×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

777 - بازدید رئیس اداره بیماری‌ های غیر واگیر وزارت بهداشت از مراکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و مراکز درمانی سرطان گیلان -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب د ا)؛ دکتر نسرین بیات_رئیس اداره بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی بازدیدی دو روزه از مرکز آموزشی درمانی رازی رشت و بخش‌های رادیوتراپی و مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و مراکز درمانی سرطان گیلان دیدن کرد.
در این بازدید که با حضور معاون درمان دانشگاه انجام گرفت، تحویل یک دستگاه رادیوتراپی پرتوان و یک دستگاه کولپوسکوپی به مرکز در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است، مراکز تشخیص زودهنگام سرطان با ارائه خدمات تشخیصی نظیر ماموگرافی، سونوگرافی، کولونوسکوپی و کولپوسکوپی جهت تشخیص زودهنگام سرطان‌های پستان، روده بزرگ و دهانه رحم و جلوگیری از بروز مراحل پیشرفته بیماری برنامه‌ریزی گردیده‌اند که در حال حاضر بخش ماموگرافی رازی رشت فعال می‌باشد.

دکتر بیات با بیان اینکه شرایط لازم جهت تحویل تجهیزات مورد نیاز مرکز مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان به مرکز رازی رشت مهیا می‌باشد، خواستار تسریع در روند آماده‌ سازی این بخش در مرکز رازی گردید.

وی همچنین در دومین روز حضور در گیلان از مراکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان شهرستان‌های تالش و انزلی بازدید نمود.

دکتر بیات در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات دست اندکاران ، راه‌اندازی مراکز مذکور در قطب غرب گیلان، باتوجه به افتتاح کامل مرکز انزلی با هر ۴ دستگاه تشخیصی، از تحویل یک دستگاه کولپوسکوپ به شهرستان تالش جهت راه اندازی مرکز تا هفته دولت خبر داد.

وی همچنین به قرارگیری مرکز تالش در فهرست اولویت تحویل سایر دستگاه‌های تشخیصی شامل آندوکلونوسکوپ، ماموگرافی و سونوگرافی با توجه به آماده بودن مرکز اشاره نمود.

دکتر بیات همچنین در ادامه حضور خود در گیلان با همراهی کارشناس سرطان معاونت درمان از دو مرکز جانمایی شده برای بخش شیمی درمانی در شهرستان‌های انزلی و تالش بازدید نمود و درخصوص راه‌اندازی این دو مرکز در آینده‌ای نزدیک با هدف جلوگیری از مراجعه مردم به مرکز استان جهت خدمات درمانی اظهار امیدواری نمودند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.