که شما در سایت خود منتشر می‌کنید اهمیت زیادی دارد و در اولین مرحله می‌تواند لندینگ پیج شما را به گوگل معرفی نماید و در کنار آن به رتبه گرفتن صفحه هدف کمک کند. ولی این محتوا چگونه باید منتشر شود؟ آیا برای انتشار محتوا فقط لازم است که آن را به خوبی بنویسید یا در زمان انتشار آن نیز نکاتی وجود دارد؟

    images 1667971094 - آشنایی با تقویم محتوایی و تاثیر آن در سئو سایت -

    در جواب به این سوال باید بگوییم که بله، زمان انتشار محتوا خیلی مهم است. استفاده از تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند تا بتوانید این قسمت از سئو سایت خود را مدیریت نمایید. در ادامه در رابطه با این موضوع به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

    چرا زمان انتشار محتوا برای گوگل مهم است؟

    همه سئو کاران حرفه‌ای باید تمامی نکات در رابطه با محتوا را بدانند تا از همان ابتد پروژه‌ای شکست خورده را آغاز نکنند. این درست است که متن محتوای نوشته شده اهمیت بسیار زیادی دارد و باید توجه زیادی به آن کنید و در کنار آن نیز باید سئو داخلی محتوا را به خوبی بهینه نمایید و به تیتربندی آن دقت کنید ولی تمام ماجرا نمی‌باشد.

    همه این موضوعات برای زمانی است که هنوز تصمیم نگرفتید روی دکمه انتشار بزنید و مطلب مورد نظر خود را در سایت منتشر کنید. قبل از اینکه بخواهید این کار را انجام دهید باید نکاتی را در رابطه با زمان انتشار محتوا و تقویم محتوایی بدانید.

    بهترین حالت برای انتشار محتوا این است که ساعتی از روز را مشخص کنید و دقیقا راس همان ساعت محتوای مورد نظرتان را بارگذاری نمایید. اگر روزانه بیش از یک محتوا منتشر می‌کنید، می‌توانید در بازه‌های زمانی مختلف به اندازه تعداد محتواها، زمان مشخصی تعین نمایید و دقیقا محتواها را در همان ساعات بارگذاری نمایید. برعکس این حالت نیز وجود دارد. ممکن است نخواهید هر روز محتوایی را بارگذاری کنید. در این شرایط باید بسنجید که چند مطلب در هفته دارید و به این صورت روز و ساعت مشخصی برای هر کدام تعین کنید.

    اینگونه نظم خاصی را به گوگل نشان خواهید داد و مطمئن باشید گوگل از نظم خوشش خواهد آمد. از طرف دیگر اگر سایت شما تازه تاسیس می‌باشد با نظم در زمان انتشار می‌توانید سرعت ایندکس سایت را نیز افزایش دهید. سایت‌های تازه تاسیس ممکن است با این مشکل رو به رو باشند که صفحات سایت با سرعت کمی ایندکس شده در نتایج گوگل قرار می‌گیرند. وقتی از تقویم محتوایی استفاده کرده و زمان خاصی برای انتشار داشته باشید، خزنده‌های گوگل می‌دانند باید دقیقا چه زمانی به سایت سر بزنند و اینگونه نرخ خزش و ایندکس افزایش پیدا خواهد کرد.

    تقویم محتوایی چیست؟

    بیشتر آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در مشهد از تقویم محتوایی استفاده کرده و آن را لازمه پروژه‌های سئو خود می‌دانند. همانطور که از نام آن پیداست، تقویم محتوایی یک برنامه منظم و مرتب برای انتشار محتواهایی است که برای سایت خود تولید می‌نمایید.

    البته باید به این نکته اشاره کنیم که تقویم محتوایی فقط در سئو استفاده نمی‌شود و شما می‌توانید در بازاریابی از طریق محتوا در هر پلتفرمی از تقویم محتوایی استفاده نمایید.

    بخش‌های مختلف یک تقویم محتوایی

    در این قسمت تصمیم داریم تا شما را با قسمت‌های مختلف یک تقویم محتوایی آشنا نماییم:

    انتخاب کلمات کلیدی و عنوان‌های مطالب

    قبل از هر چیزی برای اینکه بخواهید برنامه ریزی درستی برای انتشار محتواهای خود داشته باشید باید طبق کلمه کلیدی اصلی سایت خود، عناوین و کلمات کلیدی فرعی برای این عناوین را مشخص کنید.

    images 1667971136 - آشنایی با تقویم محتوایی و تاثیر آن در سئو سایت -

    برای این کار قبل از هر چیزی باید سختی کلمه کلیدی اصلی خود را تعین کنید تا بتوانید به صورت حدودی تعیین کنید چند محتوا برای انتشار نیاز دارید. بعد از این مرحله با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید این عناوین را پیدا کنید. برای مثال با بررسی رقبا و استفاده از ابزارهایی مانند kwfinder می‌توانید عناوین مناسبی را برای بخش بلاگ سایت خود انتخاب نمایید.

    تاریخ و ساعت

    در ابتدا نیز به این موضوع اشاره کردیم که هدف از نوشتن تقویم محتوایی این است که محتواهای خود را سر نظم خاصی منتشر کنیم و این نظم فقط با در نظر گرفتن تاریخ و ساعت دقیق به وجود خواهد آمد. پس می‌توان گفت مهم‌ترین قسمت تقویم محتوایی، تاریخ و ساعت آن است.

    پس از اینکه محتوایی باکیفیت و کاملا ارگانیک تولید کردید، می‌توانید باتوجه به تعداد محتواها و زمانی که برای پروژه در نظر گرفتید، تاریخ و ساعت انتشار محتواهای خود را تعیین نمایید. به این دقت کنید که تعین کردن زمان انتشار به تنهایی کافی نیست و باید دقیقا طبق برنامه پیش بروید. حتی اگر یک باز از برنامه جا بمانید خزنده‌های گوگل از حالت شرطی خارج شده و دیگر در زمان معین وارد سایت شما نمی‌شوند.

    تعین نام مسئول هر بخش

    اگر شما عضوی از یک تیم یا یک شرکت هستید که پروژه‌ها را به همراه یکدیگر پیش می‌برید باید نام فردی که مسئول انجام هر کدام از مراحل می‌باشد را نیز در تقویم محتوایی خود بیاورید. در ابتدا فردی را باید تعین کنید که قرار است با آنالیز رقبا و استفاده از ابزارهای مختلف عناوین محتواها را تعین کند. در مرحله بعدی باید نام نویسنده مشخص شود. سپس فردی را باید تعین کنید که قرار است سئو داخلی محتوا را بررسی و بهینه سازی نماید و در نهایت کسی که با تعین تاریخ و ساعت محتواها را انتشار می‌دهد باید به صورت دقیق تعیین شوند.

    البته لازم به ذکر است که اگر به تنهایی کار می‌کنید نیازی نیست این مرحله را انجام دهید چرا که مسئول تمامی این قسمت‌ها خود شما هستید.

    نتیجه گیری

    در این مطلب شما را به صورت کامل با موضوعی به نام تقویم محتوایی در سئو آشنا کردیم و همچنین توضیح دادیم که چرا باید مقالات سایت خود را به صورت منظم منتشر نمایید و دقیقا چه فایده‌ای برای سئو سایت شما دارد. می‌توانید با استفاده از نکات بیان شده، سرعت بهینه سازی سایت خود را افزایش دهید.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “آشنایی با تقویم محتوایی و تاثیر آن در سئو سایت”
    1. واقعا انجام پروژه سئو بدون تقویم محتوایی اصلا امکان پذیر نیست
      مطلب خیلی مفیدی بود

      پاسخ
    2. همیشه برام سوال بودن داشتن تقویم محتوایی چجوری می تونه به سئو سایت کمک بکنه اما با خوندن این مطلب برام واضح تر شد موضوع. ممنونم

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.