×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

word image 212712 1 - ضرورت خرید وردنه شیرینی پزی و انواع آن -

امروزه با پیشرفت تکنولوژی وسایل موردنیاز شیرینی‌پزی پیشرفت کرده‌اند. این امر ضرورت خرید وردنه شیرینی‌پزی را نشان می‌دهد که برای درست‌کردن شیرینی، کیک و… داشتن وردنه یک امر ضروری می‌باشد. با داشتن اطلاعات لازم درباره وسایل شیرینی‌پزی و تهیه آن از لوازم قنادی ها می‌توانید به‌راحتی به‌پختن شیرینی بپردازید.
از ابزار مهم شیرینی‌پزی، وردنه می‌باشد.وردنه یک ابزار لوله‌ای شکل برای پهن‌‌کردن و فرم‌دادن انواع خمیرها به‌کار گرفته می‌شود. ظاهر ساده‌ آن سبب شده که در تهیه وردنه حساسیت زیادی خرج نشود؛ درصورتی که وردنه، با اشکال، بافت‌ها، جنس‌ها و… کاربردهای متفاوتی می‌تواند ارائه دهد. برای مثال اگر بخواهی خمیر پای را باز کنیم، نیازمند ماندن آرد برروی وردنه است و باید ویژگی ای داشته‌باشد که سر نخورد. دراصل وردنه‌ها جز اولین ابزار‌های قنادی محسوب می‌شود. اولین کسانی که در نقاشی خود وردنه کشیدند، قوم اِتروسک بودند. این قوم در شبه جزیره ایتالیا زندگی می‌کردند.


انواع وردنه

انواع زیادی از وردنه وجود دارد که ضرورت خرید وردنه شیرینی‌پزی را لازم و ضروری می‌پندارد. انواع وردنه‌ها براساس جنس و شکل تقسیم‌بندی می‌شوند. وردنه‌هایی که جنس آن‌ها متفاوت است شامل: وردنه پلاستیکی، وردنه چوبی، وردنه مرمری، وردنه استیل، وردنه سیلیکونی، وردنه تفلون می‌باشد. وردنه‌هایی ‌‌که براساس شکل تقسیم‌بندی می‌شوند شامل: آمریکایی و فرانسوی است. در ادامه به بررسی چند نوع آن اشاره می‌کنیم.

وردنه پلاستیکی
وردنه برای پهن‌کردن و فرم‌دادن انواع خمیر است. برای این‌کار از وردنه پلاستیکی استفاده می‌شود. این وردنه کاملا سبک بوده و نچسب می‌باشد. همچنین وردنه پلاستیکی با طول کوتاهی که دارد برای بازکردن خمیرهای تزئینی و ظریف بسیار مناسب می‌شود. این وردنه‌ها در دومدل ساده و طرح‌دار برای استفاده قرار می‌گیرند.

وردنه چوبی
از پرطرفدارترین وردنه‌ها، می‌توان به وردنه چوبی اشاره کرد. از بهترین‌های این مدل، چوب افرا یا گردو می‌باشد. کاربرد این وردنه‌ها برای این‌است که رطوبت جذب نشود و به‌راحتی قابل شست‌وشو باشد. همچنین به‌دلیل وزن مناسب آن ماندگار بوده و کار باآن بسیار راحت می‌باشد. اگر قصد خرید فقط یک وردنه را دارید، وردنه چوبی غیرصیقلی گزینه مناسبی می‌باشد؛ زیرا آرد را به‌خود نگه می‌دارد و میزان آردپاشی را کم می‌کند.

وردنه مرمری
از ویژگی‌های برتر وردنه مرمری، وزن بالای‌آن و خنک‌ماندن آن در دمای محیط می‌باشد. این وردنه در فصل گرما بیش‌تر استفاده می‌شود. قبل از استفاده از وردنه مرمری، آن‌را در فریزر می‌گذارند تا خنک بماند. کاربرد آن دربازکردن خمیرهای کره‌ای و پس‌ندادن چربی خمیر می‌باشد. نکته قابل توجه این‌است که این وردنه‌ها برای خمیرهای خیلی ظریف مناسب نمی‌باشد‌.

word image 212712 2 - ضرورت خرید وردنه شیرینی پزی و انواع آن -

وردنه استیل
از دیگر ابزار های شیرینی پزی، استفاده از وردنه استیل می‌باشد. البته بایدتوجه داشت که به‌علت هزینه بالا و وزن سنگین آن زیاد استفاده نمی‌شود. این نوع وردنه از حرفه‌ای‌ترین وردنه‌ها برای آشپزها و شیرینی‌پزها می‌باشد. این وردنه همچون وردنه مرمر قابلیت نگه‌داشتن سرما را دارد و همچنین این وردنه‌ها نچسب بوده و طول بلندی نسبت‌به سایر وردنه‌ها دارند. طول بلند این وردنه، می‌تواند میزان زیادی از خمیر را یک‌جا باز کند.

وردنه سیلیکونی
از جدیدترین نوع وردنه، می‌توان به وردنه سیلیکونی اشاره کرد. این وردنه در انواع سایزها و مدل‌های مختلف تولید می‌شود. این وردنه نیاز به آردپاشی دارد؛ اما میزان استفاده آرد آن بسیار کم می‌باشد. به‌دلیل نچسب‌بودن و سریع تمیزشدن، این وردنه برای خمیر پای بسیار مناسب می‌باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های این وردنه، تولید آن در وزن‌های متفاوت است. بسته به‌نیاز شما، می‌توانید وزن موردنیاز خودرا انتخاب کنید. این وردنه از نظر قیمیتی گران بوده و این گرانی به‌دلیل جنس خوب سیلیکون می‌باشد.

وردنه تفلون
از انواع دیگر وردنه‌های نچسب که ضرورت خرید وردنه شیرینی‌پزی را ایجاب می‌کند، وردنه تفلون می‌باشد. این نوع وردنه آرد را به‌خود نمی‌گیرد و به‌سطح کار نمی‌چسبد. این وردنه بیش‌تر در زمینه‌های خمیر پای و نان مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان وردنه تفلون‌نیز در فریزر سرد کرد. وردنه شیشه‌ای و چینی، دو نوع دیگری از وردنه تفلون می‌باشد که کم‌تر از آن استفاده می‌شود. نوع چینی این وردنه، بیش‌تر جنبه دکوری و تزئینی را به‌خود اختصاص می‌دهد. وردنه‌های شیشه‌ای اغلب توخالی هستند و می‌توان آن را از آب پرکرد.

وردنه‌ها براساس شکل
وردنه‌های آمریکایی و فرانسوی، دو نوع وردنه براساس شکل می‌باشد. وردنه آمریکایی در دو طرفش دسته وجود دارد. وردنه فرانسوی یک استوانه ساده بوده که مانند یک غلتک عمل می‌کند. نوع آمریکایی آن به‌دلیل وجود دسته، پرکاربردتر و استفاده راحت‌تری را دارد. عیبی که این وردنه آمریکایی دارد، قدرت فرم‌دهی کم آن است و به‌دلیل فشار ناهماهنگ بین دست‌ها، ممکن‌است خمیر مسطح باز نشود. همچنین ازنوع فرانسوی آن کمی سنگین‌تر می‌باشد.

word image 212712 3 - ضرورت خرید وردنه شیرینی پزی و انواع آن -

نکاتی که باید هنگام خرید وردنه به‌آن توجه کنیم
از مهم‌ترین نکات خرید وردنه، می‌توان به خوش‌دستی و سبک‌بودن آن اشاره کرد. فروشگاه لوازم قنادی قناد برتر، انواع اقسام وردنه‌ها را برای استفاده مشتریان خود دراختیار دارد. از دیگر نکات خرید، باید به آسانی شست‌وشوی آن توجه کرد. توجه‌کنید که اگر تازه‌کار هستید، برای شروع کار از وردنه چوبی استفاده کنید و سپس پس‌از کسب مهارت‌های لازم از وردنه‌های دیگر نیز می‌توانید استفاده لازم را ببرید.فروشگاه قناد برتر محصولات خود را در بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار شما مشتریان عزیز قرار داده است.شما میتوانید خرید خود را به صورت تک و عمده از طریق سایت قناد برتر و تماس با کارشناسان فروش این مجموعه با شماره 56539942-021 ثبت کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.