×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

همه ما با لپ‌تاپ آشنا هستیم، ولی ممکن است با مک‌بوک، به اندازه لپ‌تاپ آشنایی نداشته باشیم، باید بگوییم که مک بوک، ساخت برند اپل بوده و در واقع لپ‌تاپ‌های ساخته شده توسط اپل، مک‌بوک نام دارند. در ادامه شما را با مک بوک اپل و انواع آن آشنا خواهیم کرد تا در خرید لپ تاپ اپل ، انتخابی راحت‌تر داشته باشید.

مک بوک چیست؟

مک بوک، مجمو‌عه‌ای از لپ‌تاپ‌های مکینتاش است، که توسط اپل طراحی شده است. خط مک بوک شامل مک بوک اصلی (۲۰۰۶ تا کنون)، مک بوک پرو (۲۰۰۶ تا کنون)، و مک بوک ایر (۲۰۰۸ تا کنون) است. خط تولید مک‌بوک از ادغام خطوط پاور بوک و آی‌بوک به وجود آمد، که اپل به استفاده از اینتل به‌جای پردازنده‌های پاور پی‌سی روی آورد.images 1670491833 - مک بوک چیست؟ + معرفی انواع مک بوک -

انواع مدل‌های مک‌بوک

شرکت آمریکایی اپل، رایانه‌های مک‌بوک را زمانی که خطوط PowerBook و iBook خود را در طول انتقال به محصولات مبتنی بر پردازنده اینتل ادغام کرد، ایجاد کرد. از سال ۲۰۱۳، دو نوع کامپیوتر مک بوک وجود دارد: مک بوک ایر سطح پایه و مک بوک پرو سطح بالا.

مک بوک | MacBook

تولید مک بوک اصلی، از اواخر سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ متوقف شد، اما در آغاز سال ۲۰۱۵ مجدداً راه اندازی شد. با نام‌هایی مانند “مک بوک جدید” و “مک بوک رتینا”، نسخه ۲۰۱۵ شامل تغییرات مهم بسیاری بود. دو نوآوری شامل پد لمسی Force Touch و مکانیزم پروانه‌ای برای سوئیچ‌های صفحه کلید بود.

ویژگی‌های فیزیکی

مک بوک از آلومینیوم جامد تراشیده شده است، بنابراین ظاهری متمایز و رنگ سفید مایل به خاکستری به آن می‌دهد. هر کامپیوتر دارای یک صفحه کلید با نور پس زمینه، ۷۸ کلید با اندازه کامل است.

مشخصات عملیاتی

اپل، هر مک بوک را با سیستم عامل OS X بسته بندی می‌کند. در هر لپ‌تاپ، یک پردازنده دو هسته‌ای از برند Intel Core اینتل با فناوری Turbo Boost برای افزایش کارایی وجود دارد.

رسانه و ارتباطات

گرافیک داخلی Intel HD Graphics 4000 وظایف اصلی ویدیو را انجام می‌دهد، فناوری بی‌سیم در مک بوک شامل فناوری بی سیم بلوتوث ۴.۰ برای پخش صدا و یک آداپتور شبکه Wi-Fi است، که مرور وب را فعال می‌کند. همچنین، یک دوربین FaceTime با حداکثر وضوح ۷۲۰ پیکسل موجود است.

رابط‌ها

به غیر از جک هدفون ذکر شده، هر مک بوک حداقل یک پورت برای آداپتور برق، دو پورت USB 3.0 و رابط Apple/Intel Thunderbolt دارد. یک اسلات کارت حافظه فلش دیجیتال Secure Digital در همه مدل‌ها به جز مک بوک ایر ۱۱ اینچی وجود دارد.

نمایش و قدرت

هر مک بوک پرو، دارای یک صفحه نمایش عریض براق با وضوح بالا، با نور پس زمینه LED است. حداکثر رزولوشن در  هر مک بوک، ۱۴۴۰ در ۹۰۰ پیکسل است. با این حال، اپل یک گزینه نمایشگر رتینا برای مک بوک پرو ارائه می‌دهد، که وضوح را به ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل افزایش می‌دهد. برای تامین انرژی، مک بوک به باتری داخلی لیتیوم پلیمری و آداپتور برق MagSafe 2 متکی است.

مک بوک پرو | MacBook Pro

مک بوک پرو، که MBP نیز نامیده می‌شود، لپ‌تاپی ضخیم‌تر و مقداری بزرگتر از مک بوک است. با پردازنده قوی‌تر، برای کاربرانی طراحی شده است که، به لپ‌تاپ خود برای انجام کارهای تخصصی‌تر، مانند ویرایش ویدیو نیاز دارند. در سال ۲۰۱۱، مک بوک پرو، اولین کامپیوتر اپل بود که از پورت تاندربولت اختصاصی خود استفاده کرد.

images 1670491860 - مک بوک چیست؟ + معرفی انواع مک بوک -

ویژگی‌های فیزیکی

اپل، مک بوک پرو را به دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی تقسیم می‌کند، که دومی از صفحه نمایش ۱۵.۴ اینچی تشکیل شده است. هر کامپیوتر دارای یک صفحه کلید با نور پس زمینه و ۷۸ کلید با اندازه کامل است.

مشخصات عملیاتی

مک بوک پرو ۱۳ اینچی، دارای تراشه ۲.۵ یا ۲.۹ گیگاهرتزی است، در حالی که مک بوک پرو ۱۵ اینچی یک پردازنده چهار هسته‌ای اینتل Core i7 2.3 گیگاهرتزی قدرتمندتر اما کندتر است.

رسانه و ارتباطات

گرافیک داخلی Intel HD Graphics 4000، وظایف اصلی ویدیو را انجام می‌دهد و مک بوک پرو ۱۵ اینچی دارای یک NVIDIA GeForce GT 650M پیشرفته تر است. مک بوک پرو دارای ۵۰۰ یا ۷۵۰ گیگابایت فضای هارد دیسک است. در مک بوک پرو، یک اسلات ۸x Super Drive برای پخش سی دی و دی وی دی اضافه شده است.

رابط‌ها

به غیر از جک هدفون در این مدل، هر مک بوک حداقل یک پورت برای آداپتور برق، دو پورت USB 3.0 و رابط Apple/Intel Thunderbolt دارد. یک اسلات کارت حافظه فلش دیجیتال Secure Digital در همه مدل‌ها به جز مک بوک ایر ۱۱ اینچی وجود دارد.

در انحصار MacBook Pro یک پورت اترنت برای اتصال به اینترنت سیمی، درگاه FireWire 800 برای انتقال داده و یک دستگاه ضد سرقت به نام Kensington Security Slot است. مک بوک پرو ۱۵ اینچی تنها مدلی است که، دارای جک‌های خط ورودی و خروجی صدا برای اهداف ضبط است.

مک بوک ایر | MacBook Air

مک بوک ایر، به عنوان جایگزینی ارزان و سبک برای مک بوک معرفی شد. در نتیجه، مک بوک ایر تنها مدلی است که با نمایشگر رتینا در دسترس نیست. هنگامی که برای اولین بار در ژانویه ۲۰۰۸ عرضه شد، مک بوک ایر باریک‌ترین و سبک‌ترین در میان مک‌بوک‌ها بود.

مک بوک ایر، کم هزینه‌ترین کامپیوتر نوت بوک اپل است. در حالی که نسل اول به عنوان یک دستگاه فوق قابل حمل ممتاز و بالاتر از مک‌بوک ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ عرضه شد، قیمت‌ها در تکرارهای بعدی کاهش یافت و توقف آن مک‌بوک، آن را به عنوان یک مک‌بوک قابل حمل سطح پایه تبدیل کرد.

مدل پایه ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷، با صفحه نمایش ۱۳ اینچی عرضه شد و تا زمان معرفی مک بوک در مارس ۲۰۱۵ باریک‌ترین رایانه نوت بوک اپل بود. این مدل مک بوک ایر دارای دو پورت USB Type-A 3.0 و یک پورت Thunderbolt 2 و همچنین یک اسلات کارت SDXC (فقط در مدل ۱۳ اینچی).

images 1670491888 - مک بوک چیست؟ + معرفی انواع مک بوک -

ویژگی‌های فیزیکی

مک بوک ایر، به طور خاص طراحی نازک و سبکی دارد. دو نسخه از مک بوک ایر وجود دارد: ۱۱ اینچی، با صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی. و ۱۳ اینچی با صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی. هر کامپیوتر دارای یک صفحه کلید با نور پس زمینه ۷۸ کلید با اندازه کامل است.

مشخصات عملیاتی

هر مک بوک ایر دارای پردازنده میان رده اینتل Core i5 با سرعت پردازش ۱.۷ یا ۱.۸ گیگاهرتز است. حداکثر حافظه نصب شده در مک بوک ایر ۸ گیگابایت با معماری DDR3 1600 مگاهرتز است.

رسانه و ارتباطات

گرافیک داخلی Intel HD Graphics 4000، وظایف اصلی ویدیو را انجام می‌دهد، مشخصات صوتی شامل بلندگوهای استریو و درگاه هدفون، با یک میکروفون همه جهته در مک بوک ایر و دو میکروفون در مک بوک پرو است. برای ذخیره سازی نیز، مک بوک ایر دارای یک درایو فلش ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی است،

رابط‌ها

به غیر از جک هدفون ذکر شده، هر مک بوک حداقل یک پورت برای آداپتور برق، دو پورت USB 3.0 و رابط Apple/Intel Thunderbolt دارد. یک اسلات کارت حافظه فلش دیجیتال Secure Digital در همه مدل‌ها به جز مک بوک ایر ۱۱ اینچی وجود دارد.

کلام آخر

در این مطلب با مک‌بوک و مدل‌های مختلف آن آشنا شدید، اگر علاقه‌مند به خرید لپ تاپ از برند محبوب و قدرتمند اپل هستید، پیشنهاد می‌کنم، به یکی از برترین‌ فروشگاه‌های فروش لپ‌تاپ، که کالاوما نام دارد، سر بزنید.

سایت : www.kalaoma.com

آدرس دفتر مرکزی : تهران، چهار‌راه ولی‌عصر، مجتمع تجاری ابریشم، طبقه ۸ واحد ۸۰۶

شماره تماس : ۶۲۹۹۹۸۱۹_۰۲۱

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. نوشین

    مقاله خوبی بود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.