چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کلاس رباتیک چیست و چه مزایایی دارد؟
    05 آذر 1401 - 16:39
    شناسه : 212007
    0

    رباتیک در سراسر جهان به سرعت در حال رشد است و در برخی از مدارس کشورهای بزرگ تدریس می‌شود زیرا برنامه درسی قدیمی پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست و کودکان را برای آینده آماده نمی‌کند. این آموزش هیجان انگیز فرزند شما را برای سازگاری با دنیای مدرن تکنولوژی آماده می‌کند. به دلیل اهمیت بالای آموزش رباتیک در عصر حاضر، در این مطلب به طور کامل به مبحث، آموزش رباتیک پرداخته‌ایم.

    پ
    پ

    کلاس آموزش رباتیک

    فناوری هر روز در حال توسعه و پیشرفت است و در تمام جنبه‌های زندگی نفوذ کرده است. علم رباتیک یکی از فناوری‌های نوین است که چشم انداز صنعتی جهان را تغییر داده و حتی محیط‌های کاری مختلف مانند کارخانه‌ها، صنایع پزشکی و بسیاری دیگر تحت تاثیر قرار داده است.

    رباتیک در سراسر جهان به سرعت در حال رشد است و در برخی از مدارس کشورهای بزرگ تدریس می‌شود زیرا برنامه درسی قدیمی پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست و کودکان را برای آینده آماده نمی‌کند. این آموزش هیجان انگیز فرزند شما را برای سازگاری با دنیای مدرن تکنولوژی آماده می‌کند. به دلیل اهمیت بالای آموزش رباتیک در عصر حاضر، در این مطلب به طور کامل به مبحث، آموزش رباتیک پرداخته‌ایم.

    images 1669460874 - کلاس رباتیک چیست و چه مزایایی دارد؟ -

    کلاس رباتیک چیست و چه مزایایی دارد؟

    دوره آموزشی رباتیک به دانش آموزان این امکان را می‌دهد، که ربات‌های خود را بسازند و برنامه ریزی کنند و پس از مونتاژ ربات‌ها، دستورات اولیه را از طریق کدنویسی به آنها داده و در نهایت آنها را به حرکت درآورند.

    دانش آموزان با شرکت در کلاس آموزش رباتیک، اصول اولیه مهندسی، الکترونیک و برنامه نویسی را می‌آموزند. آنها همچنین یاد می‌گیرند که فکر کنند و مسائل را حل کنند. این مهارت‌ها برای کودکانی که می‌خواهند حرفه‌ای در حوزه علم و فناوری دنبال کنند، مفیداست.

    کلاس‌های آموزش رباتیک برای بچه‌ها لذت بخش و جذاب است. این کلاس‌ها، علاوه بر این که کنجکاوی و خلاقیت را تحریک می‌کند، باعث پرورش مهارت حل مسئله می‌شود. آن‌ها می‌آموزند که، چگونه ربات‌ها را در دنیای مجازی به کنترل خود درآورند و درک عمیق‌تری از نحوه استفاده از روبات‌ها برای حل مشکلات دنیای واقعی به دست می‌آورند. کلاس‌های رباتیک همچنین می‌تواند مشارکت اجتماعی و مهارت‌های ساده کار گروهی را آموزش دهد.

    کلاس رباتیک از چه سنی مناسب است؟

    کودکان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های رباتیک از سن ۴ تا ۵ سالگی شروع به یادگیری مباحث ساده رباتیک کنند و تا سنین بالاتر به این رشته ادامه دهند و همچنین در آینده در مسابقات ساخت ربات شرکت کنند.

    کلاس رباتیک در سنین پایین

    عموماً در گروه‌های سنی پایین، علت شرکت در کلاس‌های آموزشی رباتیک، پرورش توانمندی‌هایی مانند تمرکز، مهارت دستی، خلاقیت، قدرت تجسم و غیره است. در این سن، کلاس آموزش رباتیک بر مفاهیم فنی عملی مانند حرکت انتقال نیرو و مکانیسم‌های ساده تمرکز دارد.

    آموزش در سنین بالا

    در سنین بالاتر می‌توان مفاهیم پیشرفته‌تری از الکترونیک را آموزش داد. درک مفاهیم الکترونیکی به شناخت اولیه چهار عمل مهم ریاضی نیاز دارد، بنابراین شرکت در این دوره برای دانش آموزان ۱۰ سال به بالا واقعا مفید باشد.

    پس از یادگیری اصول الکترونیک و ساخت یک مدار دستی آسان، می‌توانند ایده‌های الکترومکانیک که ترکیبی از الکترونیک و مکانیک است را به آن‌ها معرفی کنید. لازم به ذکر است که تمامی این مراحل به تدریج و گام به گام با تمرین انجام می‌شود.

    در مرحله اول از ماژول‌ها و المان‌های آماده برای ساخت سیستم‌های الکترونیکی هوشمند استفاده می‌کنند. در مرحله بعدی سازه‌های الکترومکانیکی خود را هوشمند سازی می‌کنند.

    این کار را از طریق برنامه نویسی انجام می‌شود؛ و آخرین مرحله برای تکمیل کار، آموزش کدنویسی خواهد بود و توصیه ما این است که این مسیر را برای سنین ۱۰ سال به بالا که با مفاهیم ریاضی آشنا هستند، آغاز کنید.

    آینده کلاس رباتیک

    با توجه به علاقه مردم در اتوماتیک کردن و ساده‌سازی کار خود، در صنعت و زندگی روزمره، تقاضای علم رباتیک روز به روز در حال افزایش است و متخصصان این علم در جایگاه بهتری قرار می‌گیرند. آمارهای اخیر نشان می‌دهد، که انتظار می‌رود رباتیک بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ به طور متوسط چهار درصد رشد کند.

    علم رباتیک مشاغل جدید برای بسیاری از انسان‌های درسراسر جهان ایجاد می‌کنند. با این حال، از سوی دیگر، هشدارهایی در مورد از دست دادن مشاغل مختلف وجود دارد، به طوری که تخمین زده می‌شود ۲۰ میلیون شغل تولیدی تا سال ۲۰۳۰ ناپدید شوند یا اینکه ۳۰ درصد مشاغل خودکار می‌شوند.

    روزی می‌رسد که هر خانه‌ای یک ربات انسان نما و همه کاره داشته باشد و دیگر نیازی به نیروی انسانی در صنعت و کشاورزی نباشد و مردم فقط به تفریح ​​و کسب علم بپردازند.

    از این رو آینده درخشانی را برای متخصصان این رشته شاهد خواهیم بود و کلاس‌های رباتیک جدا از جذابیت، یکی از اولویت‌های فوق العاده برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان است و شغلی باورنکردنی را برای آن‌ها رقم می‌زند.

    images 1669460895 - کلاس رباتیک چیست و چه مزایایی دارد؟ -

    هزینه کلاس رباتیک کودکان

    کلاس‌های ربات معمولاً به مجموعه‌ای از ابزارها، نیاز دارد. حتماً افرادی را دیده‌اید که در کلاس‌های رباتیک شرکت می‌کنند و همیشه جعبه ابزاری را با خود همراه دارند، این جعبه‌ها ابزارهای مختلفی برای ساخت ربات وجود دارد. برای شرکت در کلاس‌ها باید جعبه ابزار مربوط به کلاس‌های رباتیک (باکس رباتیک) را تهیه کرد.

    هنگام ثبت نام در این دوره‌ها باید هزینه این بسته‌ها را نیز پرداخت کنید. باکس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کودکان و نوجوانان را به خود جذب کنند، زیرا در رنگ‌های شاد طراحی شده‌اند که باعث افزایش علاقه کودک شما به این رشته می‌شود. بنابراین هزینه کلاس رباتیک کودکان از دو قسمت تشکیل شده است که یک قسمت ثبت نام و حضور در کلاس و قسمت دیگر مربوط به باکس رباتیک می‌باشد.

    سخن آخر

    رباتیک رشته جالب و جذابی است؛ که کودکان ما را مجذوب خود می‌کند، پس بهتر است از این علم، برای تقویت ذهن و مهارت حل مسئله در کودکان استفاده کنیم. سرفصل‌های آموزشی این رشته از کودک تا بزرگسال متغیر است. یکی از مزایای کلاس‌های آموزشی رباتیک، این اس که فرزندان ما می‌توانند نوآوری‌ها و اطلاعات خود را پیاده سازی و منتشر کنند.

     این رشته باعث می‌شود کودکان، ذهنی خلاق و مبتکر داشته باشند و هم چنین در عرصه‌های دیگر نیز بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. در واقع رشته رباتیک تاثیر زیادی در آینده شغلی کودکان دارد و می‌تواند آنها را به فردی ارزشمند در جامعه تبدیل کند.

    منبع: تونومیک

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.