جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با چگونگی کلاهبرداری به وسیله سامانه ثنا
    16 آذر 1401 - 22:28
    شناسه : 212734
    0

    کلاهبرداری به وسیله سامانه ثنا چطور امکان پذیر است و از کجا بفهمیم پیامک ابلاغیه جعلی است؟ همه چیز راجع به پیامک شکواییه جعلی، ارائه نمونه پیامک جعلی در سامانه ثنا

    پ
    پ

    کلاهبرداری از طریق سامانه ثنا

    کلاهبرداری از طریق سامانه ثنا روشی است که سودجویان جدیدا مورد استفاده قرار می دهند. برای جلوگیری از مورد سو استفاده قرار گرفتن لازم است که اطلاعات دقیق در این زمینه داشته باشید. همانطور که می دانید سامانه ثنا به طور کلی مربوط به ثبت نام الکترونیک قضایی است. این سایت نزد اکثر مردم شناخته شده و قابل اطمینان است. اما سودجویان اقدام به جعل آدرس این سامانه می نمایند.

    توجه به نمونه پیامک جعلی سامانه ثنا در این زمینه می تواند بسیار یاری کننده باشد. خوب است بدانید که این نوع پیامک با عناوین گوناگون ارسال می گردد. کلاهبردار با توجه به بررسی سامانه ثنا با استفاده از ترفندهای ظریف اقدام به کلاهبرداری می کند. کلاهبرداری از طریق سامانه ثنا بسیار دقیق انجام می شود. در واقع شیوه کار کلاهبرداران به این صورت است که پیامک را در جلد پیامک قضایی ارسال می نمایند. افراد در ابتدا شوکه می شوند و سپس از روی کنجکاوی لینک را دنبال می کنند. در نتیجه در برخی مواقع فرد با توجه به کم بودن مبلغ جریمه اقدام به پرداخت آن می نماید.

    رواج کلاهبرداری از طریق سامانه ثنا نشان می دهد که آگاهی عمومی در این باره کم است. به همین خاطر ممکن است افراد زیادی فریب بخورند. کلیک بر روی لینک و اقدام به پرداخت مبلغ سبب لو رفتن رمز و… حساب کاربری فرد می گردد. ناآگاهی افراد در این باره سبب ضررهای مالی جبران ناپذیری می گردد. توجه داشته باشید که لینک اصلی سامانه ثنا طراحی مشخصی دارد. اگر پیامک های جعلی در این باره دریافت کردید نباید به آنها توجه نمایید. کنجکاوی و کلیک بر روی لینک تقلبی سبب از دست رفتن اطلاعات شما می گردد.

    نمونه پیامک جعلی سامانه ثنا

    خوب است که بیشتر به بررسی نمونه پیامک جعلی سامانه ثنا بپردازیم. به طور کلی پیامک های اصلی که مربوط به سامانه ثنا است لینک ندارد. اگر از طریق سامانه ثنا یک ابلاغیه قضایی ارسال شود برای مشاهده نیاز به پرداخت پول نمی باشد. اما در پیامک های تقلبی این موضوع دقیقا برعکس است. کلاهبرداران لینک می گذارند و برای نشان دادن ابلاغیه درخواست پول می کنند. جالب است بدانید که اکثر افرادی که مورد کلاهبرداری از طریق سامانه ثنا قرار می گیرند؛ حتی از پیش در سامانه ثنا ثبت نام نکرده اند. پیامک قضایی از طریق سامانه ثنا تنها برای کسانی که ثبت نام کرده اند ارسال می گردد.

    نمونه پیامک جعلی سامانه ثنا

    برای کلاهبرداری از طریق سامانه ثنا کلاهبرداران شیوه های گوناگونی را به کار می بندند. اما تنها راه آنها این است که شما با آنها همکاری کنید. پیامک جعلی به گونه ای طراحی می شود که کنجکاوی فرد تحریک شود. امروزه پلیس فتا از طریق پیامک اقدام به اطلاع رسانی می کند. شاید شما نیز پیامک هشدار دریافت کرده باشید. به طور کلی کلیک بر روی لینک ناشناس می تواند بسیار خطرناک باشد. لازم است که در این باره احتیاط کنید و بر روی هر لینکی کلیک نکنید.

    اکنون به خوبی در جریان نمونه پیامک جعلی سامانه ثنا قرار گرفتید. لازم است بدانید که سر شماره پیامک ثنا نیز خاص است. با توجه به آن نیز می توان حیله سودجویان را شکست داد. 100049 و 1000490 و 1000499 و 500049 از جمله سر شماره های اصلی پیامک های قضایی است. با توجه به رونق کلاهبرداری از طریق سامانه ثنا، لازم است که آنها را بدانید و همواره مورد توجه خود قرار دهید.

    از کجا بفهمیم پیامک ابلاغیه جعلی است؟

    از کجا بفهمیم پیامک ابلاغیه جعلی است؟ آسان ترین راه تشخیص این است که پیامک های قوه قضایی لینک ندارد. همچنین توجه کنید که سامانه ثنا برای نشان دادن ابلاغیه از شما پول درخواست نمی کند. حواستان باشد که در دام لینک های جعلی که توسط کلاهبرداران طراحی شده است نیفتید. کلاهبرداری از طریق سامانه ثنا با توجه به شماره آن نیز مشخص است. اگر پیامک از طریق شماره شخصی ارسال شد لازم است هرگز به آن اعتماد نکنید. سامانه ثنا خود دارای شماره مخصوص است.

    حال به پاسخ پرسش «از کجا بفهمیم پیامک ابلاغیه جعلی است؟» رسیدید. پس لازم است که اطلاعات خود را مورد استفاده قرار دهید و نزدیکان خود را نیز آگاه کنید. پلیس فتا امروزه از طریق ارسال پیامک های هشدار سعی در بالا بردن سطح آگاهی مردم دارد. توجه کنید که تنها در صورتی پیام از سامانه ثنا دریافت می کنید که در آن ثبت نام کرده بشید. این روش کلاهبرداری از طریق سامانه ثنا با توجه به بالا رفتن سطح آگاهی عمومی چندان موفق نبوده است. اما هنوز هستند افرادی که از روی کنجکاوی و بدون اطلاع از نمونه پیامک جعلی سامانه ثنا اعتماد می کنند. این موضوع سبب می شود که به فرد ضرر برسد.

    استفاده از نمونه پیامک جعلی سامانه ثنا در جهت کلاهبرداری امروزه بسیار پر رونق است. معمولا پیامک در برخی مواقع به طور تهدید آمیز ارسال می گردد. کلاهبردار میخواهد هر طور که شده شما را ترغیب به کلیک بر روی لینک نماید. به همین خاطر ممکن است در آخر پیام تهدید به گرفتن حکم جلب شما در صورت نادیده گرفتن پیام کند. اما لازم است توجه کنید که فرآیند سامانه ثنا به این صورت نیست.

    برای آشنایی با دیدگاه های یکی از نخبه های کارآفرینی کشور راجع به کلاهبرداری در فضای مجازی می توانید این لینک را بررسی نمایید.

    پیامک شکواییه جعلی

    پیامک شکواییه جعلی، روشی رایج برای کلاهبرداری است. معمولا این پیامک های جعلی توسط شماره شخصی ارسال می گردد. پیامک چنین اظهار دارد که علیه شما شکایت ثبت گردیده است. برای مشاهده شکایت شما را به لینک مشخصی می فرستد. در برخی موارد چنین اظهار می دارد که نیاز است اقدام به نصب نرم افزاری مشخص کنید. اما در واقع نرم افزار نه و بد افزار است. کلیک بر روی لینک و یا نصب نرم افزار سبب می شود که اطلاعات بانکی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار دهید. اعتماد به هر نوع لینک ناشناس خطرآفرین است.

    از کجا بفهمیم پیامک ابلاغیه جعلی است؟

    کلاهبرداری از طریق سامانه ثنا در ظاهر به شکلی کاملا ایمن طراحی می شود. اما کسانی که اطلاعات دقیق در این باره دارند از ظاهر ماجرا متوجه باطن آن می شوند. به طور مثال در یک پیامک جعلی تنها از یک متن قوی و وسوسه انگیز استفاده می شود. از بقیه موارد مشخص است که پیامک جعلی است. می توانید به شماره ای که از آن پیام دریافت کرده اید توجه کنید؛ اگر لینک در پیام دیدید و از شما درخواست پول شد یقین داشته باشید که پیامک جعلی است.

    سودجویان امروزه سراغ هر مکانی که بازاری گرم دارد می روند. امروزه اکثر افراد با سامانه ثنا سر و کار دارند. کلاهبرداری از طریق سامانه ثنا با توجه به این شرایط رونق پیدا کرده است. برای جلوگیری از مورد سو استفاده قرار گرفتن کافی است نسبت به پیامک جعلی بی تفاوت باشید. هیچ گاه از روی کنجکاوی بر روی هیچ لینکی کلیک نکنید. طراحی لینک ممکن است به گونه ای باشد که اطلاعات مهم از دست برود. از نصب نرم افزارهای ناشناس یا همان بد افزارها نیز بپرهیزید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.