جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع درب اتوماتیک برای اداره کدام اند؟
    06 آذر 1401 - 12:39
    شناسه : 212088
    0

    از درب اتومات در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، بانک‌ها، پاساژها، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، ادارات و… استفاده می‌شود. از کرکره برقی به‌عنوان درب پارکینگ‌ها و پوششی برای محافظت از مغازه‌هایی که درب شیشه‌ای دارند استفاده می‌شود.

    پ
    پ

    اداره‌ها و مکان‌های عمومی مانند: بیمارستان‌ها، بانک‌ها، ساختمان‌های اداری و… در طول روز، محل رفت‌و‌آمد افراد بسیار زیادی هستند. به همین دلیل انتخاب درب مناسب برای این مکان‌ها از اهمیت زیادی برخورد دار است، زبرا درب‌ها علاوه‌بر اینکه یکی از وسایل امنیتی محسوب می‌شوند، بر روی رفت‌و‌آمد راحت‌تر افراد نیز تأثیر می‌گذارند. با پیشرفت علم، تکنولوژی و صنعت، تولید درب و پنجره و همچنین درب‌های پیشرفته و مقاوم نیز افزایش یافته‌است.

    درب‌ها از گذشته تاکنون تغییرهای بسیار زیادی کرده‌اند. این تغییرات شامل جنس درب، نحوۀ قفل کردن درب و باز و بسته شدن آن است. درب‌های اتوماتیک یکی از انواع درب‌های پرکاربرد در عصر امروزی هستند. در بسیاری از مکان‌های عمومی و ادارات، از این درب‌ها استفاده می‌شود تا علاوه‌بر رفت‌و‌آمد راحت‌تر افراد، امنیت را نیز برقرار کنند. در ادامۀ این مقاله، انواع درب اتوماتیک را بررسی می‌کنیم.

    black autodoor - انواع درب اتوماتیک برای اداره کدام اند؟ -

    خرید درب اتوماتیک

    مزایای استفاده از درب‌های اتوماتیک چیست؟

    بدون شک پیشرفت علم و تکنولوژی در هر زمینه‌ای، باعث افزایش راحتی و عملکرد بهتر می‌شود. استفاده از درب‌های اتوماتیک نیز که در اثر پیشرفت علم و تکنولوژی ساخته شده‌اند، باعث افزایش راحتی و امنیت بیشتر مکان‌ها شده‌است. استفاده از این درب‌ها مزایای بسیار زیادی برای ما دارد، ازجمله مزایای آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    • اولین مزیت خوبی که درب اتوماتیک دارد، این است که رفت‌و‌آمد را برای افراد سالمند، معلول و کودکان راحت‌تر می‌کند.
    • این درب‌ها از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و سبب افزایش امنیت در مکان مورد استفاده می‌شوند.
    • استفاده از این درب‌ها به دلیل اینکه نیازی به تماس دست افراد برای باز و بسته شدن ندارند، از شیوع بیماری‌های ویروسی جلوگیری می‌کنند.
    • با استفاده از درب اتوماتیک می‌توان از هدررفتن انرژی گرمایی جلوگیری کرد، زیرا این درب‌ها با سرعت بالایی باز و بسته می‌شوند و از خارج شدن گرما جلوگیری می‌کنند.
    • این درب‌ها به دلیل ساختاری که دارند، می‌توانند از ورود سارقان جلوگیری کنند و سبب افزایش امنیت شوند.
    • نصب درب اتوماتیک شیشه‌ ای باعث افزایش زیبایی یک ساختمان می‌شود.
    • نصب کرکره‌های برقی در پارکینگ‌ها باعث افزایش راحتی در باز و بسته کردن درب می‌شود.
    • استفاده از درب و کرکره برقی در فروشگاه‌ها یا مغازه‌ها، باعث افزایش امنیت، رفت‌و‌آمد راحت‌تر مشتریان، جلوگیری از هدر‌رفتن انرژی، زیبایی و… می‌شود.

    انواع درب‌های اتوماتیک مناسب برای ادارات، بانک‌ها و بیمارستان‌ها کدام‌اند؟

    با توجه به کاربرد گستردۀ درب‌های اتومات، آن‌ها را در انواع مختلفی می‌سازند. این درب‌ها ازلحاظ شکل ظاهری، اندازه، کاربرد و… با یکدیگر متفاوت هستند. هرکدام از درب‌ها مناسب مکانی هستند و دانستن این نکته می‌تواند به شما کمک کند تا یک انتخاب درست داشته باشید. بانک‌ها، ادارات و بیمارستان‌ها جزو مکان‌های پررفت‌و‌آمدی هستند که برای عبورومرور راحت‌تر افراد، بهتر است از درب برقی چشمی در آن‌ها استفاده شود. ازجمله درب‌های اتوماتیک مناسب برای ادارات، بانک‌ها و بیمارستان‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    • درب‌های اتوماتیک گردان

    درب‌های گردان یک درب اتومات هستند که از آن‌ها در برخی از بانک‌ها، ادارات، هتل‌ها و… استفاده می‌شود. این درب‌ها به‌دلیل شکل ظاهری‌ای که دارند، با این نام شناخته می‌شوند. استفاده از درب گردان باعث زیبایی در معماری خارجی یک ساختمان می‌شود. با وجوداین در بیمارستان‌ها از این درب استفاده نمی‌شود، زیرا رفت‌و‌آمد را برای افراد معلول، کودکان و سالمندان سخت می‌کند.

    • درب‌های اتوماتیک کشویی

    درب‌های کشویی یکی از انواع درب برقی چشمی دار هستند که برای استفاده در ادارات، بانک‌ها و بیمارستان‌ها بسیار مناسب هستند. این درب‌ها به‌صورت خطی هستند. به همین دلیل در صورت باز و بسته شدن، فضای داخل مکان را اشغال نمی‌کنند. در مکان‌هایی که فضای محدودتری دارند، استفاده از این نوع درب می‌تواند گزینۀ بسیار مناسبی باشد. درب کشویی توسط حسگر چشمی که در قسمت بالای آن نصب می‌شود باز و بسته می‌شود. گفتنی است که این درب در دستۀ درب اتوماتیک شیشه‌ ای قرار می‌گیرد.

    dideban 4sliding - انواع درب اتوماتیک برای اداره کدام اند؟ -

    • درب‌های اتوماتیک تلسکوپی

    درب تلسکوپی یکی دیگر از درب‌های پرکاربرد در ادارات و بانک‌ها هستند. ازلحاظ شکل ظاهری، درب تلسکوپی و درب کشویی بسیار شبیه به هم هستند. اما این دو درب یکی نیستند و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. تفاوت اصلی این دو درب، در این است که درب تلسکوپی فضای بیشتری برای رفت‌و‌آمد ایجاد می‌کند. اما در ساختار آن از چرخ‌های پلیمری استفاده می‌شود و همین امر سبب می‌شود که سرعت باز و بسته شدن آن کندتر شود. این درب نیز در دستۀ درب اتوماتیک شیشه‌ ای قرار می‌گیرد.

    • درب‌های اتوماتیک منحنی

    درب منحنی نوعی درب اتومات است که در برخی از ادارات و بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درب زیبایی خاصی به ساختمان‌ها می‌دهد و انرژی کمتری مصرف می‌کند، با وجوداین برای بیمارستان‌ها مناسب نیست.

    کاربرد درب و کرکره اتومات چیست؟

    همۀ ما با کاربرد درب‌ها آشنا هستیم و می‌دانیم که جزو یکی از قسمت‌های مهم و حیاتی یک ساختمان هستند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، استفاده از درب و کرکره اتومات بسیار زیاد شده‌است. به همین دلیل لازم دانستیم که در این مقاله کاربرد آن‌ها را بیان کنیم، زیرا از این درب‌ها در هر مکانی نمی‌توان استفاده کرد. مکان‌های مورداستفادۀ این نوع درب:

    postbank varish 500x500 1 - انواع درب اتوماتیک برای اداره کدام اند؟ -

    خرید کرکره برقی

    • از درب اتومات در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، بانک‌ها، پاساژها، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، ادارات و… استفاده می‌شود.
    • از کرکره برقی به‌عنوان درب پارکینگ‌ها و پوششی برای محافظت از مغازه‌هایی که درب شیشه‌ای دارند استفاده می‌شود.

    steel frame telescopic automatic door - انواع درب اتوماتیک برای اداره کدام اند؟ -

    انواع درب برقی و کرکره اتوماتیک

    به‌طور‌کلی با پیشرفت علم و تکنولوژی، درب‌های اتوماتیک پیشرفته‌ای تولید شده‌است. این درب‌ها مزایای بسیار خوبی دارند و استفاده از آن‌ها باعث افزایش راحتی و بهبود عملکرد می‌شود. استفاده از درب و کرکره اتومات در ادارات، بیمارستان‌ها و سایر مکان‌ها که رفت‌و‌آمد افراد زیاد است، مزایای زیادی به‌همراه دارد. درب اتوماتیک رفت‌و‌آمد را برای افراد سالخورده، معلولان، کودکان و… آسان‌تر می‌کند. همچنین امنیت این درب‌ها بسیار بیشتر از درب‌های معمولی است. شایان ذکر است که این درب‌ها با حسگر چشمی که در قسمت بالای آن‌ها قرار می‌گیرد باز و بسته می‌شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.