چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 7 مهارت که یک آرایشگر زنانه باید بداند
    25 آبان 1401 - 16:53
    شناسه : 211237
    0

    آرایشگر مانند یک روانشناس است، باید بتواند چیزی که مشتری هایش از او می خواهند را درک کند و با استعداد و مهارت های خود آن ها را عملی کند.

    پ
    پ

    کسی که می خواهد در زمینه آرایشگری فعالیت کند باید دانش و مهارت های کافی برای این کار را کسب کند. این حرفه ، علاوه بر مهارت به خلاقیت نیز نیاز دارد .
    آرایشگر مانند یک روانشناس است، باید بتواند چیزی که مشتری هایش از او می خواهند را درک کند و با استعداد و مهارت های خود آن ها را عملی کند.
    بنابراین آرایشگری حرفه آسانی نیست اما با وجود همه ی چالش هایی که دارد ، حرفه ی بسیار جالبی است.

    چگونه می توانیم وارد حرفه ارایشگری شویم؟

    کسانی که تصمیم می گیرند زندگی خود را صرف این حرفه کنند نیاز دارند که خلاقیت خیلی خوبی داشته باشند . افرادی که نمی توانند خلاقانه کار کنند ، معمولا در این حرفه موفق نمی شوند و زود دست از کار می کشند. به همین دلیل است که افرادی که در آرایشگری به موفقیت رسیده اند معمولا افرادی هستند که از استعداد، توانایی و خلاقیت خوبی برخور دارند.
    اما برای این که یک آرایشگر شوید فقط داشتن استعداد و خلاقیت کافی نیست ؛ باید در دوره‌های آموزشی آرایشگری شرکت کنید و پس از گذراندن دوره و قبول شدن در آزمون های فنی و حرفه‌ای ، مدرک معتبر و مرتبط را دریافت کنید.  پس از آن  می توانید به عنوان یک آرایشگر فعالیت خود را آغاز کنید.
    آرایشگری، حرفه ای است که بیشتر مباحث آن عملی است  و مباحث تئوری تعداد بسیار کمتری دارند.  آموزش عملی باعث می شود که کارآموز تجربه و تسلطش در آن زمینه بیشتر شود .

    مهارت هایی که یک ارایشگر باید بلد باشد :

    برای این که فعالیت خود را به عنوان آرایشگر شروع کنید ، باید مهارت های آرایشگری را به طور کامل یاد بگیرید و به آن ها تسلط کامل داشته باشید. برخی از مهمترین این مهارت ها عبارتند از:

    1.    آرایش کردن و حالت دادن به مو

    منظور از آرایش کردن مو، حالت دادن و زیباتر کردن مو، و همچنین مهارت هایی مانند براشینگ ، شینیون و بافت مو است. کارآموزانی که در دوره های آرایشگری شرکت می کنند، مهارت هایی مانند شینیون کردن، براشینگ و بافت مو را بطور کامل یاد می گیرند.همچنین برای حالت دادن به مو و شینیون کردن می توانند از ابزار هایی مانند سشوار ، اتو، بابلیس و غیره استفاده کنند.

    2 . کوتاه کردن مو در اندازه های مختلف

     آرایشگری ماهر است که بتواند طبق خواسته و سلیقه مشتری های خود مو های آن ها را  کوتاه کند . همچنین باید توانایی این را داشته باشد که بتواند به مشتری های خود در مورد مدل مو هایی که برای آن ها مناسب تر است  راهنمایی بدهد . آرایشگر های حرفه ای باید بتوانند مدل مو های  مختلفی را مانند ، کوتاه کردن چتری مو و پیتاژ کردن مو را ارائه می دهند.

    3 . برداشتن ابرو و اصلاح صورت

    اصلاح صورت و برداشتن ابرو یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین خدماتی است که در همه ی آرایشگاه ها وجود دارد. آرایشگر با استفاده از ابزار هایی مانند نخ، وکس یا موم صورت مشتری خود را به سرعت و تمیز اصلاح می کند و ابروهای مشتری را هر طوری که بخواهد مرتب می کند.

    images 1668497262 - 7 مهارت که یک آرایشگر زنانه باید بداند -

    4 . رنگ کردن موها

      اکثر افراد ، معمولا به دنبال آرایشگرهایی هستند که بتوانند با استفاده از محصولات با کیفیت رنگ موی مورد نظر آنها را بر روی موهایشان پیاده سازی کند ، همچنین باید در نظر داشت که برای رنگ کردن مو روش  مختلفی وجود دارد. بنابراین کسی قصد دارد یک آرایشگر حرفه ای و ماهر باشد باید تمام مهارت های لازم برای رنگ کردن مو را یاد بگیرد .
    همچنین برای مشاوره دادن و پاسخگویی به سوالات مشتری ها باید در رابطه با مواردی مانند ریشه گیری،  هایلایت کردن، دکلره کردن مو، کاتالوگ خوانی، ترکیب کردن رنگ مو ها و غیره نیز اطلاعات داشته باشد.

    5 . کاشت ناخن و مانیکور

    خانوم ها معمولا دوست دارند که ناخن هایشان ظاهری آراسته و مرتب داشته باشند. به همین خاطر است که به سالن های آرایشی مراجعه می کنند تا ناخن های خود را مرتب کنند، یا به آن ها حالت دهند و یا با استفاده از لاک یا برق ناخن آن ها را آراسته تر کنند.
    بنابراین آرایشگران باید مهارت های مانیکور کردن ناخن را نیز تا حد خوبی بلد باشند و این کار را به صورت حرفه‌ای انجام دهند.

    6 . فیشیال کردن پوست یا پاکسازی

    کسی که به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می کند باید بتواند کارهایی مانند پاکسازی و فیشیال پوست را برای مشتریان خود انجام ‌دهد.
    آرایشگر ها معمولا  کار پاکسازی را با استفاده از کرم ها و ماسک های آبرسان برای حذف کردن جوش های پوست، برای مشتری خود به صورت حرفه‌ای انجام می دهند.

    7. آرایش کردن صورت و گریم

     از جمله مهارت هایی که هر آرایشگری باید به آن ها تسلط داشته باشد گریم و آرایش صورت است. یک آرایشگر حرفه ای باید با همه ی ابزار ها و وسایلی که در رابطه با گریم است آشنایی داشته باشد.
    او باید بتواند با استفاده  صحیح  و اصولی از لوازم آرایشی که مخصوص گریم است، تمام ایراداتی که بر روی پوست صورت مشتری وجود دارد را بپوشاند، و بتواند چهره مشتری را بر طبق چیزی که مد نظرش است تغییر دهد.

    در آموزشگاه ماهدیس در کرج، آرایشگر حرفه ای شوید

    اگر به دنبال بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه کرج هستید ، آموزشگاه ماهدیس ، بیش از 30 سال است که سابقه کاری دارد، و برگزارکننده دوره های مختلف آرایشگری از مبتدی تا فوق تخصصی برای علاقمندان به این حوزه است.
    پس گذراندن دوره و قبول شدن در آزمون نهایی ، هنرجویان قادر به کسب مدرک فنی و حرفه ای از آموزشگاه می شوند.
    از محبوب ترین و پرطرفدار ترین دوره هایی که در آموزشگاه ماهدیس برگزار میشوند میتوان به آموزش فیشیال صورت در کرج  ، آموزش فوق تخصصی رنگ و مش در کرج ، آموزش کاشت ناخن با مدرک فنی حرفه ای  و….  اشاره کرد.
    برای اطلاع از شرایط و ثبت نام در دوره ها ، با آموزشگاه ماهدیس تماس بگیرید.

    ۰۹۱۲۸۶۳۲۳۲۵
    www.mahdisbeauty.ir

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.