جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بیلبور و اجاره بیلبورد
    12 آذر 1401 - 20:47
    شناسه : 212428
    0

    امروزه بیلبوردها مجموعه ای از تصاویر بزرگ هستند؛ برخی از آنها خنده دار، برخی از آنها کمی عجیب و غریب و گاهی اوقات حتی طعنه آمیز هستند. اما در حال حاضر، بیلبوردها محبوبیت بیشتری دارند و با استفاده از خلاقیت جدید در ذهن مردم باقی می مانند. ما به عنوان بیننده می‌توانیم نظرات متفاوتی در مورد هر تبلیغ داشته باشیم؛ اما واقعیت غیرقابل انکار این است که بیلبوردها نمادهای زندگی بی پایان هستند.

    پ
    پ

    بیلبورد یا بنر (مورد تایید فرهنگستان زبان فرهنگستان) تابلوی بزرگی است که فضای مناسبی را برای درج آگهی در اختیار دولت ها، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا قرار می دهد؛ اساساً به هر فضای بیرونی اطلاق می شود که بتوان در آن تبلیغات نصب کرد. اما امروزه بیشتر به تابلوهای نورانی بسیار بزرگی اطلاق می شود که بر روی پایه های بلند قرار می گیرند و از فواصل دور دیده می شوند و اجاره بیلبورد هم سختیا خودش را دارد.

    word image 212428 1 - بیلبور و اجاره بیلبورد -

    امروزه بیلبوردها مجموعه ای از تصاویر بزرگ هستند؛ برخی از آنها خنده دار، برخی از آنها کمی عجیب و غریب و گاهی اوقات حتی طعنه آمیز هستند. اما در حال حاضر، بیلبوردها محبوبیت بیشتری دارند و با استفاده از خلاقیت جدید در ذهن مردم باقی می مانند. ما به عنوان بیننده می‌توانیم نظرات متفاوتی در مورد هر تبلیغ داشته باشیم؛ اما واقعیت غیرقابل انکار این است که بیلبوردها نمادهای زندگی بی پایان هستند.

    تاریخچه

    پیشینه بنر را می توان به تمدن اول ردیابی کرد، در تاریخ مصر باستان به استلای ابلیسک برخورد کرده ایم که یک منشور چهار گوش با راس هرمی شکل است که از یک سنگ ساخته شده است. این ستون ها نه تنها جنبه تزیینی دارند، بلکه برای ترویج باورهای مذهبی مصریان باستان نیز به کار می رفته اند و جملات مذهبی و دعاهای مختلف بر روی آنها حک شده است. همچنین ابلیسک هایی وجود دارد که قوانین مهم کشور روی آنها نوشته شده و در معرض دید عموم قرار می گیرد. اگرچه محتوای این ستون‌ها محدود به مسائل مذهبی و سیاسی بود، اما قطعاً در تعریف امروزی تبلیغ گنجانده شده است.

    در سال 1450 یوهانس گوتنبرگ با اختراع دستگاه چاپ قابل حمل اولین گام را در جهت تبلیغات برداشت که به شکل امروزی با انتشار برگه به ​​عموم معرفی شد. در سال 1796 با تکمیل روش لیتوگرافی اولین پوستر مصور متولد شد. با گذشت زمان، افراد به دنبال مکان مناسب برای قرار دادن تبلیغات خود می گردند تا بیشترین بازدیدکننده را جذب کنند و بیشترین تأثیر را در یک بازه زمانی مشخص داشته باشند. به این ترتیب ستون ها و باکس های مخصوص درج آگهی در نقاط شلوغ شهر نصب شد.

    تبلیغات کنار جاده برای اولین بار توسط تجار و مشاغل محلی آمریکایی استفاده شد. آنها تابلوها و تابلوها را روی دیوارها و نرده ها حک می کنند یا پوسترها را روی تیرهای برق، دیوارها و هر جا که می توانند می چسبانند. در نیویورک در سال 1835، اولین پوسترهای بسیار بزرگ در فضای باز نصب شد. این پوستر 15 متر مربعی توسط جرد بل برای تبلیغ سیرک چاپ شده است.

    قرن بیستم و توسعه تبلیغات

    در دهه 1900 اتفاق بزرگی در صنعت بیلبورد افتاد. بیلبوردها به طور گسترده توسط صنایع و شرکت های بزرگ برای تبلیغ محصولات خود در بازار داخلی مورد استفاده قرار می گیرند و تصاویر بزرگ و موثری از خمیر دندان و صابون گرفته تا مواد غذایی و نوشیدنی های مختلف بر روی بیلبوردها به چشم می خورد. در زمان جنگ، تبلیغات بیلبوردها بر بسیج نیروها، دفاع از کشور و شعارهای میهن پرستانه متمرکز بود، در حالی که در زمان صلح بر بهبود سبک زندگی و ترویج آخرین دستاوردهای صنعتی متمرکز بود.

    تاریچه بیلبورد و اجاره بیلبورد در ایران

    اما در ایران، تعیین زمان و مکان نصب اولین بیلبوردها کار آسانی نبود. همچنین می دانیم که چاپ از زمان صفویه وارد ایران شد، این روزنامه الفقاییه الفقامیه اولین روزنامه ای بود که در سال 1267 آگهی چاپ کرد. همچنین از اخبار و ادبیات می توان دریافت که در دوره قاجار، شهرهای بزرگ دارای کاغذ تبلیغاتی به نام آگهی بودند، اما به دلیل پایین بودن میزان سواد، تبلیغات ارتباطی با وجود جارچیان نداشت. ما می‌توانیم تخمین خوبی از زمانی که بیلبوردهای ایرانی از روز چاپ اولین پوستر در ایران ظاهر شدند، به دست آوریم. اولین پوستر در ایران در حدود سال 1307 هجری قمری چاپ شد. دو مهاجر ارمنی به نام های مشق و ناپلئون سروری اولین پوستر فیلم ایران را طراحی کردند. به طور کلی باید گفت که تاریخ بیلبوردهای ایران را فقط باید بعد از سال 1307 یعنی بعد از 1928 دانست. البته فاصله بیش از نود ساله بین ظهور بیلبوردهای تبلیغاتی در غرب و ایران که ارتباط قوی با معضل عقب ماندگی صنعتی شدن جامعه ایران دارد، از حوصله بحث خارج است.

    وضعیت بیلبورد امروزی

    word image 212428 2 - بیلبور و اجاره بیلبورد -

    با ظهور تکنولوژی دیجیتال، تابلوهای دست نویس و ترسیم شده جای خود را به نسخه های تصویر دیجیتالی داده اند که بر روی هر سطح ممکن چاپ و نصب می شوند. این تصاویر همه جا هستند؛ بدنه اتوبوس‌ها، کیوسک‌ها، ویترین فروشگاه‌ها، بدنه تاکسی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و داخل فرودگاه‌ها تنها چند مکان هستند که می‌توان آن‌ها را دید.

    از اولین تمدن ها تا امروز، انسان ها از بیلبوردهای تبلیغاتی در هر شکل و اندازه به امید یافتن بازاری برای کالاهای مادی و معنوی خود بهره برده اند، کاری که بسیاری از جنبه های زندگی را بهبود بخشیده است. آنها به یکی از محبوب ترین وسایل ارتباطی تبدیل شده اند. یکی از کارشناسان دلیل این محبوبیت را یا به دلیل زیاد بودن و مقرون به صرفه بودن مخاطبان می‌داند یا اینکه مردم در حال حاضر بیشتر وقت خود را در اتومبیل و در خیابان می‌گذرانند. صرف نظر از این، بیلبوردها باقی خواهند ماند.

    قسمت های یک بیلبورد که موقع اجاره بیلبورد تبلیغاتی باید توجه کرد!

    word image 212428 3 scaled - بیلبور و اجاره بیلبورد -

    بیلبوردها می توانند به دلخواه شامل بخش های مختلفی باشند، اما معمولاً دارای بخش های زیر هستند:

    فونداسیون: در زمین وظیفه حفظ بارهای کل سازه وجود دارد.

    پایه: روی آن صفحه تکیه گاه نصب می شود که برای افزایش ارتفاع صفحه استفاده می شود.

    صفحه تبلیغاتی: قابی برای درج آگهی است. یعنی همان قسمت پشت بیلبورد.

    صفحه تخت: برای نصب تبلیغات استفاده می شود، سطح صاف و صاف است.

    سیستم روشنایی: به طور کلی پروژکتور یا مهتابی.

    راهروها و نردبان ها دوباره سقف شده اند.

    گیره ها و سپرها: برای صاف نگه داشتن بنرها روی بیلبوردها استفاده می شود. یعنی با کشیدن بنر صاف می ماند.

    تبلیغات: این بخش همیشه در حال تغییر است و تبلیغات مشتری روی آن نصب شده است. معمولاً به شکل بنر، فلکسی یا برچسب می آید.

    از نظر طراحی سازه، بیلبوردها باید برای باد تحلیل و طراحی شوند. به طور کلی، بیلبوردها باید به اندازه کافی قوی باشند تا در برابر بادهای 110 کیلومتر بر ساعت مقاومت کنند. اگرچه ممکن است استاندارد این عدد در مناطق مختلف متفاوت باشد.

    انواع بیلبورد

    انواع مختلفی از بیلبورد وجود دارد:

    یکی در مکان های بزرگ مانند بزرگراه ها، عمدتا مستطیلی نصب می شود.

    دوم، آنهایی که در پیاده رو نصب می شوند، چون فضای کمتری دارند، بنابراین برش های آنها عمودی است.

    3. تابلوهای نصب شده در راهروها یا آسانسورها.

    چهارم benabord است که بر روی نمای ساختمان های بلند در شهرهای شلوغ نصب می شود.

    لازم به ذکر است که وقفه های کاری در نوع طراحی ممکن است تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال در تابلوهای بزرگ که به تابلوهای تبلیغاتی نیز معروف هستند، نیازی به داشتن رنگ های شدیدا متضاد نیست. نکته دیگر اینکه تابلوهایی که در میادین یا پارک ها می بینیم بسیار برنامه ریزی شده است اما متاسفانه استفاده نادرست از برش های مختلف و استفاده از داربست های نامناسب می تواند بیننده را سردرگم کرده و به سلامت بصری وی آسیب برساند.

    نکته بعدی این است که ارسال پیام در مدت زمان کوتاه ارزش زیادی دارد. بنابراین در پوسترها و بیلبوردها نباید از عناصر بصری زیاد استفاده شود. مخصوصاً در بزرگراه ها و جاهای شلوغ؛ چون کسانی که در ماشین نشسته بودند معنی تابلو را در آن جمعیت فهمیده بودند و رد شده بودند و رفته بودند.

    بیلبوردها را می توان از زوایای مختلفی تقسیم کرد که در قسمت بعدی به چند مورد اصلی اشاره خواهیم کرد. با این حال، در این بخش به تعاریف کلی و طبقه بندی های کلی محدود می شویم:

    بیلبورد: بیلبورد نوعی تبلیغات خارج از خانه (OOH) است که مخاطبان خارج از خانه را هدف قرار می دهد و پوستر، تصویر یا نقاشی بزرگی است که در یک منطقه پر رفت و آمد نصب شده است. محل. بیلبوردها با توجه به کاربردشان به طور کلی به سه نوع تقسیم می شوند:

    بیلبورد معمولی: پرکاربردترین شکل بیلبورد، اندازه آن حدود 12 متر مربع است، معمولاً یک بیلبورد یک طرفه است.

    غلتکی: این نوع بیلبوردها می‌توانند چندین پوستر را نمایش دهند؛ به این ترتیب، تبلیغات متعددی در داخل اسکرول می‌شوند و معمولاً پوسترها را هر دوازده ثانیه به صورت چرخشی تغییر می‌دهند. این نوع بیلبوردها معمولاً 9 متر مربع مساحت دارند. آنها در خیابان هایی نصب می شوند که نسبتاً کوچکتر از بیلبوردهای معمولی هستند.

    بیلبوردهای غول پیکر: بزرگترین نوع بیلبوردها در مناطق پرتردد نصب می شوند که معمولاً چند وجهی هستند و به وسعت 72 متر مربع می رسند. پوسترهایی که بر روی تخته های جامبو نصب می شوند معمولا عمر بیشتری دارند و بنابراین دوام بیشتری دارند. رایج ترین شکل این بیلبوردها، بیلبوردهای سه بعدی هستند.

    کاربردهای بیلبورد

    در بسیاری از کشورها، تابلوهای اعلانات به مردم کمک می کند مکان هایی را برای خوردن، خوابیدن یا سوخت گیری پیدا کنند. به خصوص در جایی مانند آمریکا، با بزرگراه های فراوان و مسافت های طولانی و کم جمعیت بین شهری، این تابلوها برای مسافر کنجکاو و خسته، موهبتی است.

    از سوی دیگر بیلبوردها به بسیاری از شرکت ها و صاحبان املاک از همه اقشار کمک کرده اند و وجود این بیلبوردهای بزرگ برای شرکت ها و کسب و کارهای جدیدی که توان پرداخت هزینه های تبلیغات تلویزیونی را ندارند بسیار مفید است. در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و اثربخشی کم تبلیغات مجلات و روزنامه ها، بیلبوردها می توانند با هزینه کمتری به بیشترین مخاطبان دست یابند. بیلبوردها بهترین ابزار برای برندسازی شرکت یا حتی برند شخصی شما هستند. روزانه میلیون ها نفر از بزرگراه های اصلی تهران تردد می کنند و این میزان بازدید برای رزرو بیلبورد بسیار مهم است. همچنین با مراجعه به billboard.terminalads.com با تعرفه اجاره بیلبورد آشنا شوید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.