پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لپ تاپ استوک چیست
    10 آذر 1401 - 16:04
    شناسه : 212352
    0

    وقتی نام لپ تاپ استوک را می شنویم، ذهنمان به سمت لپ تاپ های دست دوم و استفاده شده که هیچگونه ارزش خرید ندارند، کشیده می شود و ذهن شما را درگیر می کند.

    پ
    پ

    images 1669754641 - لپ تاپ استوک چیست -

    تعریف لپ تاپ استوک

    وقتی نام لپ تاپ استوک را می شنویم، ذهنمان به سمت لپ تاپ های دست دوم و استفاده شده که هیچگونه ارزش خرید ندارند، کشیده می شود و ذهن شما را درگیر می کند. اما این تصور اشتباه است و نباید به این فکر کنیم که هر لپ تاپ دست دومی، لپ تاپ استوک است. در واقع لپ تاپ استوک به سیستم هایی گفته می شود که خط تولید آنها متوقف شده یا به فروش نرفته اند. واژه استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنای کالای انبار شده است اما در کشور ما، معنای این کلمه تغییر کرده است و ما به هر لپ تاپ کارکرده و دست دوم، استوک می گوییم؛ در حالی که معنای اصلی این کلمه چیز دیگری است. در زبان فارسی معمولا واژه استوک به معنی دست دوم به کار می رود در حالی که برخی از لپ تاپ هایی که با نام استوک به فروش می رسند، حتی چند ساعت هم کار نکرده اند و دست نخورده اند.

    ماجرای لپ تاپ های استوک

    لپ تاپ های استوک معمولا لپ تاپ های کارکرده در بسیاری از شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی هستند که بعد از استفاده معین از آنها، برای استفاده های بیشتر آنها را به کشورهای جهان سوم صادر می کنند. برخی از این لپ تاپ های استوک به قدری کم کارکرد و سالم هستند که با یک لپ تاپ نو هیچ تفاوتی ندارند و می توان آنها را به جای لپ تاپ نو، خریداری کرد. در کشور ما، نگرش درباره لپ تاپ استوک متفاوت است و بیشتر ما این نوع لپ تاپ ها را بی ارزش و غیرقابل استفاده میدانیم. در صورتی که بسیاری از این لپ تاپ ها به خاطر اینکه برای شرکت ها تولید می شوند، از بدنه قوی تری نسبت به لپ تاپ های نو برخوردار هستند و کاربری بهتری هم برای فرد ارائه می دهند.

    نظر جامعه درباره لپ تاپ های استوک

    بسیاری از مردم زمانی که برای خرید لپ تاپ به مغازه های مختلف سر می زنند، سعی می کنند در انتخاب هایشان نامی از لپ تاپ استوک نباشد؛ این اتفاق نتیجه این است که همیشه به ما گفته شده، لپ تاپ های استوک به دردنخور و دور انداختنی هستند. در حالی که خرید لپ تاپ استوک به چند دلیل، به صرفه تر است و می تواند کاربرد بیشتری برای ما داشته باشد.

    مزایای لپ تاپ های استوک

    در کشور ما همیشه نسبت به خرید لپ تاپ استوک دید منفی وجود دارد، اما باید گفت که بازار خرید و فروش لپ تاپ های استوک بسیار داغ است و افراد زیادی خواهان خرید لپ تاپ از نوع استوک هستند. با توجه به شرایط اقتصادی خرید یک لپ تاپ نو برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست. لپ تاپ هایی هستند که با قیمت کم فروخته می شوند ولی این نوع سیستم ها از کانفیگ ضعیفی برخوردارند و نمی توانند تمامی نیازهای یک فرد را تامین کنند. اگر بخواهیم یک لپ تاپ نو با سیستم خوب و سخت افزار قوی بخریم، باید هزینه زیادی خرج کنیم که این هم ممکن نیست. بسیاری از افرادی که به خرید لپ تاپ استوک اقدام می کنند، به خاطر قیمت های مناسب و منصفانه این نوع لپ تاپ هاست که به سراغشان می آیند. لپ تاپ های استوک به دلیل اینکه دست دوم هستند و قبلا استفاده شده اند، قیمت پایین تری نسبت به لپ تاپ نو دارند. هر چند که ممکن است بعضی از آنها فقط چند ساعت کار کرده باشد، زمانی که پلمپ آنها باز شود، دیگر یک لپ تاپ دست دوم محسوب می شوند و با نام استوک به فروش می رسند. بنابراین باید گفت که اگر توانایی مالی مناسبی برای خرید لپ تاپ نو ندارید، خرید لپ تاپ استوک بهترین گزینه است؛ چه بسا حتی کارکرد بهتری هم نسبت به لپ تاپ نو داشته باشند. با یک حساب سرانشگتی، می توان گفت که خرید لپ تاپ استوک، شاید بهتر باشد؛ به عنوان مثال شما می خواهید یک لپ تاپ نو به قیمت 20 میلیون تومان با کانفیگ معمولی بخرید، در حالی که می توانید با همین هزینه یا حتی کمتر، یک لپ تاپ استوک با سخت افزار بهتر بخرید و استفاده مفید تری نیز از آن ببرید. بازار لپ تاپ های استوک امروزه بیش از پیش، رونق یافته و شما می توانید با یک سرچ کوچک در اینترنت، اطلاعات انواع لپ تاپ های استوک را مطالعه کرده و قیمت هایشان را مقایسه کنید.

    images 1669754773 - لپ تاپ استوک چیست -

    یکی دیگر از دلایلی که باعث شده لپ تاپ های استوک به محبوبیت زیادی دست پیدا کنند، سخت افزار قدرتمند آنهاست. بسیاری از شرکت های سازنده لپ تاپ در دنیا، سیستم های مخصوصی را برای شرکت ها و سازمان های مختلف در سراسر جهان تولید می کنند. این سیستم ها از سخت افزار بسیار قوی تری نسبت به لپ تاپ های معمولی بهره می برند و همچنین بدنه محکم تری دارند. این لپ تاپ ها به دلیل کار در سازمان ها و شرکت های مختلف، افراد زیادی از آنها استفاده می کنند؛ به همین دلیل همیشه در معرض خطر خرابی هستند. همین موضوع باعث می شود که شرکت های تولید لپ تاپ در ساخت این سیستم ها، حساسیت بیشتری به خرج دهند و سیستم بهتری بسازند. همین لپ تاپ های قدرتمند بعد از استفاده در زمان مشخص به کشورهای دیگر صادر می شوند و با نام استوک به فروش می رسند. بنابراین باید گفت که لپ تاپ های استوکی که در بازارها می بینید، یک بدنه قدرتمند دارند و به راحتی خراب نمی شوند. افرادی که این موضوع برایشان مهم است، خرید لپ تاپ استوک انتخاب بهتری برای آنهاست.

    گرید بندی لپ تاپ استوک

    لپ تاپ استوک درجه A++:

    این نوع لپ تاپ های استوک را می توان بهترین نوع آن دانست. این دسته از لپ تاپ ها از ظاهر بسیار تمیز و خوبی بهره می برند و کوچکترین خط و خشی در آن دیده نمی شود. لپ تاپ های استوک درجه (A++) معمولا کم استفاده هستند و مدت کارکرد آنها معمولا کمتر از 6 ماه است. در برخی موارد حتی این لپ تاپ ها فقط چند ساعت استفاده شده می شوند و بعدا به هر دلیلی کنار گذاشته می شوند.

    لپ تاپ استوک درجه A+:

    این نوع لپ تاپ ها فقط از نظر ظاهری، کمی مشکل دارند وگرنه هیچ تفاوتی با رده (A++) ندارند و همان کانفیگ را ارائه می دهند. لپ تاپ های استوک رده (A+) دارای خط و خش جزئی هستند که آن هم قابل چشم پوشی است. این دسته از لپ تاپ های استوک از لحاظ سخت افزاری، هیچ تفاوتی با دیگر رده های لپ تاپ استوک ندارند و همان سیستم را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین این استوک ها به دلیل داشتن خط و خش، قیمت پایین تری نسبته به دیگر سیستم ها دارند.

    معرفی فروشگاه آنلاین خرید لپ تاپ 

    برای خرید لپ تاپ یکی از مهمترین مولفه ها یک فروشگاه آنلاین اینترنتی داشتن پشتیبانی خوب میباشد که شما را در جهت درست راهنمایی کند، فروشگاه آنلاین آذر لپ تاپ با چندین نوع تنوع در فروش لپ تاپ های صفر و دست دوم میتواند بهترین گزینه برای شما مشتریان گرامی باشد، اگر به دنبال یک خرید خوب هستین پیشنهاد میکنیم فروشگاه آنلاین آذر لپ تاپ به نشانی azarlaptop.com امتحان کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.