جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • علت کپک زدن ماشین لباسشویی + راهکار
    30 آبان 1401 - 12:47
    شناسه : 211641
    0

    ماشین لباسشویی به گونه ای طراحی شده است که کار خانه داری را آسان تر می کند، اما گاهی اوقات این وسیله ضروری باعث دردسر می شود. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که صاحبان ماشین‌های لباسشویی مدرن با آن مواجه هستند، کپک‌هایی است که روی قسمت‌های داخلی یا خارجی دستگاه نشسته است.

    پ
    پ

    بطور کلی کپک زدن ماشین لباسشویی پدیده ای است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران با آن مواجه هستند.  کپک عناصر لاستیکی دستگاه را آلوده می کند، روی پمپ و در کشوی مواد شوینده ایجاد می شود.  اگر کپک در ماشین لباسشویی شما ظاهر شده است، باید تمام تلاش خود را بکنید تا برای همیشه کپک را از بین ببرید.

    ماشین لباسشویی به گونه ای طراحی شده است که کار خانه داری را آسان تر می کند، اما گاهی اوقات این وسیله ضروری باعث دردسر می شود. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که صاحبان ماشین‌های لباسشویی مدرن با آن مواجه هستند، کپک‌هایی است که روی قسمت‌های داخلی یا خارجی دستگاه نشسته است.

    چرا وجود کپک در ماشین لباسشویی خطرناک است؟

    هاگ های کپک که با چشم غیرمسلح قابل رویت نیستند به همه جا نفوذ کرده و ته نشین می شوند و در صورت ایجاد شرایط مساعد جوانه زده و تکثیر می شوند.
    این کپک ها وقتی وارد بدن انسان می شوند، بیماری های زیادی از جمله بیماری های مزمن از سرگیجه ساده گرفته تا واکنش های آلرژیک ایجاد می کنند. هاگ های کپک با هر نفس فردی که در نزدیکی کپک است وارد بدن می شود و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند تحت تأثیر قرار می گیرند.
    کپک ها همچنین تاثیرات مخربی بر لوازم خانگی ازجمله ماشین لباسشویی دارند.

    علل ایجاد کپک در ماشین لباسشویی

    بوی نامطبوع ماشین لباسشویی اولین نشانه کپک زدن است. به دلیل تولید مثل کپک ظاهر می شود. عوامل موثر بر تولید مثل سریع قارچ ها و ایجاد کپک عبارتند از:
    – افزایش رطوبت هوا
    – شستشوی مکرر در دمای پایین
    – آب باقی مانده در درام پس از شستشو
    –  بقایای پودر و مواد شوینده
    – ذخیره سازی لباس های کثیف در درام ماشین لباسشویی
    –  عدم تهویه، پس از شستن
    – هیچ مراقبت دائمی از ماشین لباسشویی وجود ندارد  و داخل دستگاه پس از هر بار شستشو خشک و پاک نمی شود.

    images 1668965810 - علت کپک زدن ماشین لباسشویی + راهکار -

    چگونه کپک را از ماشین لباسشویی پاک کنیم؟

    اول از همه، لازم است که قسمت هایی در ماشین لباسشویی که  کپک بیشتر در آن رشد می کند را با آب و مایع شوینده دست یا صابون بشویید. این مکان ها عبارتند از:
    – کشو پودر شوینده و نرم کننده
    –  شیلنگی که دستگاه را به مخزن اصلی متصل می کند.
    – شیلنگ تخلیه و فیلتر داخل شیلنگ
    –  حلقه آب بندی لاستیکی بین مخزن و دریچه بارگیری
    – مخزن شستشو
    – المنت گرمایشی

    برای حذف عمیق ‌تر کپک ها از ماشین لباسشویی، روش‌های مختلفی وجود دارد:

    – ماده شوینده را بر روی کل سطوح اعمال کنید و بگذارید حداقل نیم ساعت بماند سپس سطوح را با یک پارچه نخی کاملا تمیز و خشک کنید.
    – از ترکیب کردن جوش شیرین و آب تمیز، خمیری به غلظت خامه  تهیه کنید.  تمام مناطق  دارای کپک در ماشین لباسشویی را با این خمیر بپوشانید و بگذارید 30 الی 40 دقیقه بماند . 400 گرم دیگر جوش شیرین را داخل محفظه پودر بریزید و دستگاه را با بالاترین درجه حرارت ممکن روشن کنید.
    – می توانید  سرکه و شوینده های حاوی کلر را  با قسمت های مساوی مخلوط کنید و این مخلوط را، در کشوی مخصوص مواد شوینده ریخته  و ماشین لباسشویی را در حداکثر دما روشن کنید .
    – برای شستشوی درام، لاستیک های درزگیردور درب درام ماشین لباسشویی، کشو پودر، لوله تخلیه و شیلنگ پرکننده از سرکه سفید استفاده کنید . کافی است نصف فنجان سرکه را در کشوی مخصوص مواد شوینده دستگاه ریخته و ماشین لباسشویی را در حداکثر دما روشن کنید.

    چگونه بوی کپک را از ماشین لباسشویی از بین ببریم؟

    از بین بردن بوی کپک از ماشین لباسشویی یک فرآیند پیچیده است . اگر بوی  کپک از ماشین لباسشویی به مشام می رسد، باید چند عمل ساده را انجام دهید:

    – درام ماشین لباسشویی را از نظر وجود کپک بررسی کنید.
    – شلنگ های تخلیه و فیلتر را از نظر گرفتگی و انسداد بررسی کنید، در صورت لزوم، نشتی در اتصالات را برطرف کرده و انسداد را از بین ببرید.
    کارشناسان توصیه می کنند مکان هایی که قارچ در آن شکل می گیرد را ابتدا تمیز کنید که شامل چین های لاستیک های درزگیر دور درب درام دستگاه، کشو مواد شوینده بوده و در صورت لزوم باید درام را نیز بشویید.
    پس از پایان تمیز کردن دستی کپک ها از تمام عناصر، ماشین لباسشویی را بدون بارگیری لباس و به صورت خالی روشن کنید.
    برای از بین بردن نهایی بوی کپک، لازم است 2 الی 3 قاشق غذاخوری پودر لباسشویی را در کشوی مخصوص مواد شوینده بریزید و 100 میلی گرم سرکه و نصف فنجان اسید سیتریک را  اضافه کنید . این روش باید 2-3 بار انجام شود.
    در اواسط چرخه شستشو توصیه می شود 2 ساعت مکث کرده و سپس ادامه دهید.  استفاده از اسید سیتریک و سرکه به طور همزمان به رسوب زدایی المنت دستگاه برای کاهش بوی لاستیک سوخته کمک می کند .

        چنانچه به تمیزکردن ماشین لباسشویی اهمیت نداده و صرفا از آن کار بکشید ، بزودی باید منتظر خرابی و هزینه های تعمیر آن باشید.
    فراموش نکنید سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی ، کاری تخصصی بوده و در هر شهری ساکن هستید لازم است از تعمیرگاه های مجاز کمک بگیرید.
    در مشهد ، مجموعه سامان سرویس ، بیش از 3 دهه در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد سابقه دارد.
    تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد ، تعمیر لباسشویی اسنوا در مشهد ، تعمیر لباسشویی سامسونگ و….  توسط سامان سرویس در منزل انجام می شود .
    برای درخواست تعمیرکار در محل ، کافی است با سامان سرویس تماس بگیرید.

    تلفن : ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸
    www.samanserviceco.com

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.