شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 7 روش برای حذف لک و چرک کهنه از لباس
    25 آبان 1401 - 16:57
    شناسه : 211245
    0

    پدیدار شدن لکه بر روی لباس یکی از امور اجتناب ناپذیر است . برای اینکه اثری از این لکه ها بر روی لباس باقی نماند باید فوراً پاک شوند . اما گاهی اوقات به دلایل مختلف امکان پاک کردن فوری لکه ها از روی لباس نبوده و یا برخی اوقات در پایان فصل و با بیرون آوردن لباس ها از کمد متوجه لکه های قدیمی بر روی لباس می شویم که ظاهری چرک مرده به لباس مورد علاقه مان داده‌اند .

    پ
    پ

    پدیدار شدن لکه بر روی لباس یکی از امور اجتناب ناپذیر است . برای اینکه اثری از این لکه ها بر روی لباس باقی نماند باید فوراً پاک شوند . اما گاهی اوقات به دلایل مختلف امکان پاک کردن فوری لکه ها از روی لباس نبوده و یا برخی اوقات در پایان فصل و با بیرون آوردن لباس ها از کمد متوجه لکه های قدیمی بر روی لباس می شویم که ظاهری چرک مرده به لباس مورد علاقه مان داده‌اند .
    در این گونه موارد بجای ناامید شدن می توانید برای از بین بردن چرک مردگی لباس راه کار هایی که در این مقاله آورده شده است را امتحان کنید تا بتوانید دوباره ظاهری تمیز و نو به لباس های خود ببخشید. اما اگر نتیجه مطلوب حاصل نشد ؟ باز جای نگرانی نیست . زیر این روزها با خشکشویی آنلاین ، هر مشکلی در رابطه با شستشو و نظافت قابل حل است.
    حذف انواع لک و چرک های کهنه ، خشکشویی کاپشن ، خشکشویی فرش ماشینی در منزل ، شستشوی پرده در محل در تهران را از خشکشویی آنلاین حباب بخواهید .

    نحوه از بین بردن چرک مردگی لباس

    هنگام از بین بردن چرک مردگی لباس و پاک کردن لکه های قدیمی ، فراموش نکنید که پاک کردن این لکه ها تنها با یک بار تلاش تقریباً غیر ممکن است و لازم است که هر راهکار را حداقل ۲ تا ۳ بار بر روی لکه های روی لباس اعمال کنید و پس از هر بار پارچه لباس را با آب آبکشی کنید.
    برای از بین بردن چرک مردگی ابتدا لباس را در محلول از آب گرم و صابون قرار دهید تا کاملاً خیس شود سپس مخلوطی از بنزین و آمونیاک یا گلیسیرین را بر روی لکه لباس اعمال کنید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی پارچه لباس بماند. سپس لباس را با آب آبکشی کنید.
    رنگ لکه می تواند به شما بگوید که منشاء آن چه چیزی است ، به طور معمول لکه های چربی به رنگ بژ و خاکستری هستند و لکه های ناشی از آب میوه ، قهوه ای رنگ می باشند.

    images 1668420397 - 7 روش برای حذف لک و چرک کهنه از لباس -

    به طور کلی برای از بین بردن لکه های ناشی از موارد گوناگون بر روی لباس که باعث ایجاد ظاهری چرک مرده در لباس شده اند می‌توانید بر طبق موارد زیر عمل کنید:

    1 . برای از بین بردن لکه های چربی ماندگار که باعث چرک مردگی لباس شده‌اند می توانید از نشاسته سیب زمینی استفاده کنید و باقی‌ مانده‌های نشاسته را با بنزین از روی لباس پاک کنید 2. در صورتی که لکه به طور کامل از بین نرفت یک تکه نان بیات شده را بر روی آن مالیده و سپس ناحیه را با آب و صابون بشویید.
    3.  برای از بین بردن لکه های ناشی از چمن یا رنگ بر روی لباس ، محل لکه را با الکل پاک کنید.
    رنگ های محلول در آب مانند آبرنگ یا گواش براحتی با آب و پودر لباسشویی حذف می شوند اما حذف رنگ اکریلیک یا لاتکس دشوارتر است . بدین منظور کافی است دوغابی از پودر لباسشویی و آب درست کنید و دوغاب را روی ناحیه لکه دار شده اعمال کنید .سپس یک مسواک نرم را روی ناحیه بکشید .پس از انجام مراحل بالا لباس را در ماشین لباسشویی انداخته و طولانی ترین چرخه شستشو را انتخاب کنید.

    4 .  برای از بین بردن لکه های قدیمی ناشی از ریختن آب میوه بر روی لباس از محلول پروکسید هیدروژن استفاده کنید.

    5. برای مبارزه با لکه های زنگ زدگی بر روی لباس آب لیمو یکی از گزینه های ایده آل است.
    همچنین می توانید گلیسیرین ، صابون و آب که با نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط شده اند را بر روی لکه زنگ زده ریخته و محل لکه را مالش دهید و بگذارید چند ساعت بماند، سپس لباس را با دست بشویید.

    6.  از آنجا که حذف مایعات بیولوژیکی مانند خون ، به دلیل اینکه حاوی پروتئین ، نمک و رنگ‌های آلی هستند که به الیاف پارچه نفوذ می کنند، سخت است باید این لکه ها را به سرعت پاک کرد تا اثری از آنها باقی نماند .در صورتی که این لکه ها مدت زمان زیادی است که بر روی لباس ایجاد شده‌اند برای خلاص شدن از شر لکه های قدیمی خون می توانید از محلول آمونیاک و بوراکس استفاده کنید.
    بدین منظور یک قاشق چایخوری آمونیاک را در ۲۰۰ میلی لیتر آب رقیق کنید سپس توسط یک سواب پنبه ای مرطوب ناحیه آلوده را پاک کنید و به همان نسبت محلولی از بوراکس تهیه کنید و بر روی محل لکه بمالید و پس از آن لباس را با آب گرم بشویید.

    7.  برای حذف لکه روغن موتور یا روغن ماشین از روی لباس که مدت زمان طولانی بر روی لباس مانده و ظاهری چرک مرده به  لباس داده است می توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید. برای این کار مقدار زیادی مایع ظرفشویی را بر روی لکه بریزید و بگذارید چند ساعت بر روی لکه باقی بماند سپس لباس را با آب بشویید .

    اگر منشاء لکه روی لباس نامشخص باشد چه باید کرد؟

    برای از بین بردن چرک مردگی لباسی که منشاء لکه بر روی آن مشخص نیست بخصوص اگر لکه قدیمی باشد ابتدا باید سعی کنید لکه را با کمک سفید کننده های ملایم پاک کنید . در صورتی که این روش کمکی نکرد می توانید از مواد شیمیایی فعال تر مانند پروکسید هیدروژن ، آمونیاک و استون استفاده کنید. این مواد معمولاً بیشتر لکه ها با منبع ناشناخته را از روی لباس از بین می برند، با این حال در مورد آلودگی های پیچیده و از بین بردن لکه های قدیمی و سرسخت همیشه نمی توان پارچه را با مواد شیمیایی قوی نیز تمیز کرد در این گونه موارد بهترین راه این است که لباس را به خشکشویی بسپارید.

    خشکشویی آنلاین حباب ، در کمترین زمان و بالاترین کیفیت ، لباس های لک شده را پاکیزه و درخشان تحویل می دهد.

    ۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱
    www.hobabb.com

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.